Gå til innhold

Prøver på nr 3 :-)


Iskaffi90

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men bestemte vi oss for seks måneder siden at innen jul skulle spiralen ut. Jeg er 30 år og har to barn på 8 og 4 år. Jeg er gift , vi har vært kjærester i 10 år ❤️ 

Jeg føler at til eldre jeg blir, til mer blir jeg bekymret for økonomi, tid og praktiske ting. På godt og vondt blir man mer ansvarsfull og bekymret. Det var derfor mye frem og tilbake. Vi landet på at det er nå eller aldri, før aldersforskjellen mellom barna blir for stor. Jeg har vært veldig i tvil om vi egentlig ønsker flere barn. Livet nå er så ukomplisert. Vi sover gjennom hele natten, ingen bleier, babymat eller mye planlegging for å komme oss ut av huset. På samme tid vet jeg at jeg alltid hadde "manglet" noe om vi ikke prøver på nummer 3 ❤️ 

Spiralen ble tatt ut 28.11 og fikk litt blødninger rett etter dette. Kun noen dager senere fikk jeg mensen igjen. Kort tid etter dette fikk jeg også positiv eggløsningstest den 9.12. Jeg har bestilt masse eggløsningstester og de var klart positive i ca 1 1/2 dag 🙂 Jeg har ingen erfaring med eggløsningstester, og hadde kanskje ikke trodd jeg hadde eggløsning så fort etter mensen? Kan teste om en uke ca. Blir spennende å se om jeg blir like lett gravid som med de to andre. Denne gangen har jeg fått påvist cyster på eggstokkene, så er redd det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid. Har litt mensmurringer men ellers er formen fin 🙂

Endret av Iskaffi90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter mine beregninger har jeg hatt eggløsning den 10.12, eggløsningstester var  veldig positiv på morgenen men negativ igjen på ettermiddag/kveld. Glad jeg begynte med el-tester tidlig med tanke på at jeg var veldig usikker på egen syklus. Trodde eggløsningen ville komme litt senere men det er kanskje ikke noe fasit på dette 🙂 Spesielt ikke siden jeg nylig tok ut spiralen.

Jeg bruker eggløsningstester fordi jeg fikk påvist cyster på eggstokkene for 6 måneder siden. Det var også da jeg kjente på at om vi ønsket oss flere barn burde vi kanskje ikke vente så mye lenger. Jeg var ung da jeg fikk begge barna mine (21 og 25), men tiden går og med cyster på eggstokkene kom jo tanken om at dette kunne bli potensielt vanskelig om jeg ventet for lenge. Jeg vil i alle fall ikke ta den sjansen 🙂

Jeg har vært student i flere år, og nylig fullført en bachelor samtidig som jeg har vært mamma, jobbet i 70% stilling og vært under mye stress. Nå er utdanningen ferdig, vi er etablert med hus og hjem, så jeg gleder meg til å kunne "bare" være mamma og gravid uten alt annet som "henger" over meg 🙂 

Endret av Iskaffi90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2019 den 19.33, Iskaffi90 skrev:

Etter mine beregninger har jeg hatt eggløsning den 10.12, eggløsningstester var  veldig positiv på morgenen men negativ igjen på ettermiddag/kveld. Glad jeg begynte med el-tester tidlig med tanke på at jeg var veldig usikker på egen syklus. Trodde eggløsningen ville komme litt senere men det er kanskje ikke noe fasit på dette 🙂 Spesielt ikke siden jeg nylig tok ut spiralen.

Jeg bruker eggløsningstester fordi jeg fikk påvist cyster på eggstokkene for 6 måneder siden. Det var også da jeg kjente på at om vi ønsket oss flere barn burde vi kanskje ikke vente så mye lenger. Jeg var ung da jeg fikk begge barna mine (21 og 25), men tiden går og med cyster på eggstokkene kom jo tanken om at dette kunne bli potensielt vanskelig om jeg ventet for lenge. Jeg vil i alle fall ikke ta den sjansen 🙂

Jeg har vært student i flere år, og nylig fullført en bachelor samtidig som jeg har vært mamma, jobbet i 70% stilling og vært under mye stress. Nå er utdanningen ferdig, vi er etablert med hus og hjem, så jeg gleder meg til å kunne "bare" være mamma og gravid uten alt annet som "henger" over meg 🙂 

Kjekt å følge deg. Krysser fingrene for at går bra raskt :) MÅ jo bli bra å bli mamma nå som du har fått lagt det verste av etableringen og studietiden bak deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Vestalinn skrev:

Kjekt å følge deg. Krysser fingrene for at går bra raskt :) MÅ jo bli bra å bli mamma nå som du har fått lagt det verste av etableringen og studietiden bak deg!

Ja, jeg gleder meg til en permisjonstid som jeg kan nyte skikkelig med litt bedre økonomi en som student og deltidsstilling, og litt mer ro med tanke på at jeg har to barn og er tryggere i morsrollen. Men likevel redd for å ødelegge den (relativt) idylliske tilværelsen vi har nå . Er jo mye jobb med en liten en, spesielt dette med å ikke sove gjennom natten er noe jeg gruer meg til. Men får jeg en sovebaby som nr 2 var, skal jeg være veldig fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO idag. Trøtt og sliten, og veldig emosjonell. Kan være emosjonell fordi jeg er trøtt og sliten 😉 Hadde aldri trodd at jeg skulle vurdere å få et barn nr 3! Fødselen med barn nr 1 var så traumatisk at jeg i flere år etterpå tenkte aldri mer, dette mye pga personalet som ikke var tilstede i det hele tatt under fødselen, jeg og mannen min låg alene og fødte. Hun sjekket ikke åpning, jeg fikk ikke smertestillende selv om jeg spurte, og var utrolig redd. Jeg hadde drypp under hele fødselen som gav enorme smerter, de eneste gangene hun var innom var for å skru opp dryppet . Ikke før vaktskifte fikk jeg hjelp. Jeg sto på dette tidspunktet og skrek om hjelp, helt desperat. Da kom overlege, barnepleier, jordmor, anestesi. Men da var barnet nesten ute. Jeg var da altså kun 21 år. Tiden etter fødsel var tung, og jeg innser kanskje idag at jeg nok hadde en mild form for fødselsdepresjon. Var mye ensom og lei meg. 

 Jeg skulle ikke ha flere barn en 1 men tenkte etterhvert at hun måtte jo få søsken (heldigvis). Fikk god hjelp før fødsel med nr 2, og var mye på samtaler med sykehuset. Jeg hadde en like vond og lang fødsel som med nr 1, MEN jeg var ivaretatt og det ble en helt fantastisk fødsel med en herlig tid etterpå. Jeg fikk oppleve det å være LYKKELIG over å ha fått et nyfødt barn.Jeg vet at om jeg blir gravid igjen må jeg fortsette med samtalene på sykehuset når det nærmer seg fødsel, for å være forberedt og unngå en negativ opplevelse igjen. Det viktigste under en fødsel mener jeg er omsorg ! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO og negativ test. Men jeg ser at jeg ikke tester med "tidligtest", og da er det kanskje ikke noe poeng. Jeg vurderer å kjøpe en RFSU og ta den i morgen 🙂 Nå er det jobbhelg før jeg har noen dager fri . Skal ikke på jobb før 2 juledag 🙂 Gleder meg til jul 🌲

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Fiva skrev:

10 dpo er nok gjerne for tidlig for vanlige tester. Da tror jeg at jeg enten ville ventet eller kjøpt noen tidlig tester 😊 

Ja, er nok for tidlig 🙂 Blir jo ikke mer, eller mindre gravid om jeg får vite det i dag eller om en uke (prøver jeg å si til meg selv) 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO - negativ test. Veldig ømme pupper og ekstremt følsom og hormonell (og trøtt). Nå har jeg juleferie frem til 2 juledag, så skal bli deilig å slappe av sammen med familien og feire jul 🙂 Jeg blir nok litt skuffet om jeg ikke er gravid, samtidig som at det er helt greit. Jeg ble gravid på første forsøk med nr 2, og nummer 1 var ikke planlagt så jeg har jo blitt veldig lett gravid tidligere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nærmer seg tid for å eventuelt prøve igjen, men vi er usikre på om vi ønsker å forandre hverdagen. Vi har det jo egentlig så fint med de to nydelige jentene vi har. Men når jeg tenker på fremtiden så er ønsket om 3 barn ganske stort 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

4 dager til IKM - og vi prøvde denne måneden også. Positiv eggløsningstest så da ble det prøving . Tok en test i dag som var negativ, så jeg har ikke troen, men det er selvfølgelig tidlig ennå. Jeg fikk først positiv test etter IKM sist.

Om det ikke klaffer denne gangen tenker jeg vi kanskje skal være fornøyd med de to barna vi har , og vente litt. Ingen hast 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...