AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Har fått veldig betennelse i en tå. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre utenom å gå til lege å skjære...! jeg har prøvd fotbad med grønnsåpe, fotbad med badesalt, spyle i dusjen hver dag, smøre med Pyrisept salve, smøre med Brulidine krem, spyle med klorhexidin, smøre på krystall fiolett, gå med plaster, gå uten sokker i sandaler (begynner foresten og bli veldig kaldt på tærne mine nå😩) går også med det åpnet uten plaster i blant for å lufte det. Har også vert hos legen og fått penicillin tabletter. Det var nesten borte da men kom fort tilbake igjen. Har vert på fotterapeut og der satt han på en plast dings på neilen min( som jeg ikke syns virker heller). kommer ikke til å gå til lege for å skjære. Det tørr jeg ikke og har skrekk for det. Har du flere tips til hva jeg kan prøve? Anonymkode: 4f122...d4c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #2 Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har fått veldig betennelse i en tå. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre utenom å gå til lege å skjære...! jeg har prøvd fotbad med grønnsåpe, fotbad med badesalt, spyle i dusjen hver dag, smøre med Pyrisept salve, smøre med Brulidine krem, spyle med klorhexidin, smøre på krystall fiolett, gå med plaster, gå uten sokker i sandaler (begynner foresten og bli veldig kaldt på tærne mine nå😩) går også med det åpnet uten plaster i blant for å lufte det. Har også vert hos legen og fått penicillin tabletter. Det var nesten borte da men kom fort tilbake igjen. Har vert på fotterapeut og der satt han på en plast dings på neilen min( som jeg ikke syns virker heller). kommer ikke til å gå til lege for å skjære. Det tørr jeg ikke og har skrekk for det. Har du flere tips til hva jeg kan prøve? Anonymkode: 4f122...d4c Ikke penicillin, men antibiotika foresten Anonymkode: 4f122...d4c
Titania Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 Er det inngrodd negl må du jo få fjernet det som er inngrodd og som lager verken..
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #5 Skrevet 23. desember 2019 2 timer siden, Titania skrev: Er det inngrodd negl må du jo få fjernet det som er inngrodd og som lager verken.. Fotterapeuten klippet neilen min Anonymkode: 4f122...d4c
Titania Skrevet 23. desember 2019 #6 Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fotterapeuten klippet neilen min Anonymkode: 4f122...d4c Men om det ikke har hjulpet, ville jeg nok gått til en lege
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #7 Skrevet 23. desember 2019 On 12/22/2019 at 8:47 PM, AnonymBruker said: Ikke penicillin, men antibiotika foresten Anonymkode: 4f122...d4c Penicillin er antibotika..... Uansett, du har prøvd det du kan. Da er faktisk neste sted kirurgi, enten du vil eller ikke. Hvis ikke må du bare leve med det. I verste fall kan det gå så ille at du får betennelse med påfølgende sepsis (blodforgiftning) få nyresvikt og sirkulasjonssvikt og måtte amputere både armer og bein, eller du kan faktisk dø Brutalt, men dette er sannheten Anonymkode: 2bb89...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #8 Skrevet 24. desember 2019 8 timer siden, Titania skrev: Men om det ikke har hjulpet, ville jeg nok gått til en lege Fotterapeuten klippet et hakk i neilen. Men han sjekket også neilen men det var ikke noe Inngrodd neil. Han sjekket også for puss. Men det var heller ikke mye av for antibiotikaen hadde tatt det meste av betennelsen. Så når den dingsen på neilen ble satt på så fikk jeg beskjed om å holde det tørt. Smurte da Brulidine skjeldnere på neilen og BOM!! Kort tid etterpå, var betennelse like ille som før antibiotika... Anonymkode: 4f122...d4c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #9 Skrevet 24. desember 2019 Sorry Mac, men her høres det ut som om du faktisk trenger en operasjon. Eneste andre muligheten er hyppige grønnsåpe bad flere ganger om dagen med medisinsk grønnsåpe. Det første kurerer deg, alternativ 2 er bare brannslukking. Anonymkode: acd59...256
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå