Gå til innhold

Til dere som har førekortet?


Vanilje jenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stoler på boka, dem sier: vi vet bedre enn deg siden vi har lappen og ikke du. tilome søstrene mine sier det er vikeplikt der, jeg skal stå på mitt. takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fletteregel ja, skiltet etter derimot viser at du har vikeplikt om det er du som kommer inn fra høyre. Den som kjører "på den svarte pilen" har forkjørsrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde stolt mer på boken enn på samboer :ler:

Hva?!

Men han er jo mann da... Og er vel genetisk belastet med å være verdens beste sjåfør som alle andre menn.

Nei det må nok være en feil i boka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tuppa.

Enig med de andre her. Fletteregel. Eller heter det "gjensidig vikeplikt"?? Den som kjører på den svarte pila har forkjørsrett, de som kjører på rød pil skal vike for andre. Jeg pleier å legge meg i venstre fil når jeg kommer til slike skilt, dersom jeg kan, for å unngå å måtte flette med/vike for biler som kommer i påkjøringsfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kabel

Gjens(tr)idig vikeplikt ja.

Skiltet står på en vei med to felt i hver retning før en annen vei kommer innpå. (hvis noen forstod det.). Et tilsvarende skilt på skrå står på veien som kommer innpå. De som kjører i høyre feltet har gjensidig vikeplikt med de som kommer innpå veien.

Vikeplikten gjelder fra der den striplede linjen slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg blir overrasket over at folk som har lappen ikke kan slike grunnleggende regler :roll:

Ja, gjensidig vikeplikt er riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjens(tr)idig vikeplikt ja.

Skiltet står på en vei med to felt i hver retning før en annen vei kommer innpå. (hvis noen forstod det.). Et tilsvarende skilt på skrå står på veien som kommer innpå. De som kjører i høyre feltet har gjensidig vikeplikt med de som kommer innpå veien.

Vikeplikten gjelder fra der den striplede linjen slutter.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjens(tr)idig vikeplikt ja.

Skiltet står på en vei med to felt i hver retning før en annen vei kommer innpå. (hvis noen forstod det.). Et tilsvarende skilt på skrå står på veien som kommer innpå. De som kjører i høyre feltet har gjensidig vikeplikt med de som kommer innpå veien.

Vikeplikten gjelder fra der den striplede linjen slutter.

Ev. at de to feltene går over til et felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir overrasket over at folk som har lappen ikke kan slike grunnleggende regler :roll:  

Ja, gjensidig vikeplikt  er riktig

Jeg har ikke lappen. men er på vei til å ta den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Lilja i.i.

Dette sto og lese når jeg klikket på skiltet: Skiltet angir at felt for fartsøkning føres inn på annet kjørefelt med gjensidig tilpassing i samsvar med trafikkreglenes bestemmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tolker det slik at skilt 531 har fletteregler for høyre felt og påkjørende felt. Venstre felt har ingen vikeplikt eller flettehensyn for de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pamella - ikke innlogget

Jeg har ikke lappen. men er på vei til å ta den nå.

Ja du ja! Men typen din burde kanskje ta et nytt teorikurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?!

Men han er jo mann da... Og er vel genetisk belastet med å være verdens beste sjåfør som alle andre menn.

Nei det må nok være en feil i boka....

:hoho::hoho::sjarmor::plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

I trafikken betyr rødt vikeplikt, og siden hele streken der er rød har begge vikeplikt for hverandre - fletting.

Overrasker meg i grunnen ikke at mange trafikanter ikke vet dette, det merker man av og til når man kommer ut for et sånt skilt - og komme fra høyre :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...