AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Noen andre her som har det? Fått diagnosen nå i voksen alder, og syns det er litt vanskelig. Anonymkode: 1b1f9...5d3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #2 Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen andre her som har det? Fått diagnosen nå i voksen alder, og syns det er litt vanskelig. Anonymkode: 1b1f9...5d3 Hva er vanskelig? Klarer du ikke å få venner? Kjæreste? Anonymkode: 5fbc2...63e
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #3 Skrevet 22. desember 2019 Joda har samboer og barn. Dette har brudt fram i voksen alder. Jeg sliter med psyken. Men jeg syns det er vanskelig å få denne diagnosen. Føles stigmatiserende og jeg blir redd når jeg leser om det på nett.. Anonymkode: 1b1f9...5d3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #4 Skrevet 22. desember 2019 Hvor gammel er du? Har du andre diagnoser, eller har du hatt andre diagnoser som du ikke lenger har ? Anonymkode: a5717...d2f 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #5 Skrevet 22. desember 2019 Bare la være med å fortell om det til noen så merker du ikke noe til stigma. Anonymkode: 8834c...8d0 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 Jeg har den samme. Fikk diagnosen i en alder av 37. Anonymkode: 364ad...ee0
Missbehave Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 Jeg har diagnosen. Jeg sliter med det sosiale, har ingen venner, ikke kjæreste. Har barn, sliter med tilknytning i forhold til øvrig familie annet enn barnet mitt. Tar alt som blir sagt personlig og sliter veldig i det daglige. Var 28 da jeg fikk diagnosen.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #8 Skrevet 22. desember 2019 Er du tilbudt noe program for å jobbe med problemene dine? Det er mulig å bli "frisk" fra EUPF (frisk i hermetegn, ettersom det ikke egentlig er noen sykdom), men mange behøver å gå i terapi. Anonymkode: fd5af...1d3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #9 Skrevet 22. desember 2019 Jeg har hatt diagnosen, men ble «friskmeldt» i senere tid ved at den ble fjernet. Jeg skjønner hva du mener med å ikke føle seg komfortabel med den diagnosen. I følge diagnosen er man dramaqueen og tåler alt veldig dårlig. Jeg tenker at det er unødvendig med en diagnose på noe som faktisk kan gjøres noe med. Stikkordet er behandling. Jeg forsøkte mange forskjellige, men den beste terapien for meg var gruppeterapi. Det å bli speilet av andre likemenn var mye lettere å ta inn enn fagfolk som ser mye «sykt» i ting som er helt normalt dersom man har ulike typer erfaringer. Oppsøk psykolog og spør om det finnes noe gruppetilbud. Til sist vil jeg si at du er ikke din diagnose - du er mye mer enn det! Anonymkode: 8c8de...814 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #10 Skrevet 22. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt diagnosen, men ble «friskmeldt» i senere tid ved at den ble fjernet. Jeg skjønner hva du mener med å ikke føle seg komfortabel med den diagnosen. I følge diagnosen er man dramaqueen og tåler alt veldig dårlig. Jeg tenker at det er unødvendig med en diagnose på noe som faktisk kan gjøres noe med. Stikkordet er behandling. Jeg forsøkte mange forskjellige, men den beste terapien for meg var gruppeterapi. Det å bli speilet av andre likemenn var mye lettere å ta inn enn fagfolk som ser mye «sykt» i ting som er helt normalt dersom man har ulike typer erfaringer. Oppsøk psykolog og spør om det finnes noe gruppetilbud. Til sist vil jeg si at du er ikke din diagnose - du er mye mer enn det! Anonymkode: 8c8de...814 Tusen takk. Jeg har hatt mange psykiatriske diagnoser, og alltid blitt møtt fint av helsevesenet. Men nå kjenner jeg veldig på det du sier om at man liksom ER diagnosen sin. Jeg er livredd for å si noe til behandler som kan putte meg mer i denne båsen. Føler ikke hun tar meg på alvor i det hele tatt:( Anonymkode: 1b1f9...5d3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #11 Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare la være med å fortell om det til noen så merker du ikke noe til stigma. Anonymkode: 8834c...8d0 Bare kjæresten min som vet det. Tenkte mer fra helsevesenet... Anonymkode: 1b1f9...5d3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #12 Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, Missbehave skrev: Jeg har diagnosen. Jeg sliter med det sosiale, har ingen venner, ikke kjæreste. Har barn, sliter med tilknytning i forhold til øvrig familie annet enn barnet mitt. Tar alt som blir sagt personlig og sliter veldig i det daglige. Var 28 da jeg fikk diagnosen. Det er akkurat sånn jeg har det også. Jeg har også eupd og har ikke klart å ha verken vennskap eller kjæreste pga mine ustabile og uforutisgbare personlighetstrekk selvom jeg er over tredve. Sliter også med å ta alt personlig, blir fort mistenksom og tenker svart hvitt i forhold til om noen liker meg eller ikke. Anonymkode: 5fbc2...63e
Missbehave Skrevet 22. desember 2019 #13 Skrevet 22. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er akkurat sånn jeg har det også. Jeg har også eupd og har ikke klart å ha verken vennskap eller kjæreste pga mine ustabile og uforutisgbare personlighetstrekk selvom jeg er over tredve. Sliter også med å ta alt personlig, blir fort mistenksom og tenker svart hvitt i forhold til om noen liker meg eller ikke. Anonymkode: 5fbc2...63e Ja, her også 😔 jeg er utrolig nok ikke sjalu, men jeg trenger mye bekreftelse om noen liker meg eller ikke. Og generelt bekreftelse på om noe jeg gjør, lager eller sier er bra nok.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #14 Skrevet 23. desember 2019 Mitt tips er å gi faen i diagnosen du har fått. Med det mener jeg at du skal slutte å bruke energi på at du har borderline og heller bruke energi på å endre det som skaper problemer for deg. Det er fullt mulig å bli bedre/«frisk» så bruk energien din på behandlingen. Både DBT og MBT er anbefalte terapiformer for den diagnosen du har fått. Anonymkode: c2473...bf4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #15 Skrevet 23. desember 2019 Føler ærligtalt alle som overhodet har et temperament får den diagnosen nå om dagen så hadde tatt den litt sånn: "kanskje dere har rett og kanskje dere tar feil". Ville ellers holdt kjeft om dianosen, fordi hesepersonell og andre ser det som et frikort til å være rævhol mot folk. Anonymkode: 47942...63b
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #16 Skrevet 23. desember 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler ærligtalt alle som overhodet har et temperament får den diagnosen nå om dagen så hadde tatt den litt sånn: "kanskje dere har rett og kanskje dere tar feil". Ville ellers holdt kjeft om dianosen, fordi hesepersonell og andre ser det som et frikort til å være rævhol mot folk. Anonymkode: 47942...63b Men jeg blir aldri sint og er mer selvutslettende i hvordan jeg forholder meg til andre. Oppfører meg absolutt ikke dårlig mot noen. Så jeg syns det er helt fryktelig å ha en diagnose som gjør at noen skal tro dette om meg:( ts Anonymkode: 1b1f9...5d3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #17 Skrevet 23. desember 2019 Det finnes god behandling for den personlighetsdiagnosen du har fått. Søk hjelp! Bor du i Oslo, er Personlighetsklinikken på Ullevål god. Ellers i landet tror jeg det er DPS du søker hjelp hos. Lykke til. Anonymkode: b1e48...086 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå