AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #21 Skrevet 23. desember 2019 28 minutter siden, Turkis Sau skrev: .....sa brura. Sorry, jeg måtte! hahahahahaha (takk for en god latter) Anonymkode: 38f22...42c
Turkis Sau Skrevet 23. desember 2019 #22 Skrevet 23. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hahahahahaha (takk for en god latter) Anonymkode: 38f22...42c Hyggelig å kunne bidra!😁 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #23 Skrevet 23. desember 2019 13 minutter siden, Turkis Sau skrev: Hyggelig å kunne bidra!😁 Ler enda, jeg. og så har du artig brukernavn også. (sånn... ferdig med avsporing.) Anonymkode: 38f22...42c
Turkis Sau Skrevet 23. desember 2019 #24 Skrevet 23. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ler enda, jeg. og så har du artig brukernavn også. (sånn... ferdig med avsporing.) Anonymkode: 38f22...42c Tuuusen takk, nå blir jeg rent høy på meg selv her!😁 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #25 Skrevet 23. desember 2019 På 21.12.2019 den 18.12, Beeblebrox skrev: Til å være en serie med navnet "The Witcher" synes jeg den var fryktelig dårlig, og enormt sløseri av tittel og potensiale.OM det hadde vært en serie som het noe helt annet,hadde det vært en sånn helt ok-ish fantasy-serie. 5-6/10 Hæ? Tittelen er jo perfekt. Hele serien handler jo om en Witcher... Anonymkode: cba59...5c1 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #26 Skrevet 23. desember 2019 Jeg har spilt Witcher 3 på playstation to ganger (et av de beste spillene jeg har vært borti), og syns serien er tro mot karakterene jeg er kjent med og som jeg er veldig glad i. Så jeg liker serien veldig godt etter å ha sett første sesong! Hvis jeg skal påpeke én ting jeg syns trekker ned (med fare for å ha en noe upopulær mening), så er det at de bruker noen skuespillere i en setting som er unaturlig for tidsperioden. Verdenen er basert på Europa på 1200 - tallet, og såvidt meg bekjent var det ingen (eller svært få) mørke på den tiden. Jeg forstår at vi lever i en tid hvor mangfold skal være med i filmindustrien og Hollywood, men for meg blir det påtatt. Jeg er veldig forkjemper for mangfold i film og serier (kvinnelige hovedroller, ulik etnisitet, folkegrupper, og legning), men ikke når det er såpass unaturlig for en tidsepoke. Black Panther er et godt eksempel på riktig bruk av skuespillere, fordi historien utspiller seg i en afrikansk - lignende kultur. Det ville heller ikke vært naturlig å bruke hvite skuespillere som slaver i filmer om kolonitiden heller. Eller en hvit skuespiller som en farao. Det er litt det samme som når filmindustrien har brukt en hvit skuespiller til å spille Jesus, når hans utseende er mer av "typisk" israelsk/midtøsten utseende. Hun som spiller Tris Merigold i The Witcher er egentlig lys med rødt/kastanjebrunt hår, og har en sprudlende personlighet. I serien er det en skuespillerinne med mørke trekk, og fremstår veldig seriøs og alvorlig. Når det er sagt liker jeg hun som spiller Tris, bare ikke i rollen som Tris, hvis det gir mening. Jeg syns valget av Geralt of Rivia er PERFEKT. Han gjør en kjempe jobb med å spille witcher med tanke på mangelen på karisma, stemmebruken fra spillene, og generelt utseende er helt topp. Hun som spiller Yennefer of Vengeberg er også en fantastisk skuespillerinne som jeg syns passer veldig godt i rollen. Jeg kan også være enig i at grafikken til tider (spesielt på monstrene) ikke er spesielt imponerende. Allikevel likte jeg serien veldig godt, og det kunne gått begge veier med denne serien. Jeg personlig syns serien er tro mot tiden til tross for det jeg har nevnt, og det synes at de har brukt penger på det Anonymkode: 79138...a00 7
Elaine Marley Skrevet 29. desember 2019 #27 Skrevet 29. desember 2019 Jeg liker den godt hittil. Synes karakterene er bra i forhold til spillet utenom at Tris er litt skuffende.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #28 Skrevet 29. desember 2019 Kjøpte spillet og har noen timer bak meg nå de siste dagene og har blitt helt hekta. Kjempekult spill. Triss har jeg ikke møtt i spillet enda. Skal se serien om igjen siden jeg ikke fulgte godt nok med første gangen, var mye fram og tilbake på kjøkkenet og fikk ikke med meg 100% hva som skjedde. Tror jeg kommer til å se den på en helt annen måte nå og er sikker på at jeg kommer til å digge den. Anonymkode: 38f22...42c
