Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/hvorfor ikke? Jeg har ikke flagg.

Skjønner at det var viktig å vise nasjonalfølelse under krigen og i årene etterpå, men nå synes jeg det er helt unødvendig og ikke spesielt fint :sjenert:

Anonymkode: ea35c...299

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde før, men etterhvert har flagg rekka blitt litt ødelagt, så det er ikke mye igjen. 

Vi hadde flagg mest fordi det er tradisjon og fordi vi nå bor i Norge. Vi er relativt internasjonale, så vi har både pyntet med amerikanske og kinesiske flagg i tillegg til flaggrekka med norske. USA er eneste stedet jeg har sett flagg på juletre utenfor Norge. Men de bruker ordentlige flagg. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, har ikke tre heller.

Anonymkode: e816f...522

Skrevet

Er oppvokst med flagg på juletreet, men har ikke tatt den tradisjonen med meg videre. Har kun flagg til 17-mai her.

Anonymkode: b96ba...6b0

Skrevet

Jeg er oppvokst med flagg på juletreet, men har ikke flagg på mitt eget juletre nå. Har rett og slett aldri kjøpt det inn, og savner det ikke.

Anonymkode: b55d8...af8

Skrevet

Ikke flagg og ikke glitter.

Anonymkode: 88e06...99f

Skrevet

Nei, synes det blir i overkant nasjonalistisk. Så er det og et h*****e å nøste opp i flaggremsene hvert år

Anonymkode: 919e7...2d4

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke tre heller.

Anonymkode: e816f...522

Vanskelig med flagg på treet hvis man ikke har tre da.

Anonymkode: 71054...02a

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg synes flagg hverken er pent eller hører hjemme på et juletre.

Skrevet

Nei, eg syns ikkje det passer så godt, så eg held meg til kuler og figurer. Syns det blir for litt mykje rot med sånne lange remser med flagg eller glitter, osv, pluss det dekker over lysa. 

Skrevet

Jeg syns ikke det norske flagget er pent, så vi har det ikke på treet.

Skrevet

Jeg flagg på treet. Jeg vokste opp uten, men mannen tok med seg tradisjonen hjemmefra når vi flyttet sammen. Nå synes jeg rett og slett det er fint, uten at jeg egentlig har noen overdreven nasjonalfølelse. 

Anonymkode: 3c715...4bb

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har flagg på treet. Jeg vokste opp uten, men mannen tok med seg tradisjonen hjemmefra når vi flyttet sammen. Nå synes jeg rett og slett det er fint, uten at jeg egentlig har noen overdreven nasjonalfølelse. 

:rolleyes: 

Skrevet

Tror jeg har mistet de nå, men jeg hadde lenge en liten bit av en veldig gammel flaggremse på juletreet av sentimentale årsaker. Den var igjen etter besteforeldre som er borte nå. 

• Liker 1
Skrevet

Besteforeldrene mine har alltid hatt flagg på treet, har inntrykk av at det er mer vanlig blant den generasjonen. Selv har jeg ikke brukt å ha det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vokst opp med norske flagg på treet. Er halvt norsk og halvt fra et annet europeisk land, så etterhvert kjøpte vi også flaggrekker fra det andre landet, og hadde begge på treet. 

De siste årene har vi derimot droppet det, både flagg og glitter. Synes det er finere med et mindre crowded tre. Så her er det kun julelys og kuler i ulike farger. Ikke noe dilldall. 

Anonymkode: 1642a...639

Skrevet

I barndommen hadde vi de gammeldagse papirflaggene, men de utgikk da limet begynte å slippe slik at det ble færre og færre flagg på tråden for hvert år. Selv har jeg flagg på treet for første gang i år, da jeg fikk tak i en utgave av strikkede/heklede flagg (litt usikker), som nok kommer til å holde en stund. Jeg liker for øvrig at juletrepynt-trenden er blitt litt mer fargerik og maksimalistisk, etter mange år med stram stil hvor man har holdt seg til et fåtall farger, former og materialer. 

image.png.9681b05c89d758c02a10fd02511eb6f3.png

Dette er flaggene jeg har kjøpt. De kommer fra danske Solwang. I Danmark har de også en sterk tradisjon for flagg på juletreet. 

• Liker 3
Skrevet

Vi har flagg på treet. Og glitter. Og strikkede julekuler. Og sølv og krystall, og røde julekuler og fargede papirremser 😆 

Juletreet vårt er herlig kaotisk, og fylt av fine minner!

Anonymkode: 47ced...10c

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har flagg på treet. Og glitter. Og strikkede julekuler. Og sølv og krystall, og røde julekuler og fargede papirremser 😆 

Juletreet vårt er herlig kaotisk, og fylt av fine minner!

Anonymkode: 47ced...10c

Samme her😄

Anonymkode: b30b6...4ea

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, synes det blir i overkant nasjonalistisk. Så er det og et h*****e å nøste opp i flaggremsene hvert år

Anonymkode: 919e7...2d4

Neida, du legg flagga pent oppå kvarandre og legg i ein konvolutt som du bretter saman rundt flagga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...