Gå til innhold

Hva er julefrokost for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må må på bordet for at julefrokosten skal bli komplett hjemme hos deg/dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggerøre, italiensk salat, hamburgerrygg, hjemmelaget julesylte og sursild, ribberull og mårpølse. Paprika, tomat og agurk er også et must😊

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Macro skrev:

Eggerøre, italiensk salat, hamburgerrygg, hjemmelaget julesylte og sursild, ribberull og mårpølse. Paprika, tomat og agurk er også et must😊

Godkjent 😅

Skrevet

Kabaret, kald ribbe, hjemmelaget rull og sylte (ikke hjemmelaget av meg, men av mor) og hjemmelaget lefse (kjøpt av ei gardskjerring i bygda).

• Liker 4
Skrevet

Lefser, grytebrød, rundstykker, flattbrød. Alt hjemmebakt. 

Ribberull, sylte, lammerull, roastbeef, to-tre varianter av sild, selvgravet laks, juleposdeig, edamameost. 

Eggerøre, deviled egg, majones, remulade, sylteagurk, rødbeter, rødbetsalat, rødløksmarmelade, sprøstekt løk. 

Multesyltetøy, klementinmarmelade. 

Anonymkode: 2c434...19e

• Liker 3
Skrevet

Det viktigste med julefrokosten er definitivt at det er dekket pent og at det er tente lys. Av pålegg så kan det variere noe, men jeg liker å ha eggerøre, røkelaks, spekeskinke, leverpostei, rødbeter, appelsin, paprika, agurk, majones, en eller to gode oster, kjeks, syltetøy... Og ny stekte rundstykker.

Anonymkode: b1178...9e1

• Liker 6
Skrevet

Hjemmelagde rundstykker/horn, hjemmelaget jordbærsyltetøy og eggerøre. Trenger ikke mer. 

• Liker 1
Skrevet

Nystekte rundstykker med juleansjos, egg og meierismør.

Anonymkode: 79b80...d7f

• Liker 1
Skrevet

Varme rundstykker, eggerøre, røkt laks eller ørret, ribberull, lammerull, agurk. Og te, eplejuice og kaffe! 
Vi er bare tre stykk til frokost, så vi dekker ikke alt for stort bord. Tidligere var vi oppmot tretten stykker, da ble det dekket ett mye større og mer innholdsrikt bord! 

• Liker 1
Skrevet

Kald ribbe, hjemmelaget sylte og leverpostei, gravlaks og sennepsaus, hjemmelaget tomat- og sennepssild, egg, eggerøre, sylteagurk og sylta rødbet, hjemmebakt brød, hjemmebakt julekake og vørterbrød. Tomtebrygg. 

Anonymkode: 5fd5b...d58

• Liker 1
Skrevet

Rundstykker, juice, kaffe, iskaffe, sjokolademelk, røkt laks, fersk leverpostei, sylte, og annet godt pålegg. 

Anonymkode: bb5b7...f65

Skrevet

Hjemmebakte horn, hardkokte egg, røkelaks av god kvalitet. Brie og Snøfrisk, med ymse syltetøy/marmelade som passer til. En god te, og juice. Klementiner og nøtter.

Skrevet

Hjemmebakte rundstykker, sild, godt smør, røkelaks, syltede rødbeter og agurk, eggerøre. Te, melk og god eplejuice. 

Skrevet

Leverpostei med rødbeter er klassisk jul for meg :)

Anonymkode: 2df31...604

Skrevet

Jeg vil helst bare ha en skive med smør på.

Gjest Keikolina
Skrevet

Aldri hatt noen julefrokost, bare lest om det på kg

Skrevet

Vörtbrød og juleskinke med sennep!!! 

Anonymkode: 3d287...994

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Keikolina skrev:

Aldri hatt noen julefrokost, bare lest om det på kg

Samme her, aldri vært tradisjon for det i min familie. 

Skrevet

Hjemmelagde rundstykker, potetlefse, godt brød, tine smør laget i smørform, juleskinke, julesylte, ribberull, kabaret med hjemmelaget remulade, gouda ost, sursild,  agurk, paprika og hjemmebrygget juleøl (alkoholfritt). 

Anonymkode: ffae2...b56

• Liker 1
Skrevet

Akevitt. 

Anonymkode: 8de11...af8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...