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #29 Skrevet 29. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøpte spillet og har noen timer bak meg nå de siste dagene og har blitt helt hekta. Kjempekult spill. Triss har jeg ikke møtt i spillet enda. Skal se serien om igjen siden jeg ikke fulgte godt nok med første gangen, var mye fram og tilbake på kjøkkenet og fikk ikke med meg 100% hva som skjedde. Tror jeg kommer til å se den på en helt annen måte nå og er sikker på at jeg kommer til å digge den. Anonymkode: 38f22...42c Tv serien er basert på bøkene ikke spillet. Det har allerede blitt gjort klar av serie skaperen at de aldri kommer til å adoptere fra spillet, alt kommer til å komme fra bøkene. Anonymkode: aad36...308
Pal Fungi Skrevet 29. desember 2019 #30 Skrevet 29. desember 2019 Jeg likte Yennifer bedre før hun gikk igjennom forvandlingen. 1
Vampen Skrevet 29. desember 2019 #31 Skrevet 29. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tv serien er basert på bøkene ikke spillet. Det har allerede blitt gjort klar av serie skaperen at de aldri kommer til å adoptere fra spillet, alt kommer til å komme fra bøkene. Anonymkode: aad36...308 De kan si det så mye de vil for å ikke gjøre forfatteren forbanna, serien har like fullt mange referanser til spillene. Ikke minst Geralt selv, iom at Cavill har spilt spillene. Så å spille spillene gir nok definitivt et annet inntrykk, enn å se serien uten å kjenne til Witcher-universet. 2
Vampen Skrevet 29. desember 2019 #32 Skrevet 29. desember 2019 Jeg liker serien, og mtp på at det er første sesong og set up for fortsettelsen, så synes jeg det var overraskende bra. Jeg slet litt med rotete hopping i tid, men det kom seg mot slutten. Jeg håper like fullt de hopper litt mindre fram og tilbake i neste sesong. Jeg tror det jeg sliter mest med å forholde meg til, som mangeårig fan av The Witcher, er at hypen plutselig har gjort det til allemannseie. Med en del tullete poeng i alle retninger. Jeg håper ikke serieskaperne lar det påvirke seg, for jeg orker ikke tanken på en følsom Witcher i en 2020 tilpasset verden. 1
Elaine Marley Skrevet 29. desember 2019 #33 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tv serien er basert på bøkene ikke spillet. Det har allerede blitt gjort klar av serie skaperen at de aldri kommer til å adoptere fra spillet, alt kommer til å komme fra bøkene. Anonymkode: aad36...308 Vel, men spillene og bøkene er ikke to separate ting. Det er elementer fra begge deler. Jeg har bare spilt det siste spillet og var mye der jeg kjente igjen. Hele universet er det samme i bøkene og spillet. Hovedkarakterene er de samme og historien rundt Ciri er også i det siste spillet. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #34 Skrevet 29. desember 2019 15 minutter siden, Elaine Marley skrev: Vel, men spillene og bøkene er ikke to separate ting. Det er elementer fra begge deler. Jeg har bare spilt det siste spillet og var mye der jeg kjente igjen. Hele universet er det samme i bøkene og spillet. Hovedkarakterene er de samme og historien rundt Ciri er også i det siste spillet. Historien i spillet er satt til etter historiene i bøkene. Anonymkode: aad36...308 1
Elaine Marley Skrevet 29. desember 2019 #35 Skrevet 29. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Historien i spillet er satt til etter historiene i bøkene. Anonymkode: aad36...308 Greit nok, men det vil ikke være totalt ukjent selv om man bare har spilt spillene. Det var poenget mitt. 1
Vampen Skrevet 29. desember 2019 #36 Skrevet 29. desember 2019 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Historien i spillet er satt til etter historiene i bøkene. Anonymkode: aad36...308 Tja.. Husk at det er flere spill, ikke bare ett. Endret 29. desember 2019 av Vampen
