Gå til innhold

The Rise of Skywalker


Cata

Anbefalte innlegg

Jaja, så har man da fått sett enden av Star Wars trilogiene, sånn temmelig nøyaktig 40 år etter at man så den første på kino :fnise: . Bare det er jo en begivenhet i seg selv. Siden jeg aldri har likt den siste trilogien så ble jeg for så vidt ikke slått ut av denne heller, men jeg utroper den herved som vinner i klassen "nye trilogi". Endelig begynte rollefigurene å bli litt mer mennesker og ikke bare plastfigurer. 

Må vel fram med spoilertag for videre skriblerier siden filmen ble sluppet for to dager siden. 

Spoiler

Jeg er skuffet over mangel på "force ghosts". At de ikke kan fremstille den gamle Ben Kenobi, skjønner jeg, selv om han burde vært der i en av sluttscenene, men i det minste kunne de fisket fram Anakin. Han har jo vært "force ghost" med to forskjellige ansikter allerede. Og Yoda kunne de nå i det minste tatt med. 

Litt fascinerende at de har klart å gi Leia en rolle i filmen, tatt i betraktning at Carrie Fisher døde før TLJ var avsluttet, og jeg ble absolutt overrasket da Han Solo dukket opp igjen. 

Etter at spekulasjonene har pågått etter TFA så var det kjekt å få vite hvem foreldrene til Rey er, og sluttscenen der Rey begraver lyssablene på den gamle Lars' Homestead'en på Tatooine er vakker.

Men den som gav Poe et omarbeidet manuskript av Presidentens tale i Independence Day burde fått beskjed om å gjøre jobben om igjen. Innvendingene mine mot den siste trilogien har hele tiden vært at det er for mye klipp og lim, men når de til og med rapper scener fra film som ikke er SW så synes jeg det blir i meste laget. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som er skuffet. Kommer med masse spoilers her.

 

 

Ok, så at Palpatine er tilbake gjør slutten på den første trilogien meningsløs. Anakin Skywalker ofret livet, men Palpatine overlevde.

Jeg synes det hadde vært bedre om Snoke overlevde. Han kunne ha vært slu og mistenkssom, og hatt en avansert droid som så ut som han, mens han brukte kraften fra kulissene. Den mørke kraften lar de som bruker den, maskere sitt nærvar. Det er bekreftet i tidligere filmer. Kanon.

De som hatet The Last Jedi klaget over at de ikke fikk noen forhistorie om Snoke, og at det var for lett å drepe han. Nå fikk ingen vite hvordan Palpatine overlevde, eller hvorfor han har skjult seg i 30 år. I denne filmen kunne vi fått litt mer om Snoke.

Knights of Ren er tilbake. Noe fanboys'en ville ha, men vi fikk ikke vite noe om hvor de hadde vært, og de sa ikke engang et ord. De var bare der og slåss litt. Det hadde vært bedre om Snoke hadde skjult de, og latt Kylo tro de var drept på et oppdrag, slik at de kom fram for å slåss mot de gode som en overraskelse.

Tidligere karakterer fikk ikke gjøre mer. General Hux var plutselig ikke øverstegeneral mer, men hadde en over seg. Og Hux hadde en birolle som han ikke fikk spille skikkelig i. Domhnall Gleeson er en bra skuespiller. Å kaste inn en gammel general som bare sier et par ord var unødvendig. Hux skulle heller fortsatt med bitende replikker, og vært dobbelagent for begge sider.

Stress, stress, stress. Jeg klarer ikke å huske alle rundene Rey & co var på leting etter først det ene, så det andre. Mye kunne vært utelatt og roet ned. Det at gjengen falt ned gjenom sanden i en underjordisk tunnell, hvor en sterk Sith hadde dødd (Så lett å dø? Virkelig) slik at Rey kunne bruke kraften til å helberede en slangemark med masse tenner, som så ble snill. Jeg ville heller sett en av hennes venner bli alvorlig skadet. Marken var bare en ny hesblesende historie.

Plot armor og Deus Ex Machina. Chewie dør, men så var han ikke på skipet. C3PO får minnet slettet, men blir selvsagt oppdatert perfekt senere.

Fanboysen fikk det den ville. Luke Skywalker virket menneskelig for meg i TLJ. Nå var det bort med usikkerheten, og supersterk. Jeg skal vedde på at fanboysen jublet når han hevet den gamle X-vingen fra havet. Der den har ligget i nesten 10 år, likevel er den flygedyktig. Får ikke vite hvorfor, den er bare i perfekt stand... Trenger ikke repareres.

Poe fikk ha morsomme, macho replikker. Finn var tilbake til å skrike "Reeeyyyyyyyyyyyyy" hele tiden.

Også en glede for fanboysen som hatet TLJ, Rose var ikke med i noe action, og hadde en "sekretærjobb" hvor hun knapt var til stede. Som en liten kvinne skal, ikke fare rundt og zappe menn, som om hun har noen rett til det.

Nye kvinnelige skikkelser var bare der, som tilbehør for Poe og Finn. Ny liten robot, som Rey får smøre med olje og bli venn med.

Rey en Palpatine? Det var mye bedre mens hun var en nobody. De kunne brukt at foreldrene skjulte henne, og at denne Sith agenten som dro til Jakku for å finne Rey, kidnappet foreldrene, og så dødde alle i krasjet. Nå er vi tilbake til at du må være en etterkommer av en stor og berømt person for å telle.

Snoke kunne omtalt Rey som "min etterfølger", trengte ikke kalle henne datterdatter. Plottet kunne være at etter han fikk vite hvor sterk Rey var, måtte han ha henne der for å stjele hennes kraft, og løy og bedro for å få henne til å komme. Han terget henne med foreldrenes død, og hun hatet han for det. Slik ble hun redd for at hun holdt på å falle til den mørke siden.

Hvordan kom Kylo/Ben seg fra vraket av Dødsstjernen? Og tidsnok til å hjelpe Rey? Og han overlevde å bli kastet i en avgrunn, slik Palpatine gjorde.

Kylo/Ben hadde den beste rollen fram til han ofret livet for å bringe Rey tilbake fra de døde. Det var et tåredryppende øyeblikk. Men etterpå ble han helt borte. Rey sa ikke et ord til å minnes han, ingen minnestund eller noe. Det var klart at Ben overvant den mørke kraften og snudde om til å vise seg Skywalker arven verdig. Det er det som er den riktige "Rise of Skywalker" historien.

Jeg kunne ha godtatt slutten hvis Rey hadde tatt med Kylos tunika og begravd den i ørkenen sammen med lyssverdene. Og at Ben viste seg sammen med sin mor og onkel. Selv etter å ha dødd som Anakin gjorde, er han helt ute av historien.

Kan dere se for dere Ben være så uberørt hvis Rey hadde dødd for han?

Og jeg liker ikke at Leia og Luke sto der alene. Det forsterker inntrykket jeg har fått, at Ben aldri har vært nummer en for noen. Som du skjønner, er jeg en stor Kylo/Ben fan og han har den mest interessante historien. Mens Rey er stort sett bare "Finn, Leia, Poe, The Resistance kommer først, alltid!" Han var god nok først når han ga sitt liv for henne, og så trengte hun ikke sørge mer enn noen minutter.

For å si noe positivt, vakker film visuelt, fantastiske kampscener, dueller i massevis. Scenen mellom Han og Ben er den overlegent beste. Jeg gråt.

De siste minuttene av filmen kokte jeg av sinne. Hvorfor skulle Rey kalle seg Skywalker? Hvorfor skal hun være alt, Palpatine og Skywalker? Det hadde gitt mer mening hvis Ben sto der og smilte også. Nå følte jeg at slutten stjal Bens historie.

 

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ops2 skrev:

Jeg er en av de som er skuffet. Kommer med masse spoilers her.

  Skjul innhold

 

Ok, så at Palpatine er tilbake gjør slutten på den første trilogien meningsløs. Anakin Skywalker ofret livet, men Palpatine overlevde.

Jeg synes det hadde vært bedre om Snoke overlevde. Han kunne ha vært slu og mistenkssom, og hatt en avansert droid som så ut som han, mens han brukte kraften fra kulissene. Den mørke kraften lar de som bruker den, maskere sitt nærvar. Det er bekreftet i tidligere filmer. Kanon.

De som hatet The Last Jedi klaget over at de ikke fikk noen forhistorie om Snoke, og at det var for lett å drepe han. Nå fikk ingen vite hvordan Palpatine overlevde, eller hvorfor han har skjult seg i 30 år. I denne filmen kunne vi fått litt mer om Snoke.

Knights of Ren er tilbake. Noe fanboys'en ville ha, men vi fikk ikke vite noe om hvor de hadde vært, og de sa ikke engang et ord. De var bare der og slåss litt. Det hadde vært bedre om Snoke hadde skjult de, og latt Kylo tro de var drept på et oppdrag, slik at de kom fram for å slåss mot de gode som en overraskelse.

Tidligere karakterer fikk ikke gjøre mer. General Hux var plutselig ikke øverstegeneral mer, men hadde en over seg. Og Hux hadde en birolle som han ikke fikk spille skikkelig i. Domhnall Gleeson er en bra skuespiller. Å kaste inn en gammel general som bare sier et par ord var unødvendig. Hux skulle heller fortsatt med bitende replikker, og vært dobbelagent for begge sider.

Stress, stress, stress. Jeg klarer ikke å huske alle rundene Rey & co var på leting etter først det ene, så det andre. Mye kunne vært utelatt og roet ned. Det at gjengen falt ned gjenom sanden i en underjordisk tunnell, hvor en sterk Sith hadde dødd (Så lett å dø? Virkelig) slik at Rey kunne bruke kraften til å helberede en slangemark med masse tenner, som så ble snill. Jeg ville heller sett en av hennes venner bli alvorlig skadet. Marken var bare en ny hesblesende historie.

Plot armor og Deus Ex Machina. Chewie dør, men så var han ikke på skipet. C3PO får minnet slettet, men blir selvsagt oppdatert perfekt senere.

Fanboysen fikk det den ville. Luke Skywalker virket menneskelig for meg i TLJ. Nå var det bort med usikkerheten, og supersterk. Jeg skal vedde på at fanboysen jublet når han hevet den gamle X-vingen fra havet. Der den har ligget i nesten 10 år, likevel er den flygedyktig. Får ikke vite hvorfor, den er bare i perfekt stand... Trenger ikke repareres.

Poe fikk ha morsomme, macho replikker. Finn var tilbake til å skrike "Reeeyyyyyyyyyyyyy" hele tiden.

Også en glede for fanboysen som hatet TLJ, Rose var ikke med i noe action, og hadde en "sekretærjobb" hvor hun knapt var til stede. Som en liten kvinne skal, ikke fare rundt og zappe menn, som om hun har noen rett til det.

Nye kvinnelige skikkelser var bare der, som tilbehør for Poe og Finn. Ny liten robot, som Rey får smøre med olje og bli venn med.

Rey en Palpatine? Det var mye bedre mens hun var en nobody. De kunne brukt at foreldrene skjulte henne, og at denne Sith agenten som dro til Jakku for å finne Rey, kidnappet foreldrene, og så dødde alle i krasjet. Nå er vi tilbake til at du må være en etterkommer av en stor og berømt person for å telle.

Snoke kunne omtalt Rey som "min etterfølger", trengte ikke kalle henne datterdatter. Plottet kunne være at etter han fikk vite hvor sterk Rey var, måtte han ha henne der for å stjele hennes kraft, og løy og bedro for å få henne til å komme. Han terget henne med foreldrenes død, og hun hatet han for det. Slik ble hun redd for at hun holdt på å falle til den mørke siden.

Hvordan kom Kylo/Ben seg fra vraket av Dødsstjernen? Og tidsnok til å hjelpe Rey? Og han overlevde å bli kastet i en avgrunn, slik Palpatine gjorde.

Kylo/Ben hadde den beste rollen fram til han ofret livet for å bringe Rey tilbake fra de døde. Det var et tåredryppende øyeblikk. Men etterpå ble han helt borte. Rey sa ikke et ord til å minnes han, ingen minnestund eller noe. Det var klart at Ben overvant den mørke kraften og snudde om til å vise seg Skywalker arven verdig. Det er det som er den riktige "Rise of Skywalker" historien.

Jeg kunne ha godtatt slutten hvis Rey hadde tatt med Kylos tunika og begravd den i ørkenen sammen med lyssverdene. Og at Ben viste seg sammen med sin mor og onkel. Selv etter å ha dødd som Anakin gjorde, er han helt ute av historien.

Kan dere se for dere Ben være så uberørt hvis Rey hadde dødd for han?

Og jeg liker ikke at Leia og Luke sto der alene. Det forsterker inntrykket jeg har fått, at Ben aldri har vært nummer en for noen. Som du skjønner, er jeg en stor Kylo/Ben fan og han har den mest interessante historien. Mens Rey er stort sett bare "Finn, Leia, Poe, The Resistance kommer først, alltid!" Han var god nok først når han ga sitt liv for henne, og så trengte hun ikke sørge mer enn noen minutter.

For å si noe positivt, vakker film visuelt, fantastiske kampscener, dueller i massevis. Scenen mellom Han og Ben er den overlegent beste. Jeg gråt.

De siste minuttene av filmen kokte jeg av sinne. Hvorfor skulle Rey kalle seg Skywalker? Hvorfor skal hun være alt, Palpatine og Skywalker? Det hadde gitt mer mening hvis Ben sto der og smilte også. Nå følte jeg at slutten stjal Bens historie.

 

Signerer alt dette! Synes dette var by far den dårligste SW filmen til dags dato. Alt for mye som skjer, alt for lite tid som blir brukt på de ulike karakterene og scenene. Alt føles bare shallow og gjør at jeg sliter med å bli emosjonelt knyttet til noen som helst utenom Kylo, som er den eneste karakteren de gjorde god! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er så spent,men har først anldning til å se filmen i neste uke. noe som kan spoile ( skjult ) hvem foreldrene til Ray er?

Takk :nissevink:

Anonymkode: 80bf4...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

 

Jeg er så spent,men har først anldning til å se filmen i neste uke. noe som kan spoile ( skjult ) hvem foreldrene til Ray er?

Takk :nissevink:

Anonymkode: 80bf4...224

Spoiler

Faren hennes er sønnen til The Emperor (Palpatine/Sidious), hun er altså keiserens barnebarn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lave forventninger til filmen, og den var vel også ganske svak. Har bare blitt dårligere og dårligere etter at Disney overtok. Ikke at episode 1-3 var noe bedre, slett ikke. Eneste filmen etter 1983 som ikke var direkte dårlig var The Force Awakens, selv om den åpenbart var altfor lik den aller første filmen fra 1977 i handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, ops2 skrev:

Jeg er en av de som er skuffet. Kommer med masse spoilers her.

  Vis skjult innhold

 

Ok, så at Palpatine er tilbake gjør slutten på den første trilogien meningsløs. Anakin Skywalker ofret livet, men Palpatine overlevde.

Jeg synes det hadde vært bedre om Snoke overlevde. Han kunne ha vært slu og mistenkssom, og hatt en avansert droid som så ut som han, mens han brukte kraften fra kulissene. Den mørke kraften lar de som bruker den, maskere sitt nærvar. Det er bekreftet i tidligere filmer. Kanon.

De som hatet The Last Jedi klaget over at de ikke fikk noen forhistorie om Snoke, og at det var for lett å drepe han. Nå fikk ingen vite hvordan Palpatine overlevde, eller hvorfor han har skjult seg i 30 år. I denne filmen kunne vi fått litt mer om Snoke.

Knights of Ren er tilbake. Noe fanboys'en ville ha, men vi fikk ikke vite noe om hvor de hadde vært, og de sa ikke engang et ord. De var bare der og slåss litt. Det hadde vært bedre om Snoke hadde skjult de, og latt Kylo tro de var drept på et oppdrag, slik at de kom fram for å slåss mot de gode som en overraskelse.

Tidligere karakterer fikk ikke gjøre mer. General Hux var plutselig ikke øverstegeneral mer, men hadde en over seg. Og Hux hadde en birolle som han ikke fikk spille skikkelig i. Domhnall Gleeson er en bra skuespiller. Å kaste inn en gammel general som bare sier et par ord var unødvendig. Hux skulle heller fortsatt med bitende replikker, og vært dobbelagent for begge sider.

Stress, stress, stress. Jeg klarer ikke å huske alle rundene Rey & co var på leting etter først det ene, så det andre. Mye kunne vært utelatt og roet ned. Det at gjengen falt ned gjenom sanden i en underjordisk tunnell, hvor en sterk Sith hadde dødd (Så lett å dø? Virkelig) slik at Rey kunne bruke kraften til å helberede en slangemark med masse tenner, som så ble snill. Jeg ville heller sett en av hennes venner bli alvorlig skadet. Marken var bare en ny hesblesende historie.

Plot armor og Deus Ex Machina. Chewie dør, men så var han ikke på skipet. C3PO får minnet slettet, men blir selvsagt oppdatert perfekt senere.

Fanboysen fikk det den ville. Luke Skywalker virket menneskelig for meg i TLJ. Nå var det bort med usikkerheten, og supersterk. Jeg skal vedde på at fanboysen jublet når han hevet den gamle X-vingen fra havet. Der den har ligget i nesten 10 år, likevel er den flygedyktig. Får ikke vite hvorfor, den er bare i perfekt stand... Trenger ikke repareres.

Poe fikk ha morsomme, macho replikker. Finn var tilbake til å skrike "Reeeyyyyyyyyyyyyy" hele tiden.

Også en glede for fanboysen som hatet TLJ, Rose var ikke med i noe action, og hadde en "sekretærjobb" hvor hun knapt var til stede. Som en liten kvinne skal, ikke fare rundt og zappe menn, som om hun har noen rett til det.

Nye kvinnelige skikkelser var bare der, som tilbehør for Poe og Finn. Ny liten robot, som Rey får smøre med olje og bli venn med.

Rey en Palpatine? Det var mye bedre mens hun var en nobody. De kunne brukt at foreldrene skjulte henne, og at denne Sith agenten som dro til Jakku for å finne Rey, kidnappet foreldrene, og så dødde alle i krasjet. Nå er vi tilbake til at du må være en etterkommer av en stor og berømt person for å telle.

Snoke kunne omtalt Rey som "min etterfølger", trengte ikke kalle henne datterdatter. Plottet kunne være at etter han fikk vite hvor sterk Rey var, måtte han ha henne der for å stjele hennes kraft, og løy og bedro for å få henne til å komme. Han terget henne med foreldrenes død, og hun hatet han for det. Slik ble hun redd for at hun holdt på å falle til den mørke siden.

Hvordan kom Kylo/Ben seg fra vraket av Dødsstjernen? Og tidsnok til å hjelpe Rey? Og han overlevde å bli kastet i en avgrunn, slik Palpatine gjorde.

Kylo/Ben hadde den beste rollen fram til han ofret livet for å bringe Rey tilbake fra de døde. Det var et tåredryppende øyeblikk. Men etterpå ble han helt borte. Rey sa ikke et ord til å minnes han, ingen minnestund eller noe. Det var klart at Ben overvant den mørke kraften og snudde om til å vise seg Skywalker arven verdig. Det er det som er den riktige "Rise of Skywalker" historien.

Jeg kunne ha godtatt slutten hvis Rey hadde tatt med Kylos tunika og begravd den i ørkenen sammen med lyssverdene. Og at Ben viste seg sammen med sin mor og onkel. Selv etter å ha dødd som Anakin gjorde, er han helt ute av historien.

Kan dere se for dere Ben være så uberørt hvis Rey hadde dødd for han?

Og jeg liker ikke at Leia og Luke sto der alene. Det forsterker inntrykket jeg har fått, at Ben aldri har vært nummer en for noen. Som du skjønner, er jeg en stor Kylo/Ben fan og han har den mest interessante historien. Mens Rey er stort sett bare "Finn, Leia, Poe, The Resistance kommer først, alltid!" Han var god nok først når han ga sitt liv for henne, og så trengte hun ikke sørge mer enn noen minutter.

For å si noe positivt, vakker film visuelt, fantastiske kampscener, dueller i massevis. Scenen mellom Han og Ben er den overlegent beste. Jeg gråt.

De siste minuttene av filmen kokte jeg av sinne. Hvorfor skulle Rey kalle seg Skywalker? Hvorfor skal hun være alt, Palpatine og Skywalker? Det hadde gitt mer mening hvis Ben sto der og smilte også. Nå følte jeg at slutten stjal Bens historie.

 

Selv om jeg likte denne bedre enn både TFA (den leder absolutt min personlige "ikke favoritt" liste) og TLJ, så er jeg enig i veldig mye av det du sier. Mitt problem med hele "sequel" trilogien at det henger ikke på greip i forhold til de første 6 filmene. Da Vader/Anakin lempet Palpatine ned i reaktorsjakten i ROTJ så var det en grei slutt på den første trilogien, og da prequels kom så bygget de sin egen logikk for begivenhetene som førte til de senere hendelsene. Jeg innser at det må være vanskelig å skrive en fortsettelse til en historie som allerede på sett og vis er avsluttet, så slik sett har manusforfatterne hatt sitt å slite med men NOE burde de ha fått til å henge sammen. Det klarte de ikke i TFA, det klarte de ikke i TLJ og selv om de nå i det minste prøvde, så var det likevel for mye som ikke hang på greip. 

Spoiler

Å la Rey være en Palpatine syntes jeg var toppen av kransekaka. Jeg kan godta tanken i sluttsekvensen - hun er Skywalkers arving i hjertet om enn ikke av biologisk arv, men at hun presenterer seg som Skywalker for den gamle damen er bare...merkelig. 

Er ellers enig at det ble mye stressing fram og tilbake og Oochi må ha gitt opp ganske lett etter han ramlet gjennom synkehullet - evt. har det slangevesenet hatt en bedre middag og spyttet ut beina etterpå? 

Jeg likte sekvensen der Rey går gjennom gangene på Death Star. Jeg er imidlertid usikker på om det var den første eller andre - det er for mange av dem, rett og slett. Hvis det var den første så hadde det vært en super bakgrunn for å hoste opp noen Force Ghosts, f.eks. Kenobi og Vader, men neida... Den sjansen lot de gå forbi. I stedet fikk vi en av de der merkelige telepatiseansene mellom Kylo Ren og Rey som jeg aldri har skjønt meningen med.

Jeg kan ikke la være å undre meg litt over hvilke tanker George Lucas hadde for den 3. trilogien og i hvilken retning han ville tatt historien om han hadde vært involvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Djækklåsst skrev:
  Vis skjult innhold

Faren hennes er sønnen til The Emperor (Palpatine/Sidious), hun er altså keiserens barnebarn.

 

Tusen hjertelig takk for svar, det gledes.:nissevink:

Anonymkode: 80bf4...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er egentlig Rian Johnsens og The Last Jedi's feil.

Hvis du vil lese hvorfor bak spoileren, så avslører jeg noe fra Rise of Skywalker, ikke bare the Last Jedi.

Du er advart.

 

Hvorfor er det Rian Johnsens feil? Jo, det skal jeg si deg. Han fikk meg til å elske filmen av samme grunner som fanboysen hatet den og mente Luke ble framstilt feil, og Kylo var for emosjonell.

Rian Johnsen blandet inn komponenter av at de gode kan gjøre feil, og de onde slåss med samvittigheten. Han kom med et manuskript hvor arveprinsen fra en mektig jedi familie går over til den mørke siden, og blir forelsket i jenta uten en adelig bakgrunn. Rian Johnsen bringer inn tårer, intense blikk og Star Wars mykeste, mest oppriktige "Please....". Sammenlign det med den elendige kjærlikshetshistorien og de lattermilde replikkene til Anakin. Jeg skjønte aldri hvorfor Padme ble forelsket i Anakin, og ikke i Obi-Wan.

Hadde JJ Adams hatt kontrollen på alle de tre filmene i denne trilogien, så hadde alt gått etter planen i The Last Jedi. Luke ville tødd opp og undervist Rey, opptrådt heltemodig uten noen konflikt og uten å ha gjort noen feil, Kylo ville rast, blitt rendyrket ond, og drept Snoke for å ta makten selv. Han omfavnet the Sith code hvor lærlingen dreper mesteren for å ta hans plass. Luke redder Rey og resten i en halsbrekkende, heltemodig innsats.

Så kunne Rise of Skywalker begynt der. Bare med at når Reys bestefar blir kjent, så adopterer Luke henne og gir henne "Skywalker" navnet. Luke og Rey slåss mot Palpatine etter at Rey har drept Kylo (uten å lege såret når hun stakk han gjennom brystet).

Luke hadde dødd heltemodig og brakt Rey tilbake til livet, de hadde omfavnet hverandre som far og datter.

The End.

Ser du, hadde jeg aldri sett The Last Jedi, så ville disse tre filmene passet sammen, og jeg hadde ikke blitt lei meg i Rise of Skywalker. Det ville også gi mer mening, at Rey fikk være den nye Skywalker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slutten på Rise of Skywalker nærmere forklart og hvorfor den gjorde meg så forbanna:

 

Hvis Ben Solo skulle matche Anakins historie, så gjorde den ikke det på slutten. Ben Solo forsvant ut av historien uten at noen savnet han eller sørget. Som sagt... mye ville bli tilgitt hvis Rey begravde Ben's istykkerrevne tunika i sanden , brukte den til å rulle inn lyssverdene. Hvis Ben Solo hadde vist seg sammen med Luke og Leia.

Ok, jeg ville fremdeles grått fordi Ben døde, men jeg ville tenkt at det var en verdig avslutning.

At Rey tar navnet Skywalker er like berettiget som om Luke skulle tatt navnet Kenobi og ærklært seg som Luke Kenobi etter at Luke fikk vite at Anakin var Darth Vader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia

Jeg ble positivt overrasket over filmen. Etter all den dårlige kritikken og hvor dårlig de 2 første var i forhold til de gamle filmene (mener selvfølgelig de 3 eldste og ikke de fra 90-tallet). Syns denne er verd en 5er. Jeg hatet vel og merke FA og TLJ. Skjønner spesielt ikke hvorfor FA fikk så god kritikk. 

Endret av Zodiackiller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zodiackiller skrev:

Skjønner spesielt ikke hvorfor FA fikk så god kritikk. 

Det var vel fordi den var såpass mye bedre enn de håpløst dårlige episode 1-3, og gjorde folk optimistiske med tanke på de neste filmene som skulle komme. Dessverre har både episode 8, 9, samt de to spin-off filmene vært svært skuffende. Men det er selvsagt delte meninger om alt dette, de tre klassiske filmene er selvsagt de tre klart beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår ikke kritikk rettet mot disse filmene, hva hadde livet vært uten Star Wars?

 

:hjerte:

Anonymkode: 80bf4...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, OGMAN skrev:

One of the best action movie and more of the people like this movie and now you can watch this movie on AOS TV & OGYOUTUBE

Nå får det være nok! Representerer du Disney i Norge lr?!

Anonymkode: 1e571...a25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får det være nok! Representerer du Disney i Norge lr?!

Anonymkode: 1e571...a25

det er bare en idiotisk reklame. dessuten skrev han på et fremmed språk, så leser vi ikke:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var helt grei. Ikke noen fantastisk film men langt i fra den dårligste filmen jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/20/2019 at 3:29 PM, AnonymBruker said:

Hei.

 

Jeg er så spent,men har først anldning til å se filmen i neste uke. noe som kan spoile ( skjult ) hvem foreldrene til Ray er?

Takk :nissevink:

Anonymkode: 80bf4...224

Hva syntes du om filmen? 

Selv syntes jeg den var midt på treet. :nisse:

Anonymkode: dda03...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer man vet om Star Wars, og jo mer man husker fra tidligere filmer, gjør at man ikke synes noe om denne filmen.

For den jevne kinogåer, er det en helt ok actionfilm. Filmen holder høyt tempo, det er ikke tid til å tenke over noen av plothullene mens den pågår. Så jeg kan anbefale filmen til alle som ikke er spesielt interessert i Star Wars.

For de som likte de første filmene, spesielt The Last Jedi, føles denne filmen som om den vil gjøre om så mye som mulig.

Som en over to timer lang fanservice til de som mislikte The Last Jedi. Tydelig at Disney fikk panikk og tenkte at de må forsikre seg om at Rise of Skywalker tjener minst like mye som The Last Jedi, helst mer. Plot og utvikling av karakterene er ikke farlig.

Jeg kan også anbefale filmen til alle som ikke likte The Last Jedi. Den er skrevet for dere.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...