AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #1 Skrevet 19. desember 2019 Hei. Jeg fikk påvist "sparsom celleforandring" med info om at jeg må inn og ta vevsprøver. Hva er SPARSOM? Det er hele beskrivelsen i brevet.. Pysete som jeg er gruer jeg meg så jeg omtrent besvimer 1 måned før prøvene skal tas. Jeg hører å leser så mye forskjellig om denne testen. Hva skjer når man kommer inn? Hvor mange sprøyter er det snakk om i forhold til bedøvelse? Jeg har sprøyteskrekk ut av en annen verden og besvimer nesten bare av tanken på det. Kan jeg gå hjem etterpå? Eller burde jeg ha en sjåfør? Snakker vi bleier eller bind? Kan jeg jobbe? Jeg vil høre ALLE erfaringer på godt og vondt..tusen takk for svar, hilsen pysa på 32 😫 Anonymkode: c6ed8...168
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #2 Skrevet 19. desember 2019 Regner med at det er vevsprøve fra underlivet du mener? Jeg har kun tatt vevsprøve fra slimhinnen på kjønnsleppen pga mistanke om Lichen Sclerosus, vet ikke om det blir helt det samme. Men da fikk jeg en liten sprøyte lokalbedøvelse og gynekologen tok en liten bit vevsprøve, var så vidt jeg så noe i reagensrøret. Hun sydde vel ett sting kanskje. Tok max 15 min fra sprøyte var satt til prøven var tatt og jeg var sydd. Ingen spesiell blødning eller hensyn å ta ellers. Men nå har jeg aldri tatt vevsprøve fra slimhinnen i livmora da, så mulig det er noe helt annet. Anonymkode: 30f6e...8dd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 Det er enkel prosedyre og gjøres uten bedøvelse med sprøyte. Fikk bind etterpå, men blødde nesten ikke noe. Du kan fint kjøre selv etterpå. Anonymkode: 9e9dc...1a3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #4 Skrevet 19. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er enkel prosedyre og gjøres uten bedøvelse med sprøyte. Fikk bind etterpå, men blødde nesten ikke noe. Du kan fint kjøre selv etterpå. Anonymkode: 9e9dc...1a3 Mente at enten bruker man ikke bedøvelse eller så blir man lett bedøvet med en spray. Ingen sprøyte involvert. Anonymkode: 9e9dc...1a3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 Jeg skal inn å ta vevsprøve og konisering livmorhals i januar. Fikk beskjed av legen om at jeg kan få lokalbedøvelse. Anonymkode: 33ed0...404
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 Jeg var også litt nervøs når hun sa jeg skulle få en sprøyte. Men hun nevnte at de hadde fått nye sprøyter nå som var veldig små og tynne, jeg merket ingenting overhodet! Og jeg kjente godt etter... Alt var over ganske fort, men ta med noen gode bind dit, om ikke gynekologen har. Jeg blødde veldig mye når jeg skulle reise fra gynekologen. Men det er sikkert individuelt det også. Lykke til! Anonymkode: 8a582...9b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå