sweetdream Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Jeg skal ta 3 fag på vgs til høsten - Nyere historie, samfunnslære, norsk og kanskje matte 2 MX eller 2 MY. Bare lurer på om det er mye å lese? Litteratur bøker? Vanskelig på eksamen i historie? Har noen av dere gått på dette kurset og har noen erfaring med det?
Gjest Gitte Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 jeg har gått påbygningskurs på vgs. det er et veldig greit kurs egentlig, om du er normalt flink på skolen. som alle andre steder må man jo følge med, norsken er det som er tyngst vil jeg si, er veldig mange timer i uka. tror jeg hadde 8t norsk i uka. og hvis du bare skal ha generell studiekompetanse holder det med 1mx eller 1my
Gjest Seleena Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Det er det eg tek i år, og har nettopp hatt eksamen! Eg syntes det har gått greit, men 10 timar norsk kan ha sin prøvelse innimellom - vertfall om ein har ein litt stressa norsklærar som det eg har hatt. Ellers er historiepensumet det verste syntes eg. Du må vere interessert i dette faget for å klare å halde oppe kunnskapsnivået. Er du flink til å gjere repetisjonsoppgåvene går det fin fint! Ellers har du matte 1y Engelsk 1 time Gym Naturfag 3 timar + to studieretningsfag Du må ha tilsaman 30 timar i veka for å komme opp i eksamen! Eg har ikkje hatt problem å fullføre, og alle klarar det om dei er interessert i å klare det. Lukketil!
Gjest qul Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Veldig forskjellig hva man krever skjønner jeg. Jeg er nå snart ferdig med allmenn påbyggning og har hatt i år 10 timer norsk 5 timer MY/MX 4 timer naturfag 2 timer nyere historie 5 timer engelsk 2 timer samfunnslære i et halvt år Synes norsken er hardest og kjedeligst,en del litteratur historie som ikke frister å gå videre med ja. Historie og samfunnslære er lett, enkle lesefag.
sweetdream Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2005 Jeg er ikke norsk og skal ta norsk som andre språk. Jeg trenger ikke naturfag, engelsk og matte i utgansgpunktet siden jeg har det fått dekket fra min tidligere utdanning.
sweetdream Skrevet 1. juni 2005 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2005 Det er det eg tek i år, og har nettopp hatt eksamen! Eg syntes det har gått greit, men 10 timar norsk kan ha sin prøvelse innimellom - vertfall om ein har ein litt stressa norsklærar som det eg har hatt. Ellers er historiepensumet det verste syntes eg. Du må vere interessert i dette faget for å klare å halde oppe kunnskapsnivået. Er du flink til å gjere repetisjonsoppgåvene går det fin fint! Ellers har du matte 1y Engelsk 1 time Gym Naturfag 3 timar + to studieretningsfag Du må ha tilsaman 30 timar i veka for å komme opp i eksamen! Eg har ikkje hatt problem å fullføre, og alle klarar det om dei er interessert i å klare det. Lukketil! Seleena, "er historiepensumet det verste syntes eg". På min VGS tar de 2 bøker Veier til vår tid (Norgeshistorie etter 1850) og Veier til vår tid (Verdenshistorie etter 1850). Er det noe ekstra pensum? Jeg har sjekket VGS sine internett sider og har funnet ut at: Siviløkonom/revisor utdannelse ved BI eller HIO: Generell studiekompetanse, men undervisningen bygger på forkunnskaper som Tilsvarer 2 Mx eller 2 My Betyr det at jeg må ta 2 MX ELLER 2 My?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå