AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Jeg har fibroadenom i ene brystet mitt som har vokst seg større den senere tiden, ene puppen har nesten vokst seg for stor for BH-en. Jeg tok både mammografi og biopsi for to år siden av samme fibroadenom, var ikke kreft. Da var den ikke like stor men den var vond og øm. Nå er det ikke så vondt lenger men det er fortsatt ømt. Ømheten varierer men det er stort sett ganske ubehagelig når det legges press på puppen. Konsistensen har stort sett vært den samme hele veien, men den varierer fra å være definerbar og fast til å være mer diffus og myk. Den kjennes også "klumpete" ut, som om den er en del av vevet. Den vokste liksom en del etter at jeg fikk arrvev av biopsien for to år siden. Noen med lignende erfaringer? Bør jeg be om ny henvisning til mammografi (og evt. biopsi) over nyttår, eller kan jeg slå det fra meg siden det ikke var kreft for to år siden? Anonymkode: d685c...589
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Jeg oppdaget et fibroadenom i ene brystet for flere år siden, fikk det sjekket på samme måte som deg, helt ufarlig. Det plaget meg likevel, av samme grunner som hos deg: ubehagelig med berøring/press, samt noe størrelsesforskjell på brystene. Jeg fikk det fjernet på det grunnlaget og har ikke vært plaget i det brystet siden. Fikk et nytt fibroadenom i andre brystet noen år etterpå, det er ikke like stort og plagsomt som det første var, og får derfor bare være der frem til det evt. vokser og plager meg mer. Anonymkode: 9c2cb...594
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppdaget et fibroadenom i ene brystet for flere år siden, fikk det sjekket på samme måte som deg, helt ufarlig. Det plaget meg likevel, av samme grunner som hos deg: ubehagelig med berøring/press, samt noe størrelsesforskjell på brystene. Jeg fikk det fjernet på det grunnlaget og har ikke vært plaget i det brystet siden. Fikk et nytt fibroadenom i andre brystet noen år etterpå, det er ikke like stort og plagsomt som det første var, og får derfor bare være der frem til det evt. vokser og plager meg mer. Anonymkode: 9c2cb...594 Takk for svar! Fikk du arr etter at du tok ut fibroadenomet? Ble det et stygt arr? Anonymkode: d685c...589
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå