Lassie Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Er det noen flere her som er tillitsvalgte på sin arbeidsplass? Jeg er tillitsvalgt på min arbeidsplass - gjennom Fagforbundet. Finnes det noen håndbøker for tillitsvalgte? Skjedd div. situasjoner som jeg må ta tak i som tillitsvalgt, men skulle gjerne funnet litt mer ut om mitt tillitsverv og hva som er mine rettigheter og plikter og hva jeg kan og ikke kan gjøre. Sjefen min har aldri sendt meg på noe tillitsvalgst-kurs...
Leviin Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 Som tillitsvalgt i en fagforening er det ikke arbeidsgivers ansvar å gi deg kurs. I motsetning til hva som gjelder for verneombud. Forskjellen er at fagforeningene er arbeidstakerorganisasjoner - mens verneombud-vervet er noe arbeidsgiver er pålagt å ha. Med andre ord må du ta kontakt med din lokale forening av Fagforbundet.
Gjest asa Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Som tillitsvalgt bør du ha arb.miljøloven, tariffavtalen og personalhåndboka lett tilgjengelig. Finner det meste der. Ellers så bør du ringe hovedtillitsvalgt i kommunen din. Og for all del: Meld deg på de kurs du kan ifht opplæring av tillitsvalgte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå