Gå til innhold

Regnskapssystem for enk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har erfaring: Hva er de beste alternativene for mindre enk?

Anonymkode: 6ca29...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke eAccounting iallfall! Fiken er et enkelt program. Det spørs hbor stort ENK foretaket ditt er. Tripletex er bra. Se på mengden transaksjoner du har i løpet av et år. 

Anonymkode: 9dd5a...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke eAccounting iallfall! Fiken er et enkelt program. Det spørs hbor stort ENK foretaket ditt er. Tripletex er bra. Se på mengden transaksjoner du har i løpet av et år. 

Anonymkode: 9dd5a...eb7

Har prøvd eAccounting et par år, og for et drittsystem! Har også prøvd demo av Fiken, og det virker jo helt greit. Får se nærmere på Tripletex.

TS

Anonymkode: 6ca29...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd eAccounting et par år, og for et drittsystem! Har også prøvd demo av Fiken, og det virker jo helt greit. Får se nærmere på Tripletex.

TS

Anonymkode: 6ca29...482

kan jeg spørre hvorfor du ikke liker eaccounting? jeg har det selv og det er enkel fakturering. men har lurt på å prøve å gjøre mer selv, men er det tungvint å jobbe i? 

Anonymkode: f31c8...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev:

kan jeg spørre hvorfor du ikke liker eaccounting? jeg har det selv og det er enkel fakturering. men har lurt på å prøve å gjøre mer selv, men er det tungvint å jobbe i? 

Anonymkode: f31c8...373

Jeg synes det er et generelt vanskelig brukergrensesnitt. Tungvint skal jeg vel ikke kalle det, rotete er mer min oppfatning.

Anonymkode: 6ca29...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiken er ok, men personlig er jeg veldig glad i tripletex! Utmerket for alt fra små enk. til mellomstore selskaper. Enkelt i bruk for de med lite kunnskap men kan også benyttes til mer kompliserte og dypere regnskap om ønskelig. 

Anonymkode: 3d1e5...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fiken er ok, men personlig er jeg veldig glad i tripletex! Utmerket for alt fra små enk. til mellomstore selskaper. Enkelt i bruk for de med lite kunnskap men kan også benyttes til mer kompliserte og dypere regnskap om ønskelig. 

Anonymkode: 3d1e5...97e

så når en ikke innhar mye kunnskaper om regnskap vil tripletex være et av de beste alternativene? hva med powergo? jeg leter etter ett der det er integrert mot nettbank og lett for regnskapsfører å ta lønnskjøring og rapportere direkte fra programmet.

Anonymkode: f31c8...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, ankkk skrev:

Har brukt Fiken, eAccounting og PowerofficeGO og sistnevnte er desidert det beste! Veldig oversiktlig og intuitiv. 

gjør du alt selv i powerofficeGO, eller har du regnskapsfører? jeg har veldig dyrt regnskap, som er en av faktorene til at jeg ikke tjener noe i år på enk’et mitt😏1100 kr i timen blir mange tusen i året. 

men har aldri tatt årsregnskap😬

Anonymkode: f31c8...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

gjør du alt selv i powerofficeGO, eller har du regnskapsfører? jeg har veldig dyrt regnskap, som er en av faktorene til at jeg ikke tjener noe i år på enk’et mitt😏1100 kr i timen blir mange tusen i året. 

men har aldri tatt årsregnskap😬

Anonymkode: f31c8...373

Jeg hadde tidligere både ENK og AS der jeg førte det løpende regnskapet selv. Da brukte jeg både Fiken og eAccounting. Hadde regnskapsfører for å ta årsregnskapet.

Nå et par år senere jobber jeg selv som regnskapsfører og er veldig glad i POGO. Jeg hadde ikke anbefalt noen uten økonomiutdannelse å forsøke å ta årsregnskapet selv, det er komplisert og mest sannsynlig blir det feil. Erfaringvis så overvurderer mange sine evner når det kommer til regnskap, og jeg ser at kunder gjør en del feil selv med enkle ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal ha et stort ENK for å behøve å ta årsregnskap. Det holder med ligningspapirer, næringsoppgave 1.

Fiken snakker dårlig med større systemer.

Anonymkode: 7aa11...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, ankkk skrev:

Jeg hadde tidligere både ENK og AS der jeg førte det løpende regnskapet selv. Da brukte jeg både Fiken og eAccounting. Hadde regnskapsfører for å ta årsregnskapet.

Nå et par år senere jobber jeg selv som regnskapsfører og er veldig glad i POGO. Jeg hadde ikke anbefalt noen uten økonomiutdannelse å forsøke å ta årsregnskapet selv, det er komplisert og mest sannsynlig blir det feil. Erfaringvis så overvurderer mange sine evner når det kommer til regnskap, og jeg ser at kunder gjør en del feil selv med enkle ting. 

takk for svar(ikke ts). vurdererte en stund å ta kurs på folkeuniversitetet i visma eaccounting, men siden jeg likevel på sikt skal skifte dropper jeg det. hvis POGO er enkelt, kan jeg kanskje klare alt utenom næringsoppgave(?) selv. og lønn tror jeg kanskje ikke jeg bør ta. finnes det noe kurs ift til det programmet? har ikke kapasitet til en økonomiutdannelse pga regnskap i et enk. hadde neppe bestått de tyngste fagene uansett🙈

Anonymkode: f31c8...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
K1970 skrev (På 18.12.2019 den 21.53):

Tripletex! 

Jeg er regnskapsfører og har bokført i flere system. Selv synes jeg Tripletex er fryktelig rotete og lite brukervennlig. Sverger til PowerOffice for min del.

Men jeg regner med at TS har valgt regnskapssystem siden det er fem år siden tråden ble opprettet 😅

Endret av Tjukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukka skrev (1 minutt siden):

Jeg er regnskapsfører og har bokført i flere system. Selv synes jeg Tripletex er fryktelig rotete og lite brukervennlig. Sverger til PowerOffice for min del.

Jeg er også regnskapsfører og har bokført i flere system. 
 

Jeg syns Tripletex er det aller beste, det mest intuitive. Men- det fordrer at du faktisk bruker alle snarveier, muligheter, moduler osv. 

 

Tripletex er fantastisk - men det blir mer fantastisk jo mer man lærer seg det og bruker det. 
 

PowerOffice GO er på en solid andreplass hos meg. Alt annet syns jeg er forferdelig, og ekstremt gammeldags. 
 

Fiken er designet for å brukes av de som ikke er regnskapsførere, jeg liker det ikke i det hele tatt. Men har en venninne som bare bruker Fiken, hun driver ENK på si. Hun er fornøyd, men kan ikke regnskap. Problemet med Fiken er at man ikke skjønner når man gjør noe feil, og st programmet ikke er "dypt" nok til å fange opp feilene som gjøres. 

Anonymkode: 933dc...e91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...