Gå til innhold

Personlighetsforstyrrelse

Fremhevede innlegg

Gjest Ustabil
Skrevet

Hei. Har fått diagnose emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg har i perioder vanskelig for å leve "normalt". Orker ikke kontakt med andre. Klarer ikke arbeid. Har i det hele tatt mange problemer :veldigsur: Er det andre her med samme diagnose? Hvordan klarer ev. dere hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper denne "reklamen" ikke blir tatt bort.

Men jeg ville bare si at

http://p097.ezboard.com/blagunen

er et forum for dem med pf.Der er det mange i samme båt.

Håper ikke dere tar denne bort,mods.

Innlegget er endret.

Newt-moderator

Gjest mulig ny bruker
Skrevet

stemmer det at man må være pålogget for å lese noe på "Lagunen"?

Det er en viss ekstra trygghet i det for meg, men klarer ikke helt å fine ut om det er tilfelle, eller om det er pga midlertidige problemer det ikke er mulig å lese noe der nå.

Takk for linken uansett :)

(Presiserer at jeg ikke er trådstarter, men har noe av de samme problemene som h#n)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg fikk diagnosen emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse for 12 år siden (da jeg var 15). Mye har skjedd siden den gang, og ifølge legene har jeg vokst av meg denne forstyrrelsen (hvis det går ann). Men både søsteren min og mamma har denne diagnosen fortsatt. Det jeg slet med i de årene var depresjoner, spiseforstyrrelser, selvskading, veldig ustabilt selvbilde, rusproblemer og gjentatte selvmordsforsøk. Søsteren min sliter med mye av det samme, men det har roet seg betraktelig etter at hun fikk barn. Hvis du ikke bruker noen medisiner, vil jeg anbefale deg å snakke med legen om det, for det finnes medisiner som kan stabilisere deg og gjøre livet litt lettere. Det er også god hjelp i å ha en å prate med, en psykolog eller psykiatrisk sykepleier. Ellers vet jeg ikke helt hva jeg kan si som kan hjelpe. Men det er gjort mye forskning på denne diagnosen, og den sier ganske klart at dette er en personlighetsforstyrrelse som oftes roer seg med årene. Ungdomsårene og de tidlige voksen-årene er turbulente og vanskelige, men etter hvert vil de fleste problemene dempes og bli mindre intense. Lykke til :klem:

Gjest Spacegirl
Skrevet
stemmer det at man må være pålogget for å lese noe på "Lagunen"?

Det er en viss ekstra trygghet i det for meg, men klarer ikke helt å fine ut om det er tilfelle, eller om det er pga midlertidige problemer det ikke er mulig å lese noe der nå.

Takk for linken uansett :)

(Presiserer at jeg ikke er trådstarter, men har noe av de samme problemene som h#n)

Jeg vet ikke om man må være pålogget, men serveren deres har visst problemer nå, så det kan være derfor du ikke kommer inn :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei. Har fått diagnose emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Jeg har i perioder vanskelig for å leve "normalt". Orker ikke kontakt med andre. Klarer ikke arbeid. Har i det hele tatt mange problemer :veldigsur: Er det andre her med samme diagnose? Hvordan klarer ev. dere hverdagen?

Hei du :) Jeg har ikke noe godt svar til deg, men jeg kom til å tenke på noe Joe Ancis en gang har sagt,

'The only normal people are the ones you dont know very well.'

Kom til å tenke på det når jeg leste at du 'i perioder har vanskelig for å leve "normalt". Mener ikke å tulle det bort eller noe slikt. Kun godt ment.

Jeg har litt troen på hva det forteller. Ikke gå rundt å tro at alle er så 'normale', for hva er vel det? Kansje det blir lettere om du tør å leve ut ifra deg selv og ikke fokuserer så mye på andres 'normalitet'? Ikke vet jeg.

Tror dette kommer til å gå fint jeg :)

Skrevet

Ezboard har hatt store problemer der inne nå.Og alle forumene sine.Derfor fikk du nok litt problemer.Men de jobber med det,for å løse det.

Men ja,du må melde deg inn som medlem for å få poste.Gjester kan kun lese innpå der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...