Gå til innhold

Katt ødelegger maleri til 6000 kr!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle😊 Jeg har kjøpt et maleri jeg virkelig elsker. Jeg lurer på om det er noe risikabelt å henge det på veggen? Er livredd katten skal finne på å klore på dette. Bekymrer jeg meg for mye? Har noen katteeiere erfaring med å ha maleri på veggen?😊 (Dette er lerret, ikke glass utenpå)

Anonymkode: f5dc1...479

Videoannonse
Annonse
Gjest Gretagarbo
Skrevet

Hvor høyt henger det? Er begrenset hvor høyt en katt kan hoppe. Har selv noen bilder på veggen (dog ikke mindre kostbare),  kattungen min, som ellers skal utforske alt, bryr seg ikke noe særlig om dem. Foreslår at du henger opp bildet og følger med katten din i noen timer😊

Skrevet

Det er IKKE begrenset hvor høyt en katt kan hoppe. :fnise: 

• Liker 9
Skrevet

Ville ikke vært bekymret for det. Har kattunge i 4 mnd og ingenting har blitt ødlagt. Har også en voksen katt på 7 år som jeg har hatt hele dens liv som aldri har laget en ripe et eneste sted. Har hatt mange andre katter oppigjennom også. Ingenting ødlagt bortsettfra noen fake-skinnstoler som ble klort opp av en av dem. 

Anonymkode: 34002...bd9

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke bekymret meg om det. Katter er generelt ikke så interesserte i billedkunst. Skulpturer derimot... 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er vokst opp i et hjem med masse dyr kunst og mange katter. Aldri vært noe problem. De har hengt høyt og lavt.

Anonymkode: a412f...5ff

Gjest Gretagarbo
Skrevet
25 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Og joda! Alt løste seg når jeg flyttet stolene vekk fra spisebordet 😂

Skrevet
20 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

i tilfelle inkluderer maleriet en mus også....katten kommer til å hoppe veeeeeldig høyt!😼

ok, alvorligt, hvorfor tester du ikke, det er bare å henge en kopi av maleriet på veggen,

eller et verdiløs men liknende maleri (farge, størrelse)? 

Skrevet (endret)

Hva har du på veggen der det skal henge? Jeg hadde en kattunge som gikk rett opp tapeten akkurat som en edderkopp, helt opp til taket! :fnise:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Et maleri til kun 6000 kr kan knapt kalles noe verdi. Om det hadde vært i priskategori 15000-20000 kr hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: fd297...d13

Skrevet

Mine syntes det bar veldig kjekt å klore på et maleri/lerret fra IKEA. Heng det høyt opp. Altså når en katt vil klore, står de som regel, og hopper ikke opp for «bare» å skade. De har ofte en grunn, som når de klorer på møbler, for å «eie» tingen.

Heng maleriet for høyt opp til at katten kan stå å klore på det, så er du mer sikret. Men har man dyr, må man påregne en del skader på diverse, det er et valg man tar når man velger å ha dyr. 

Anonymkode: 9365e...48d

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et maleri til kun 6000 kr kan knapt kalles noe verdi. Om det hadde vært i priskategori 15000-20000 kr hadde det vært noe annet. 

Anonymkode: fd297...d13

hun hadde kjøpt kunstverket for 6000 kr, men kanskje verdt mye mer. sannsynligvis litt mindre, men, aller viktigst, i tillegg kommer en svært høy emosjonell verdi til - hun sa jo "et maleri jeg virkelig elsker" ....hvem vet, hundretusen kroner kanskje?! 

• Liker 1
Skrevet

Har hatt masse katter men aldri hatt problem med at de ødelegger bilder på veggene... møbler derimot … 😋

Anonymkode: 7dc23...259

Skrevet

Aldri tenkt over. Kattene vi har hatt har ikke hengt i veggene og ødelagt ting akkurat 😂

Anonymkode: eb50a...dd6

Skrevet

Aldri hatt noe problem med at katter ødelegger maleri 😛 

Anonymkode: b3b3d...828

Skrevet

Jeg har aldri vært borti at katter klatrer på vegger, men møbler er litt mer utsatt.

Katten vi har nå har et klorestativ og holder seg stort sett til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...