Gå til innhold

erfaring med pcos

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei 

fikk vite i september at jeg har pcos, var på kontroll nå i desember, den er heldigvis krypet, men ingen mens, de på sykehuset, sa at om den krympa, så skulle jeg få mens innen kort tid, men som vanlig ingen mens, føler likksom at hele verden er i mot at jeg om mannen skal få barn. om barn er noe vi begge ønsker ?? ja det er det, føler jeg på presset når tre i min fam venter barn på my året?? ja det er sikkert og vist.

men nå har jeg prøvd og gått ned i vekt og lagt om kostholdet, men det ser heller ikke ut til og fungere, er det noen her inne som har tips?

er jo nå jeg er klar på å få barn, og jeg er livredd for at svigermor skal greie og overtale mannen min om at jeg ikke egner meg som mor.

og jeg føller at jeg evt maser på legen om jeg ber om råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg leser innlegget ditt riktig (det er litt kråkete skrevet), så snakker du jo om to forskjellige ting her – at du har PCOS og at svigermora di ikke vil du skal få barn med sønnen hennes? Henger de to sammen i det hele tatt, eller har svigermor begynt å mislike tanken på deg som mor fordi du har PCOS..? 

Jeg har også PCOS, hadde mensen 5 ganger i året. Trengte hormonhjelp for å bli gravid, og må mest sannsynlig ha en runde til for nummer 2. Har dog blitt gravid spontant en gang også, så det er ikke umulig selv med PCOS!

Anonymkode: a4e2f...540

Skrevet

Jeg har blitt gravid 6 ganger jeg.

(Mistet tre ganger, så har tre barn)

To av gangene ble jeg gravid på p-piller, tre ganger på første pp etter pilleslutt/abort, og en gang som tok lang tid (18mnd). 

Så diagnosen trenger absolutt ikke være noen dødsdom for barneønske!

Anonymkode: 8d5b6...228

Skrevet

Pcos er krympa? 🤔 Skjønner du i det hele tatt hva det vil si å ha pcos? Du høres fryktelig ung ut. Om noen år kan du få hjelp til å få barn om du ikke blir gravid naturlig. 

Anonymkode: 055e6...d9e

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pcos er krympa? 🤔 Skjønner du i det hele tatt hva det vil si å ha pcos? Du høres fryktelig ung ut. Om noen år kan du få hjelp til å få barn om du ikke blir gravid naturlig. 

Kan være en «enkel» (men unøyaktig) måte å beskrive det på fra legenes side, eller at det legene sier huskes feil eller er oppfattet på denne måten. Symptomene kan vel minskes ved å ta tak i kosthold og ved fysisk aktivitet. 

Anonymkode: e5a10...3c1

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg leser innlegget ditt riktig (det er litt kråkete skrevet), så snakker du jo om to forskjellige ting her – at du har PCOS og at svigermora di ikke vil du skal få barn med sønnen hennes? Henger de to sammen i det hele tatt, eller har svigermor begynt å mislike tanken på deg som mor fordi du har PCOS..? 

Jeg har også PCOS, hadde mensen 5 ganger i året. Trengte hormonhjelp for å bli gravid, og må mest sannsynlig ha en runde til for nummer 2. Har dog blitt gravid spontant en gang også, så det er ikke umulig selv med PCOS!

Anonymkode: a4e2f...540

min svigermor mener jeg ikke egner meg som mor, hu vet ikke engang at jeg har pcos.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg vet fullstendig hva det vil si å pcos. er nok ikke så ung.at cycta har krympa var noen gynokologen min sa.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være en «enkel» (men unøyaktig) måte å beskrive det på fra legenes side, eller at det legene sier huskes feil eller er oppfattet på denne måten. Symptomene kan vel minskes ved å ta tak i kosthold og ved fysisk aktivitet. 

har prøvd både mer trening og annet kosthold.

Skrevet
16 minutter siden, Mrs ukjent 95 skrev:

jeg vet fullstendig hva det vil si å pcos. er nok ikke så ung.at cycta har krympa var noen gynokologen min sa.

Pcos er blandt annet mange små cyster på eggstokkene, det er ikke snakk om én cyste. 

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, Mrs ukjent 95 skrev:

har prøvd både mer trening og annet kosthold.

Hør om du kan prøve metformin. Mange med pcos drar god nytte av den medisinen. Den kan være litt ubehagelig i begynnelsen (jeg var hjemme første dag etter opptrapping fordi jeg ble så fryktelig dårlig i magen) men så går det for de aller fleste veldig bra. 

Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd å få barn? Om det er over ett år så kan du be om å få prøve hormoner. Mange med pcos blir gravide ved hjelp av hormonstimulering. 

Jeg ha pcos, men hos meg så var det en annen årsak til at jeg ikke ble gravid. Men, det fant de ikke ut før etter et ivf forsøk. De fleste med pcos får barn en gang. 

Det med svigermoren din må du snakke med mannen din om. Fortell hvordan du har det og hva du er redd for. 

Anonymkode: b3f3f...7ac

Skrevet

Ryddet for medisindoseringer. 

_popcorn_, mod

Skrevet
På 21.12.2019 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Pcos er blandt annet mange små cyster på eggstokkene, det er ikke snakk om én cyste. 

vet det, men jeg hadde en veldig stor cyste, sa gynokologen. og hu mener jeg har pcos!

Skrevet
På 21.12.2019 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Hør om du kan prøve metformin. Mange med pcos drar god nytte av den medisinen. Den kan være litt ubehagelig i begynnelsen (jeg var hjemme første dag etter opptrapping fordi jeg ble så fryktelig dårlig i magen) men så går det for de aller fleste veldig bra. 

legen mener jeg må gå enda mer ned i vekt, før han vil sette meg på medasiner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...