Gå til innhold

Prikking og nummenhet i huden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en flekk ved ene skulderbladet som i lenger tid har vært "rar". Det har på en måte føltes som at det er noen som stryker tommelen over huden, hvis det gir mening. Jeg er også nesten helt følelsesløs på denne flekken (flekken er ca 10x10 cm). Noen som har noen idè om hva dette kan skyldes? Det er ikke smertefullt, men mer plagsomt, og jeg kjenner denne følelsen hele tiden.

Sliter litt med huden på andre steder også - har særlig problemer med at det kiler (som maur) i ansiktet - spesielt når jeg skal sove, og jeg er veldig overfølsom - hvis f.eks. kjæresten kiler meg på underarmen er det ekstremt ubehagelig, nesten smertefullt.

(andre plager: veldig trøtt og sliten hele tiden, sliter med kramper i beina, svimmelhet, hjertebank/perioder med rask puls, tørr munn, tidvis inkontinens, og urolig mage, hvis noen kan se noen sammenheng)

Noen tanker?

Anonymkode: 5fdf7...d7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet? :vetikke:

Anonymkode: ef6cd...29f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sjekket stoffskiftet? :vetikke:

Anonymkode: ef6cd...29f

Ja, det er visstnok innafor verdiene.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en flekk ved ene skulderbladet som i lenger tid har vært "rar". Det har på en måte føltes som at det er noen som stryker tommelen over huden, hvis det gir mening. Jeg er også nesten helt følelsesløs på denne flekken (flekken er ca 10x10 cm). Noen som har noen idè om hva dette kan skyldes? Det er ikke smertefullt, men mer plagsomt, og jeg kjenner denne følelsen hele tiden.

Sliter litt med huden på andre steder også - har særlig problemer med at det kiler (som maur) i ansiktet - spesielt når jeg skal sove, og jeg er veldig overfølsom - hvis f.eks. kjæresten kiler meg på underarmen er det ekstremt ubehagelig, nesten smertefullt.

(andre plager: veldig trøtt og sliten hele tiden, sliter med kramper i beina, svimmelhet, hjertebank/perioder med rask puls, tørr munn, tidvis inkontinens, og urolig mage, hvis noen kan se noen sammenheng)

Noen tanker?

Gå til legen!!! Dette kan være alt i fra ingenting til symptomer på alvorlig sykdom!

Anonymkode: edb27...abf

Skrevet

Sjekk om du har HNPP.

Anonymkode: 00633...a44

Skrevet

Har alle symptomene som deg, men veldig intenst og nummenheten min er i hender/føtter/hode/munn. Jeg har ME, men da er jeg jo godt utredet for alt annet som kan gi symptomene du beskriver. Så hadde gått til lege for å konsultere da dette egentlig kan være en del andre tilstander også stressrelatert.

Anonymkode: 20290...d97

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alle symptomene som deg, men veldig intenst og nummenheten min er i hender/føtter/hode/munn. Jeg har ME, men da er jeg jo godt utredet for alt annet som kan gi symptomene du beskriver. Så hadde gått til lege for å konsultere da dette egentlig kan være en del andre tilstander også stressrelatert.

Legen var en gang inne på ME, men jeg tror ikke det stemmer, siden jeg fungerer greit i hverdagen. Har snakket med legen om de andre tingene tidligere, men har ikke blitt noe mer av det. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk om du har HNPP.

Anonymkode: 00633...a44

Takk, det skal jeg lese litt mer om..

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen var en gang inne på ME, men jeg tror ikke det stemmer, siden jeg fungerer greit i hverdagen. Har snakket med legen om de andre tingene tidligere, men har ikke blitt noe mer av det. 

Man kan ha alt fra mild til alvorlig grad av ME, noen fungerer jo greit i hverdagen. Jeg hadde vage symptomer i 2-3 år før jeg ble skikkelig dårlig for snaut 2 år siden,, fordi jeg ikke visste at jeg var syk, men trodde det var stress og valgte å overse symptomer og ikke derfor fikk tatt de hensynene jeg burde tatt. Fikk diagnosen for kort tid siden . Men en ME utredning må du være ganske motivert for og det finnes jo ingen «behandling» uten råd om å avpasse aktivitet. Du kunne jo forsøke å sørge for hvile med en gang symptomene øker og gjøre det systematisk over tid og se om noe av dette roer seg. Bare en tanke. Det er det rådet jeg fikk av nevrolog i høst.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...