Gjest Anonym Bruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Del Skrevet 22. desember 2019 Omlag 2 mnd etter oppgradering begynte problemene. Bilen mistet dragkraften , og tar ingen sjanser å legge utpå langtur. Bytte av EGR-ventil er beregnet til 15000, og Møller dekker ingenting. Nå blir bilen satt tilbake på verkted og Møller skal få Resette denne progarmeringen. og tilbakeføre skiftet del v/ luftinntaket. Eier av bilen har ikkje bedt om å få utført denne jobben , men blitt anmodet av Møller om å kome å få dette utført. Nå står det igjenn å sjå om ting endrer seg når motoren tilbakeføres sin opprinneleg programvare, og regning sendes til Møller for tørt og svie etter denne oprasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Del Skrevet 23. desember 2019 Hadde selv problem med EGR-ventil FØR den nevnte oppgradering. Merket ingenting etterpå. Endring i programvare en kun at det blir fjernet det som ble svitsjet over til, om bilen ble utsatt for en test. EGR-ventilen setter seg fast pga sot fra eksosen, og det skjer på alle nyere dieselmotorer. Det er kun en lettvint unnskyldning å skylde på denne oppgraderingen fra fabrikken, men slik blir det når man ikke har snøring på noe. Gled deg bare til det blir mere biodrivstoff iblandet, da er det mest sannsynlig stopp under -12. Mange som sliter med det alt nå, både lastebiler og personbiler. Anonymkode: 0f7d0...2b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå