Gå til innhold

Når fest er selvskading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gjør at man sier og gjør helt forferdelig dumme ting som gjør at man gråter av angst dagen derpå? Skjønner effekten av alkohol, men det psykologiske aspektet liksom. Er jo forferdelig at man setter seg selv i sånne situasjoner, jeg plages og tortureres i dag, av all galskapen jeg satte meg selv i i går. 

Anonymkode: 1a905...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man har tendens til å si og gjøre dumme ting når man drikker på fest, så er løsningen å drikke mindre, evt. slutte helt hvis man reagerer sånn på også små mengder alkohol. 

Anonymkode: d73a0...a88

• Liker 1
Skrevet

Hva skjedde da? Bare nysgjerrig spurt. Enig med anonymbruker at det er det lureste å drikke mindre mengder så man har kontroll

Skrevet

Du kan drikke kakao isteden. Nok av kalorier, men du blir sjelden full.

Skrevet

Jeg synes det er naturlig å drikke alkohol og gjøre dumme ting. Jeg er en "morsom drinker", og jeg er veldig flau når kolleger mine forteller meg at jeg ikke hadde noe problem med å tisse på gaten eller pooldancing på bussen. Hvis du snakker om noe mer alvorlig, anbefaler jeg at du slutter å drikke alkohol og søke hjelp om nødvendig.

Skrevet

Noen blir en dårlig versjon av seg selv. Jeg blir bare litt mer i humør når jeg drikker. Kan stå inne for alt jeg sier og gjør dagen etterpå. 

Drikk mindre eller kutt alkohol ut hvis du har problemer med å styre deg selv.

Anonymkode: 1b134...007

Skrevet
8 timer siden, Kjæregutt skrev:

Jeg synes det er naturlig å drikke alkohol og gjøre dumme ting. Jeg er en "morsom drinker", og jeg er veldig flau når kolleger mine forteller meg at jeg ikke hadde noe problem med å tisse på gaten eller pooldancing på bussen. Hvis du snakker om noe mer alvorlig, anbefaler jeg at du slutter å drikke alkohol og søke hjelp om nødvendig.

Ingen er morsomme i fylla. De forandrer personlighet, blir slitsomme og overstadige.

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 timer siden, OPIgirl skrev:

Ingen er morsomme i fylla. De forandrer personlighet, blir slitsomme og overstadige.

Jeg tror vi alle har drukket alkohol, ingen er uskyldige. Men alle har en grense, jeg har aldri blitt full. Jeg tok aldri så mye for å pass out eller spy eller ikke huske hva jeg gjorde.
 Jeg tror det er verre ting enn noen dumme anekdoter mellom arbeidskolleger, og der jeg kan si at du har rett. Det er ikke godt å drikke så mye at personligheten din forandres. Igjen, jeg vet ikke hva var dette 'dårlig versjon' av Ts så jeg kan ikke snakke om hva h*n gjørde...

Endret av Kjæregutt
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Noen blir en dårlig versjon av seg selv. Jeg blir bare litt mer i humør når jeg drikker. Kan stå inne for alt jeg sier og gjør dagen etterpå. 

Drikk mindre eller kutt alkohol ut hvis du har problemer med å styre deg selv.

Anonymkode: 1b134...007

Jeg får høre at jeg alltid er supersøt som full, aldri gjort noe slemt mot noen eller noe sånt. Men jeg som ellers trives som en rolig, anstendig og stille veggpryd har rene helvete dagen derpå når jeg vet jeg blir overstadig følsom (er et følelsesmenneske i edru tilstand, blir 100 ganger verre som full) slik at jeg kan finne på å hulke over ting i all offentlighet, og det gir en grusom fylleangst :( kun hulket i forbindelse med at dates har oppført seg ufint, men likevel, det har jo skjedd ofte og også dagen før jeg skrev innlegget her. Blir også utleverende, overstadig flørtete på grensen til promiskuøs til tider, det skaper også helvete for meg dagen derpå, siden jeg ellers er redd for ryktet mitt og helst unngår sex og flørt med mindre jeg er i forhold.. ødelegger så mye for meg selv 😕 

Skrevet
On 12/22/2019 at 1:26 AM, AnonymBruker said:

Hva er det som gjør at man sier og gjør helt forferdelig dumme ting som gjør at man gråter av angst dagen derpå? Skjønner effekten av alkohol, men det psykologiske aspektet liksom. Er jo forferdelig at man setter seg selv i sånne situasjoner, jeg plages og tortureres i dag, av all galskapen jeg satte meg selv i i går. 

Det handler om at ikke alle klarer å drikke kontrollert. Noen kan ta 3-4 glass vin, mens andre tar 20.

Det er som med det meste i livet, alt med måte

Alkohol gjør at man mister hemninger og tenker mindre. Drikker du for mye mister du kontrollen og gjør dumme ting. Naturligvis får man fyllenerver dagen derpå hvor du realiserer alle tingene du har gjort, som du ikke ville ha gjort i edru forstand.

Skrevet

Hvis du har angst til vanlig vil denne forsterkes av å drikke (dagene derpå). Det er ikke anbefalt å drikke hvis du har angst, mange gjør det likevel som en slags destruktiv selvmedisinering. Du burde antagelig vurdere å slutte.

Anonymkode: f0efc...bc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...