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #37 Skrevet 29. desember 2019 1 minutt siden, Vampen skrev: Tja.. Spillet er basert på bøkene så selvsagt kan du finne likheter i tv serien og spillet, men tv serien er basert på bøkene dette er fakta enten du liker det eller ikke, Anonymkode: aad36...308 1
Vampen Skrevet 29. desember 2019 #38 Skrevet 29. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spillet er basert på bøkene så selvsagt kan du finne likheter i tv serien og spillet, men tv serien er basert på bøkene dette er fakta enten du liker det eller ikke, Anonymkode: aad36...308 Likheter? Det er nøyaktig samme scene, iom at begge bygger på bøkene. Og som sagt, serien er også inspirert av spillene. Jeg antar du er klar over at CDPR og forfatteren har hatt en konflikt lenge, som først nylig er løst. Så det er ikke så rart at de i forbindelse med serien valgte å gi uttrykk for å distansere seg kraftig fra spillene, for å tekkes forfatterens noe oppblåste ego. Det endrer ikke på det faktum at du vil finne mange av de samme historiene, scenene og karakterene i både spill og serie, og at du også ser inspo fra spillene. Geralt i serien er så tett opp mot spillets Geralt at det er enkelt å se inspirasjonen. Det er en symbiose hvor de forskjellige mediene trekker inspirasjon og effekt fra hverandre. Spillene bygger på bøkene, bøkene hadde aldri blitt så store utenfor Polen uten spillene, og serien bygger på alt dette. 2
GjestSiden2006 Skrevet 30. desember 2019 #39 Skrevet 30. desember 2019 Elsker fantasy, men er litt usikker på denne. Får se resten av episode 1 i kveld. Den er nok ikke myntet på kvinner, slik som A Discovery of witches og lignende, men sikkert bra på sin måte. Ser heller dette enn mye annet fjas.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #40 Skrevet 30. desember 2019 On 12/23/2019 at 3:19 PM, AnonymBruker said: Jeg har spilt Witcher 3 på playstation to ganger (et av de beste spillene jeg har vært borti), og syns serien er tro mot karakterene jeg er kjent med og som jeg er veldig glad i. Så jeg liker serien veldig godt etter å ha sett første sesong! Hvis jeg skal påpeke én ting jeg syns trekker ned (med fare for å ha en noe upopulær mening), så er det at de bruker noen skuespillere i en setting som er unaturlig for tidsperioden. Verdenen er basert på Europa på 1200 - tallet, og såvidt meg bekjent var det ingen (eller svært få) mørke på den tiden. Jeg forstår at vi lever i en tid hvor mangfold skal være med i filmindustrien og Hollywood, men for meg blir det påtatt. Jeg er veldig forkjemper for mangfold i film og serier (kvinnelige hovedroller, ulik etnisitet, folkegrupper, og legning), men ikke når det er såpass unaturlig for en tidsepoke. Black Panther er et godt eksempel på riktig bruk av skuespillere, fordi historien utspiller seg i en afrikansk - lignende kultur. Det ville heller ikke vært naturlig å bruke hvite skuespillere som slaver i filmer om kolonitiden heller. Eller en hvit skuespiller som en farao. Det er litt det samme som når filmindustrien har brukt en hvit skuespiller til å spille Jesus, når hans utseende er mer av "typisk" israelsk/midtøsten utseende Anonymkode: 79138...a00 Enig i dette. Noen idiotiske valg ble gjort da de valgte skuespillere her. Triss blir beskrevet som blek med blå øyne og rødbrunt hår. Skuespilleren ser mer indisk ut. Yennefer ble beskrevet som en blek, vakker kvinne osv. Skuespilleren ser ut som en 14 åring med brunt ansikt og mørkt hår. Fringilla ble beskrevet som så blek at hun nesten så død ut. Skuespilleren er som kjent helt motsatt. Se for dere at dere ser på en serie basert på Kongo 700 år før Kristus, også er brått 10% av skuespillerne kritthvite nordmenn med blondt hår. Hadde ikke det sett idiotisk ut? Denne fantasy serien trekker inspirasjon fra middelalderen i slaviske land. Da ser det idiotisk ut med veldig mange etnisiteter. Ellers er det til tider dårlig CGI og kostymer. Serien er skrevet helt ålreit. Skuespill er ålreit. Forventet ikke mye mer av Netflix uansett. Anonymkode: c8912...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå