AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Etter og ha vært deprimert i over 5 år, er mitt siste alternativ wellbutrin. Har prøvd ulike ad uten god nok virkning og med altfor store bivirkninger (økt vekt, mistet sexlyst, trøtthet, kvalme etc). Nå foreslår legen denne medisinen. Jeg har lest en del pasienterfaringer både på engelsk og norsk, og ser det er en del delte meninger. Til dere som har gått/går på wellbutrin, har dere god effekt? Anonymkode: e11aa...b9c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Får du noe terapi i tillegg? Antidepressiva fungerer ikke på alle dessverre, jeg er en av dem! Prøvde masse, bla.a wellbutrin i kombinasjon med en annen, men det fungerte heller ikke Anonymkode: d4072...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 Jeg har gått på Wellbutrin i to måneder etter å ha forsøkt Zoloft, Efexor og Cipralex. Det jeg kan melde om hittil er søvnproblemer og snusslutt (takk bupropion). Anonymkode: f25f5...190
K.B. Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 Å tro at en pille løser depresjonen din høres helt urealistisk ut. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 Jeg har prøvd cipralex og zoloft men sluttet også pga bivirkninger som økt matlyst, trøtt og lite energi, ekstrem svetting og nedsatt sexlyst + nærmest umulig å oppnå orgasme. Wellbutrin ble redningen min. Jeg fikk energi og hadde ikke behov for like mange timer søvn, jeg følte meg ikke som en zombie lenger. Ingen problem å oppnå orgasme. Fikk derimot bivirkning som stamming og skjelving men det er veldig levelig iforhold til hvordan jeg hadde det før wellbutrin. Anonymkode: c5555...f73
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på Wellbutrin i to måneder etter å ha forsøkt Zoloft, Efexor og Cipralex. Det jeg kan melde om hittil er søvnproblemer og snusslutt (takk bupropion). Anonymkode: f25f5...190 Har du opplevd noen bivirkninger utover det? Takk for svar! Vil gjerne vite mer om hvordan det har gått for deg hittil. Anonymkode: e11aa...b9c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #7 Skrevet 20. desember 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd cipralex og zoloft men sluttet også pga bivirkninger som økt matlyst, trøtt og lite energi, ekstrem svetting og nedsatt sexlyst + nærmest umulig å oppnå orgasme. Wellbutrin ble redningen min. Jeg fikk energi og hadde ikke behov for like mange timer søvn, jeg følte meg ikke som en zombie lenger. Ingen problem å oppnå orgasme. Fikk derimot bivirkning som stamming og skjelving men det er veldig levelig iforhold til hvordan jeg hadde det før wellbutrin. Anonymkode: c5555...f73 Det høres veldig bra ut! Håper så inderlig at den medisinen kan hjelpe meg. Har hørt at man får panikkanfall og at det føles som å være på "speed". Har du den erfaringen? Vil helst unngå å få angst i tillegg... Anonymkode: e11aa...b9c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #8 Skrevet 20. desember 2019 Wellbutrin har gjort livet mitt mye bedre. Slet med utmattelse og unormalt stort søvnbehov, nå sover jeg bare 8-10 timer og greier meg godt på det, og har mye mer energi når jeg er våken. Leste også masse på forhånd og var redd for at jeg var én av de det ikke funka for, men jammen skøyt jeg gullfuglen. Nå er jeg bare livredd for at toleransen skal overgå dosen. Angående angst så har den ihvertfall ikke forverret noe hos meg. Anonymkode: d1846...ebe
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #9 Skrevet 20. desember 2019 Jeg har brukt Wellbutrin i litt over ett år. Jeg er kjempefornøyd. Jeg startet på dem da jeg var i terapi, men har fortsatt også etterpå. Har prøvd å slutte på dem en gang og da gikk jeg rett i kjelleren igjen. Så nå tør jeg ikke det. Jeg fikk veldig munntørrhet de første månedene, men det ble mye bedre etterhvert. Jeg har nok mindre spytt enn før jeg startet på dem, men det plager meg ikke. Jeg kan også merke at jeg innimellom sliter med å finne riktig ord, men om det er medisinen eller noe annet er jo ikke godt å si. Jeg har ikke fått andre bivirkninger. Jeg har tidligere brukt Remeron og Cipralex og det var noe dritt. Jeg fikk mye bivirkninger og de fungerte ikke mot depresjonen. Anonymkode: 1834f...aae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå