Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 #1 Skrevet 19. desember 2019 Min samboer har 4 søsken, hu ene har en mann og et barn på snart 2 år. Vi har besøkt dem en gang for snart et år siden, og blitt en ganske lang pause fordi vi har vært opptatte. Hun har ikke hatt kontakt med resten av sin egen familie, utenom oss. Periodevis har hun ringt oss mens mannen har vært borte og sagt ifra at det kan hende jeg trenger noen til og kjøre meg og barnet en annen plass siden ting begynte og bli så ille, så ble det helt stille i et halvt år. Idag skulle vi kjøre julegaver til dem, da kommer hun bort til bildøra våres snakker kjapt med oss, sier ting ikke går så bra. Før mannen springer ut. kom dere vekk! Dere har ingenting og gjøre her, bare kom dere vekk, så min samboer spør hva er det? Som sagt ingenting vi har gjort som skulle lagd en sånn reaksjon. Når samboer min spør hva det er, får vi til svar at tror du jeg er dum, men ikke noe ordentlig svar. Så ja vi kjører bare av gårde, lager ikke noe greie ut av det. Deretter sender vi melding til søsteren: Hei, det var kjempe dumt det som skjedde. Jeg er genuint bekymra over om du har det bra i det heletatt nå, kan ikke se noe vi har gjort galt. Du trenger ikke og svare, jeg vil bare siifra. hun svarer: Svarer etterpå. Ikke skriv noe mer ennå. så han melding senere på Facebook: Hei. Hva er det du/dere vil? Hva er du/dere ute etter? da svarer han: Tenkte levere julegave og se om dere bodde der fortsatt, dere snakka om og flytte vekk. Sist gang vi snakka var alt fint, så skulle ikke vært noe galt nå. Da fikk vi til svar: Ikke svar uansett hva. Jeg skriver når jeg er alene ——————————————————— Så er nok mannen som går ut for og være henne på Facebook, han nekter hun nå all kontakt fra sin egen familie. Hun er blitt kjempe tynn, og ser utrolig dårlig ut. Tror ting har gått ganske langt nå. Hva gjør man når noen nære av deg er i et sånt forhold? Ingenting? Evt hva skal han jeg gjøre? Er et barn inni bildet også. Kan hende jeg har glemt noe da jeg fortsatt er litt sjokkert.
Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 Forfatter #2 Skrevet 19. desember 2019 Ingen? Kan godt sende meg privat også, ønsker sårt tips.
334 Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 Si fra til resten av familien, og evt. be de kontakte/besøke de for å se hva som skjer. 1
saltvann Skrevet 19. desember 2019 #4 Skrevet 19. desember 2019 Jobber han? Kan dere besøke henne uten at han er der? kan ringe fastlegen hennes eller ringe barnevernet, siden de har et barn, ikke godt for barnet å bo med en far som er psykisk voldelig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #5 Skrevet 19. desember 2019 1 time siden, Maaaddepaaadde skrev: Min samboer har 4 søsken, hu ene har en mann og et barn på snart 2 år. Vi har besøkt dem en gang for snart et år siden, og blitt en ganske lang pause fordi vi har vært opptatte. Hun har ikke hatt kontakt med resten av sin egen familie, utenom oss. Periodevis har hun ringt oss mens mannen har vært borte og sagt ifra at det kan hende jeg trenger noen til og kjøre meg og barnet en annen plass siden ting begynte og bli så ille, så ble det helt stille i et halvt år. Idag skulle vi kjøre julegaver til dem, da kommer hun bort til bildøra våres snakker kjapt med oss, sier ting ikke går så bra. Før mannen springer ut. kom dere vekk! Dere har ingenting og gjøre her, bare kom dere vekk, så min samboer spør hva er det? Som sagt ingenting vi har gjort som skulle lagd en sånn reaksjon. Når samboer min spør hva det er, får vi til svar at tror du jeg er dum, men ikke noe ordentlig svar. Så ja vi kjører bare av gårde, lager ikke noe greie ut av det. Deretter sender vi melding til søsteren: Hei, det var kjempe dumt det som skjedde. Jeg er genuint bekymra over om du har det bra i det heletatt nå, kan ikke se noe vi har gjort galt. Du trenger ikke og svare, jeg vil bare siifra. hun svarer: Svarer etterpå. Ikke skriv noe mer ennå. så han melding senere på Facebook: Hei. Hva er det du/dere vil? Hva er du/dere ute etter? da svarer han: Tenkte levere julegave og se om dere bodde der fortsatt, dere snakka om og flytte vekk. Sist gang vi snakka var alt fint, så skulle ikke vært noe galt nå. Da fikk vi til svar: Ikke svar uansett hva. Jeg skriver når jeg er alene ——————————————————— Så er nok mannen som går ut for og være henne på Facebook, han nekter hun nå all kontakt fra sin egen familie. Hun er blitt kjempe tynn, og ser utrolig dårlig ut. Tror ting har gått ganske langt nå. Hva gjør man når noen nære av deg er i et sånt forhold? Ingenting? Evt hva skal han jeg gjøre? Er et barn inni bildet også. Kan hende jeg har glemt noe da jeg fortsatt er litt sjokkert. Hvem skrev hva på facebook? Var litt forvirrende det du skrev her. Det kan også være fysisk vold i tillegg, noen slår under klærne der det ikke vises. De har barn, bekymringsmelding til barnevernet? Men først ville jeg tatt kontakt med henne når han ikke er hjemme, eller er han hjemme hele tiden, bare dratt dit og ikke tatt hensyn til hva HAN sier. Lat som du er litt dum, ta med kake eller en blomst. Vis at han ikke klarer skremme deg. Aberet er at det kan gå utover henne når du drar igjen. Prøv å lag en plan med henne, få henne og barnet på krisesenter eller hjem til dere. Vil hun ikke er det lite dere kan gjøre bortsett fra å kontakte bv. Barn lider hvis mor blir mishandlet fysisk eller psykisk. Anonymkode: 27de3...e4b 1
Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2019 (endret) 15 minutter siden, 334 skrev: Si fra til resten av familien, og evt. be de kontakte/besøke de for å se hva som skjer. Det vil forverre det, begynner folk og komme tar han med seg begge og flytter så ingen vet hvor. De har gjort det en gang før, var bare tilfeldig at vi kom over de for et år siden, og klarte og få en fin tone med mannen hennes. Tror grunnen til at han klikket nå må være at hun har ringt oss i skjul. Endret 19. desember 2019 av Maaaddepaaadde
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #7 Skrevet 19. desember 2019 Dere fortsetter å møte opp. Dersom ting blir drøyt, ringer dere politiet. Jeg vil heller ikke avvente med å kontakte barnevernet. Hva sier magefølelsen deres? Anonymkode: 85a65...d19 6
Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2019 16 minutter siden, saltvann skrev: Jobber han? Kan dere besøke henne uten at han er der? kan ringe fastlegen hennes eller ringe barnevernet, siden de har et barn, ikke godt for barnet å bo med en far som er psykisk voldelig. Begge er uføre, så ganske lett og ha kontroll på hun da.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #9 Skrevet 19. desember 2019 5 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Det vil forverre det, begynner folk og komme tar han med seg begge og flytter så ingen vet hvor. De har gjort det en gang før, var bare tilfeldig at vi kom over de for et år siden, og klarte og få en fin tone med mannen hennes. Tror grunnen til at han klikket nå må være at hun har ringt oss i skjul. Da kontakter dere barnevernet. Det ville jeg gjort. De kan sørge for at mor og barn får komme på krisesenter. Du kan ringe krisesenter og høre hva de mener? 3 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Begge er uføre, så ganske lett og ha kontroll på hun da. Forstår. Anonymkode: 27de3...e4b 7
Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere fortsetter å møte opp. Dersom ting blir drøyt, ringer dere politiet. Jeg vil heller ikke avvente med å kontakte barnevernet. Hva sier magefølelsen deres? Anonymkode: 85a65...d19 Det tørr jeg ikke, har tenkt på barnevernet. Har hatt en runde med de selv og lurte på om jeg skulle kontakte min gamle veileder der og spørre. Men det er jeg er redd for er om de lager en vanlig sak, så kan han finne på og ta de med seg og forsvinne helt. Han burde jo ha en akutt omsorgsovertakelse, men igjen om det skjer er jeg redd for at det skal gå utover søsteren og at hun også mister barnet. 2
Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 Forfatter #11 Skrevet 19. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da kontakter dere barnevernet. Det ville jeg gjort. De kan sørge for at mor og barn får komme på krisesenter. Du kan ringe krisesenter og høre hva de mener? Forstår. Anonymkode: 27de3...e4b Men hva er situasjon om hun ikke tørr annet en og si at alt er bra? Jeg har det fint? Da kommer man vell ikke på krisesenter, tror hun sliter litt med og se hvor ille det er blitt selv.
tånegla Skrevet 19. desember 2019 #12 Skrevet 19. desember 2019 (endret) Men kjære deg. Her må du faktisk gå drastisk til verks. Om det så betyr at du må kidnappe henne og barnet. Kontakt din veileder hos BV og få råd, ring krisesenter for råd. Sjekk PM ❤️ Endret 19. desember 2019 av tånegla tillegg 7
Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 Forfatter #13 Skrevet 19. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem skrev hva på facebook? Var litt forvirrende det du skrev her. Det kan også være fysisk vold i tillegg, noen slår under klærne der det ikke vises. De har barn, bekymringsmelding til barnevernet? Men først ville jeg tatt kontakt med henne når han ikke er hjemme, eller er han hjemme hele tiden, bare dratt dit og ikke tatt hensyn til hva HAN sier. Lat som du er litt dum, ta med kake eller en blomst. Vis at han ikke klarer skremme deg. Aberet er at det kan gå utover henne når du drar igjen. Prøv å lag en plan med henne, få henne og barnet på krisesenter eller hjem til dere. Vil hun ikke er det lite dere kan gjøre bortsett fra å kontakte bv. Barn lider hvis mor blir mishandlet fysisk eller psykisk. Anonymkode: 27de3...e4b Skulle så gjerne gjort det, men ble mer eller mindre jaget vekk, tenker at en voksen man tørr og holde på sånn ute foran naboen i det heletatt. Tviler ikke på at det fysisk, vil bare ikke legge det med da jeg ikke kan si det med sikkerhet. Men hun så virkelig syk ut, og sånn ser man mer eller mindre ikke ut med mindre det er mye mishandling. 1 time siden, Maaaddepaaadde skrev: Min samboer har 4 søsken, hu ene har en mann og et barn på snart 2 år. Vi har besøkt dem en gang for snart et år siden, og blitt en ganske lang pause fordi vi har vært opptatte. Hun har ikke hatt kontakt med resten av sin egen familie, utenom oss. Periodevis har hun ringt oss mens mannen har vært borte og sagt ifra at det kan hende jeg trenger noen til og kjøre meg og barnet en annen plass siden ting begynte og bli så ille, så ble det helt stille i et halvt år. Idag skulle vi kjøre julegaver til dem, da kommer hun bort til bildøra våres snakker kjapt med oss, sier ting ikke går så bra. Før mannen springer ut. kom dere vekk! Dere har ingenting og gjøre her, bare kom dere vekk, så min samboer spør hva er det? Som sagt ingenting vi har gjort som skulle lagd en sånn reaksjon. Når samboer min spør hva det er, får vi til svar at tror du jeg er dum, men ikke noe ordentlig svar. Så ja vi kjører bare av gårde, lager ikke noe greie ut av det. Deretter sender vi melding til søsteren: Oss:Hei, det var kjempe dumt det som skjedde. Jeg er genuint bekymra over om du har det bra i det heletatt nå, kan ikke se noe vi har gjort galt. Du trenger ikke og svare, jeg vil bare siifra. hun: Svarer etterpå. Ikke skriv noe mer ennå. så fikk samboeren min melding senere på Facebook: Hun: Hei. Hva er det du/dere vil? Hva er du/dere ute etter? da svarer han: Oss:Tenkte levere julegave og se om dere bodde der fortsatt, dere snakka om og flytte vekk. Sist gang vi snakka var alt fint, så skulle ikke vært noe galt nå. Da fikk vi til svar: Hun: Ikke svar uansett hva. Jeg skriver når jeg er alene ——————————————————— Så er nok mannen som går ut for og være henne på Facebook, han nekter hun nå all kontakt fra sin egen familie. Hun er blitt kjempe tynn, og ser utrolig dårlig ut. Tror ting har gått ganske langt nå. Hva gjør man når noen nære av deg er i et sånt forhold? Ingenting? Evt hva skal han jeg gjøre? Er et barn inni bildet også. Kan hende jeg har glemt noe da jeg fortsatt er litt sjokkert. Jeg mistenker da at første meldingen på Facebook var mannen hennes, før hun skrev at vi ikke skulle svare. ble det mer forståelig med meldingene nå? kan jeg evt vise disse meldingene til bv?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #14 Skrevet 19. desember 2019 8 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Det tørr jeg ikke, har tenkt på barnevernet. Har hatt en runde med de selv og lurte på om jeg skulle kontakte min gamle veileder der og spørre. Men det er jeg er redd for er om de lager en vanlig sak, så kan han finne på og ta de med seg og forsvinne helt. Han burde jo ha en akutt omsorgsovertakelse, men igjen om det skjer er jeg redd for at det skal gå utover søsteren og at hun også mister barnet. Han /de må ha fast adresse hos folkeregisteret for å få trygd, men han kan alltids trikse og ha adressen hos en kamerat og bo et annet sted. Går barnet i barnehage eller på skole? 7 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Men hva er situasjon om hun ikke tørr annet en og si at alt er bra? Jeg har det fint? Da kommer man vell ikke på krisesenter, tror hun sliter litt med og se hvor ille det er blitt selv. Barnevernet vil uansett undersøke hjemmeforholdene. Hva ellers kan du gjøre? Hvis hun later som alt er bra tar hun ikke hensyn til sitt eget barn. Bv vil sikkert gi henne flere sjanser. De vil ha samtaler, hun vil få hjelp. Anonymkode: 27de3...e4b 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #15 Skrevet 19. desember 2019 10 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Skulle så gjerne gjort det, men ble mer eller mindre jaget vekk, tenker at en voksen man tørr og holde på sånn ute foran naboen i det heletatt. Tviler ikke på at det fysisk, vil bare ikke legge det med da jeg ikke kan si det med sikkerhet. Men hun så virkelig syk ut, og sånn ser man mer eller mindre ikke ut med mindre det er mye mishandling. Jeg mistenker da at første meldingen på Facebook var mannen hennes, før hun skrev at vi ikke skulle svare. ble det mer forståelig med meldingene nå? kan jeg evt vise disse meldingene til bv? Du kan vise de til barnevernet og fortelle din og din families versjon av saken. Barnevernet tar ikke barna bare for å ta de. Anonymkode: 27de3...e4b 3
Kvinne87Rogaland Skrevet 19. desember 2019 #16 Skrevet 19. desember 2019 Altså hva? Hun sa for for et halvt år siden at hun kanskje trengte noen til å kjøre henne å barnet vekk fordi det hadde blitt så ille, også har dere ikke hatt kontakt på et halvt år fordi dere har hatt det travelt? Og dere va usikre på om de bodde i samme hus? Er dere familie i det hele tatt?? Hun har sikkert følt seg totalt forlatt, og at ingen bryr seg om henne. Ikke rart hun er blitt kuet og ikke har klart å forlate tyrannen. DET ER PÅ HØY TID AT DERE GJØR NOE. 8
Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 Forfatter #17 Skrevet 19. desember 2019 18 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Altså hva? Hun sa for for et halvt år siden at hun kanskje trengte noen til å kjøre henne å barnet vekk fordi det hadde blitt så ille, også har dere ikke hatt kontakt på et halvt år fordi dere har hatt det travelt? Og dere va usikre på om de bodde i samme hus? Er dere familie i det hele tatt?? Hun har sikkert følt seg totalt forlatt, og at ingen bryr seg om henne. Ikke rart hun er blitt kuet og ikke har klart å forlate tyrannen. DET ER PÅ HØY TID AT DERE GJØR NOE. Og der kom det, typisk kvinneguiden. Nei fordi hun skulle ringe opp hvis hun trengte det men ikke gjorde det, da kan ikke vi gå inn og gjøre noe, uten at ting blir verre. Men idag så vi hvor ille ting er, det er ikke første gang de flytter heller. Har jo prøvd og komme en tur bare for og komme besøk men da har ingen vært hjemme, og de bor litt unna så vi km ikke prøve på det hver dag 👍🏻
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #18 Skrevet 19. desember 2019 6 minutter siden, Maaaddepaaadde skrev: Og der kom det, typisk kvinneguiden. Nei fordi hun skulle ringe opp hvis hun trengte det men ikke gjorde det, da kan ikke vi gå inn og gjøre noe, uten at ting blir verre. Men idag så vi hvor ille ting er, det er ikke første gang de flytter heller. Har jo prøvd og komme en tur bare for og komme besøk men da har ingen vært hjemme, og de bor litt unna så vi km ikke prøve på det hver dag 👍🏻 Den kom ja, men hva du gjør nå er det viktige, ikke hva du har gjort før. Hvor gammelt er barnet og går det i barnehage eller på skolen? Anonymkode: 27de3...e4b 1
Maaaddepaaadde Skrevet 19. desember 2019 Forfatter #19 Skrevet 19. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den kom ja, men hva du gjør nå er det viktige, ikke hva du har gjort før. Hvor gammelt er barnet og går det i barnehage eller på skolen? Anonymkode: 27de3...e4b Snart 2år, barnehage.
Cinnamondiva Skrevet 19. desember 2019 #20 Skrevet 19. desember 2019 Kanskje dere kan kontakte politiet og et krisesenter. Så hun kommer seg bort fra den mannen for godt eller få henne til å bo hos dere en liten stund 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå