Gå til innhold

Forslag til hva jeg kan lage (i tre)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal feire jul med oldefar i år, fordi han ikke har noen å feire jul med etter at oldemor gikk bort tidligere i år. Han har tidligere vært møbelsnekker og vært utrolig flink i jobben sin. Jeg har alltid hatt en en ørliten interesse for snekkerfaget, spesielt når dere gjelder å snekre små prosjekter (hunde seng osv) eller trefjøl. 

I jula skal jeg være hos han i en uke og har et hav av tid til å produsere noe gøy i snekkerbua. Oldefar har ikke lunger til å arbeide i den type støv lenger og kan derfor bare hjelpe/veilede innimellom. 

Har noen forslag til hva jeg kan lage i snekkerbua? Han har det meste av utstyr man trenger, både verktøy, sager, høvler osv.  Interessert i både store og små prosjekter 

Anonymkode: 1e120...960

Skrevet

Hva med et fuglebrett, som han kan ha utenfor vinduet sitt? Kan gjøre det litt fancy, med nivåer, et lite hus osv. 

Anonymkode: a5c8d...9f6

• Liker 2
Skrevet

Krakk. Det er noe helt eget med en god, hjemmesnekra trekrakk :) 

Nøkkelskap, eller nøkkelboks. 

Anonymkode: 7faf0...b2b

• Liker 1
Skrevet

Ååå, ja, fuglebrett ❤️ Småfuglene trenger all den hjelp de kan få, om han orker å mate de hver dag. Og kanskje et fuglehus!

dette hørtes så koselig ut, så snill du er som skal feire med han ❤️

Anonymkode: cf561...07b

• Liker 1
Skrevet

Og kanskje bilderammer?
Jeg ville ha laget en benk til å ha hjemme, som du alltid kan ha som et fantastisk minne. 
Du må lære det du kan av han, er jo en fantastisk mulighet ❤️

Anonymkode: cf561...07b

• Liker 1
Skrevet

En postkasse, et enkelt skap til å henge på veggen, en juletrefot, et matbrett (sånn litt stort til å ha frokosten på i senga eller bære tallerkner og pålegg fra det ene stedet til det andre.)

Anonymkode: de6a6...bb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...