Gå til innhold

Fjerne stent i urinleder

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått satt inn en stent i urinleder som går fra nyren og gjennom blæren og ut urinrør med en tråd på utsiden. Denne skal være inne i 4-5 dager etter fjerning av nyresten. Denne er veldig vond spesielt i urinrører og jeg sliter med tanken på at jeg skal ta ut denne selv. Det var beskjeden jeg fikk på sykehuset.

Noen her som selv har fjernet den, gikk det greit?

Anonymkode: b2220...2e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde stent som lå i urinlederen, uten tråd ut. Denne skulle egentlig fjernes av lege på sykehuset etter 14 dager. Men kroppen ordna opp selv og støtet ut stenten. Så den tissa jeg plutselig ut en dag. Gjorde ikke vondt, bare litt ekkel følelse å dra ut siste biten. Så tror ikke å dra ut vil være vondt 😊

Anonymkode: 611d4...a6b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde stent som lå i urinlederen, uten tråd ut. Denne skulle egentlig fjernes av lege på sykehuset etter 14 dager. Men kroppen ordna opp selv og støtet ut stenten. Så den tissa jeg plutselig ut en dag. Gjorde ikke vondt, bare litt ekkel følelse å dra ut siste biten. Så tror ikke å dra ut vil være vondt 😊

Anonymkode: 611d4...a6b

Takk for svar, da håper jeg jeg får det til :-) 

Skrevet

Jeg har hatt en sånn. Det var som å dra ut en tampong. Bare dra sakte men bestemt. Vær klar over at hvis du har blod i urinen, så kan det bli litt søl. Det er greit å stå i dusjen eller sitte på toalettet.

Anonymkode: 4cbd1...734

Skrevet
På 18.12.2019 den 15.31, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en sånn. Det var som å dra ut en tampong. Bare dra sakte men bestemt. Vær klar over at hvis du har blod i urinen, så kan det bli litt søl. Det er greit å stå i dusjen eller sitte på toalettet.

Anonymkode: 4cbd1...734

Takk :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...