Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal fly med baby på 8 mnd for første gang. Flytur ca 1 time. Noen med erfaring og tips å komme med? Gruer meg veldig!

Anonymkode: 15ace...978

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går inn tidlig på flyet for å roe ned, han må sitte med beltet på med ryggen mot magen under take-off og landing så vi trenger litt tid på å komme til ro. Laster ned noe på IPaden som jeg kan distrahere med eller lar han bla i bilder. Når vi har tatt av hender det jeg ammer eller gir han vann fra flaske. At de drikker ved avgang og landing hjelper så øregangene ikke tetter seg. Ofte har han sovnet, men det har som regel gått veldig fint uansett. Besteforeldre i Kirkenes så har måttet fly endel. Har selvfølgelig og hatt EN tur hvor han var helt umulig og gråt nesten hele turen, men alle var søte og forståelsesfulle. 

Anonymkode: 580fa...9a0

Skrevet

Det kommer til å gå fknt! Har flydd masse med våre små fra de var helt nyfødt (9-10 dager gamle). Ha med smokk, kosekluter/bamse, noen biteleker. Amme:gi flaske/smokk på vei opp og ned for å unngå ørevondt. Har en baby på samme alder som din, vi tar alltid med litt snacks og (maispop o.l). 

Skrevet

Og som hun over her skrev: ofte sovner de uansett. Veldig monoton lyd på fly som hjelper 😆

Skrevet

Ha med noe som akkurat ditt barn syns er underholdende, og kan holde på med ei stund. Jeg har sverget til videoer på telefonen min av hunden vår som løper rundt og leker med en ball under take off og landing. Og svisker i babyfeeder etterpå.

Det kan godt hende det går veldig fint :) Jeg har flydd flere turer alene med babyen, og noen ganger oppstår det litt krøll (bæsj, ørevondt, må jobbe hardt for at ikke personen i setet ved siden av skal bli forstyrret), men som regel går det veldig fint. Og er det slitsomt, så er det ikke så veldig lenge til man er framme når det er en kortere innenlands flytur.  

Anonymkode: fb769...c79

Skrevet

Bare ha med pupp/flaske så går det nok veldig fint. Fløy til USA for å besøke familie når baby var 9,5 måneder og det gikk veldig fint. Hadde med mat, melk, leker, pledd, skift til alle og selvfølgelig bleier og våtservietter. 

Anonymkode: 4026b...2ef

Skrevet

Hvordan gjør man det med MME gjennom sikkerhetskontrollen? Må ha med bilstol, hvordan sender man denne?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør man det med MME gjennom sikkerhetskontrollen? Må ha med bilstol, hvordan sender man denne?

MME er uproblematisk. Bare legg flaskene synlig i plastboksen, så de ser at du har dem med.

Ideelt sett bør du bestille eget sete til babyen, og ha med bilstolen inn på flyet. Det er gull verdt – babyen sitter behagelig, du får mye bedre plass, babyen er sikret i tilfelle turbulens, du vet at setet ikke blir skadet.

Alternativt kan du leie Airshells e.l. på f.eks. Gardermoen og sende som innsjekket bagasje. Kjempeviktig å bruke ordentlig emballasje! Bilstoler kan få skader som gjør at setet ikke er trygt å bruke, selv om du ikke ser det utenpå. Og du har sikkert sett hvordan kofferter og bagasje blir behandlet ...

Anonymkode: 3be60...196

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...