Gå til innhold

Varmeutslett?

*Lillian*

Anbefalte innlegg

Jeg er sjuk :-?

Har feber og veldig hovne lymfekjertler - ikke særlig kult!

Plutselig i dag (i løpet av ca 30min) hadde jeg fått masse røde utslett på mage, lår, overarmer og føttene.

Sambisen ringte legen, som mente det kunne være varmeutslett. Skulle se det an til i morgen og se om det kom flere eller om det ble mindre etterhvert.

Vel, utslettene KLØR!!! Jeg blir desperat, og aner ikke hva jeg skal gjøre...

Så jeg lurer egentlig bare på om det er vanlig at man begynner å klø av varmeutslett, og om det tar lang tid før utslettene blir borte når man har fått "kjølet seg ned"? Noen som har peiling på dette?

Vil liksom prøve å finne ut om det faktisk er varmeutslett eller noe annen skit jeg har fått (går bl.a. brennkopper i barnehagen jeg jobber i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt elveblest tidligere, forårsaket av psykisk stress. Jeg har ikke tenkt tanken at det kunne være det nå, men siden jeg går på antibiotika pga en urinveisinfeksjon, så kanskje det kan være det jeg har fått igjen? :-? Men da jeg hadde elveblest den gangen, var det ikke så over hele kroppen som det er nå....

Hm, får se an til i morra, så får vi se da... Men takk for tipset iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få det på lårene om vinteren --->fra kulda ute til varmen inne = klø klø! :lol:

I fjor fikk jeg et langvarig utbrudd uten kjent årsak, da var det stort sett på magen, sidene og ryggen. Fytterakkern! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste mer om elveblest på den linken du satt eopp, og der står det at kløen kommer først. Det stemmer med elveblesten jeg hadde en gang før, men i dag så kom det utslett først og så kløe.... Og rundt de røde utslettene/kulene eller hva jeg skal kalle det, så er huden helt hvit... Så jeg tror ikke det er elveblest likevel...

Men kløen kan jo sammenlignes med kløen du får av elveblest :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle fortelle hva som har skjedd videre...

Har vært på legevakta to ganger i dag, for utslettene blir verre og verre, og har spredd seg over hele kroppen! Skal love dere at ingen hadde turt å møte meg i en mørk bakgate i kveld... :lol:

Nå er jeg stort sett en stor rød flekk som klør! :-?

Legene mente det måtte være en allergisk reaksjon på ett eller annet, men de visste ikke hva. De tvilte på at det kunne være av antibiotika'en som jeg har gått på.

Har fått tabletter som skal dempe den allergiske reaksjonen, har fått "anti-klø-piller" og har fått Zyrtec... Men sålangt har ingenting hjulpet i det hele tatt...

Hvis det ikke var bedre til over helgen, så har jeg fått med meg så jeg kan reise til hudspesialist på Riksen på mandag eller tirsdag. Så da får vi se da...

Håper det går over snart, da..

Iallfall så er det slik ståa er for øyeblikket, og da vet iallfall alle at det ikk er varmeutslett...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå blir jeg GAAAAAAAAAAAAL!!!!!!!!!!!

Hva gjør jeg da, når klokka er halv seks om morgenen, jeg er stuptrøtt, men får ikke sove fordi det KLØØØØØR..... :-? Har vært oppe i 19 timer i strekk nå...

Jeg blir desperat, jeg blir gæren, snart må jeg bindes fast for at jeg skal holde meg rolig!

Neglebørsten er nedslitt fordi den er min klømaskin på føttene! Jeg har tatt "overdose" av anti-klø-piller for å slutte å klø, beina mine som klør verst nå. (Lår, legger, og føtter) Beina brenner pga at jeg har klødd så sinnsykt! Jeg har rispet opp noe av huden, og klødd på meg "døblod."

Jeg vil ikke klø meg, vet det gjør vondt verre, men jeg klarer ikke la være.

Måtte stå opp igjen, for jeg holdt sambo våken og jeg klarte ikke sove uansett.

Tårene renner fordi jeg har vondt pga desperat kløing, tårene renner fordi jeg klør så jævlig, tårene renner fordi jeg er stuptrøtt, tårene renner fordi jeg ikke får sove... :cry:

Veit dette er egentlig bare et "syte-og-synes-synd-på-meg-selv" innlegg, men jeg vet jo ikke riktig hva jeg skal finne på klokka halv seks en søndagsmorgen.... Jeg er så bunnløst fortvilet, og jeg vil bare grave meg langt ned og bli der....

Har brukt en hel tube Eurax på lår, legger og føtter, men ikke engang det hjelper.... :roll:

Nå vet jeg ikke mine arme råd...

Legene som gir meg piller og be meg putte dem i meg, også hjelper de ikke noe særlig engang... Eneste som har skjedd nå som er positivt er at de hovne lymefekjertlene er i normalstørrelse igjen og de er ikke ømme lenger...Men jeg vil heller ha dem der enn disse utslettene som klør...

Fy faen, dette er tragisk.... Prøver å tenke på andre ting for at jeg kanskje ikke skal legge merke til at det klør, men det går jo ikke det heller...

Hva er det jeg har fått i meg som jeg ikke har tålt, da?? Kan ikke komme på noe som helst uvanlig jeg har putta i meg annet enn den antibiotika'en....

Huff... Tror jeg må ut og ta meg en røyk... Kanskje jeg roer meg ned litt da....

*sukk* :roll:

*Lillian* - som synes fryktelig synd på seg sjøl just nu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyken hjalp selvsagt ikke på noe annet enn at jeg fikk roa meg litt psykisk, da, vettu, Vinga.... :wink:

Vel, jeg har nå sovet ca. 2 timer i "natt" (fra ca.08.00 til 10.00.). Er oppe igjen nå, våknet pga desperat kløe på beina igjen. Sto opp med en gang, da jeg skjønte at dette ikke var noe å ligge i senga for lenger iallfall....

Håper det blir borte snart jeg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillian!

Leste tråden din og synes det hørtes forferdelig ut. Du har ikke sagt noe mer på noen dager. Åssen gikk det med deg ?

Fant du ut av utslette og kløen ?

Kattepus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kattepus, takk for omtanken! :D

Det var en allergisk reaksjon på en antibiotikakur jeg nettopp hadde gjennomført... :-? Derfor kom utslettene og kløen.

Fikk antihistaminer (eller hva det heter) og allergitabletter av legen, og sykmeldt hele denne uken.

Men nå er jeg fin og frisk som en fisk og klar for jobb på mandag =)

Så sånn var det med den saken... Aldri i verden om noen får i meg den antibiotikakuren der en gang til iallfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...