AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #1 Skrevet 16. desember 2019 Hei! Jeg trenger råd fra dere. Sliter en del i livet nå. Jobben tar all energi, og det går utover forholdet. Jeg føler meg nesten alltid trist og har konstant uro i kroppen. Sover veldig dårlig om natten. Ligger ofte våken og biter negler til det gjør vondt, og pulsen går fort. Jeg er jo så trøtt og vil sove, men sliter med å få det til. Noen ganger blir det kanskje bare 2-3 timer søvn. Jeg har sosial angst og har veldig sosiale jobber med mye kundekontakt. Jeg bruker veldig masse energi på å fungere som selger, og det går ganske tregt oppe i hodet. Ofte når jeg kommer hjem, så har jeg ikke energi eller motivasjon til å lage middag. Så da blir det kanskje bare Fjordland eller noe annet enkelt. Jeg har tatt blodprøver hos legen, og de var fine. Fastlegen foreslo å kanskje begynne på antidepressiva, men jeg vet ikke. Har dere noen erfaringer der? Forloveden min sier at jeg bør slutte i jobben, for jeg er ikke meg selv. Han vil støtte meg økonomisk til jeg finner en jobb jeg passer til. Men det er jo ikke lurt å slutte før jeg har funnet en ny. Hva bør jeg gjøre? Har hatt flere sammenbrudd og jeg gruer meg alltid til jobb. Jeg føler meg som en halv person, og har utrolig dårlig hukommelse. Det går jo ut over jobben, og jeg får kundeklager og får beskjed om å skjerpe meg. What to do? Anonymkode: 5d826...a17 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Kan du ikke begynne å søke jobber, og så gå for en jobb som vil ha deg? Har det veldig likt som deg og leter på finn hver dag. Vil ikke si opp før jeg har ny jobb, er bedre å ha jobb enn ingen jobb. Anonymkode: c7143...f68 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 Jeg hadde det som deg, møtte veggen til slutt. Jeg slet også med søvnen, fikk som deg enkelte dager med kun 2-3 timer søvn. En dag sa det bare stopp og jeg måtte samle krefter for å orke å dusje. Ble selvfølgelig sykemeldt, men burde nok blitt det tidligere. Fortell legen at dette ikke går lenger og at du blir dårlig av jobben. Så må du bare søke og søke, alt du kan. Finn deg en jobb som ikke er så sosial, en du tror du kan stå i. Jeg fikk heldigvis ny jobb, og fikk med det er helt nytt liv. Ønsker deg masse god bedring! Ta godt vare på deg selv ❤️ Anonymkode: 01c28...d21 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Finn deg en ny jobb, dersom du sliter med sosial angst er nok ikke en selgerjobb så veldig optimalt for deg. Lykke til ! Anonymkode: fa723...0f8 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 Det er som å lese om meg selv. Hver kveld ligger jeg og vrir meg og føler meg angstfylt i kroppen, og før jobb har jeg klump i magen og føler meg kvalm. Har dessverre ingen tips, jeg leter hver dag etter noe annet, og plan B er å studere til høsten. Holder ikke ut. Vi er altså flere hvis det hjelper litt. Anonymkode: 1f495...af8 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 Det er faktisk, Ts, ganske vanlig å ikke orke å lage middag etter jobb. Livet er hardt sånn. Dersom forloveden din mener at det er normalt å ha energi, hvorfor lager ikke han middag? Det du bør gjøre er å søke etter en annen jobb som du trives bedre med. Men inntil du får deg en ny en så må du enten stå i det, eller bli helt eller delvis sykemeldt mens du og legen lager et opplegg for å lære deg å mestre hverdagen. Å si opp fordi en jobb gjør en syk må en aldri noensinne finne på. Da er du avhengig av forloveden din. Og det er worst case scenario. Da er du stuck Anonymkode: 1df19...711 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 Slutt i jobben din, eller søk om å gå ned i stilling. Helt seriøst. Jeg hadde et forferdelig arbeidsmiljø, det var vanskelig å vite om kollegaer ville snakke med deg ene dagen, om sjefen hadde det bra, osv. Vanskelige kunder (jobbet mye i direkte kundeservice), men ingen kollegaer som ville hjelpe noen andre kollegaer, selv om at man skulle alltid være 2 stk. Jeg ble en skygge av meg selv på jobb, raste ned i vekt, og grå hår bare poppet ut (var 28 år). Var deprimert og sov lite fordi jeg gruet meg til jobb, møter, osv. Men jeg gikk bare arbeidsledig 5 måneder, gjør noe helt annet nå, og trives på jobb. Jobben er slitsom, men jeg jobber mindre nå og vi klarer oss greit økonomisk, men jeg trives blant mine kollegaer, og vi jobber som et ekte team, som backer hverandre og hjelper hverandre! Anonymkode: fcf82...be2 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 Takk for svar. 😊 Vurderer å bestille legetime og forklare alt. Kanskje jeg bør begynne på de pillene? Men hvordan blir folk sykemeldt egentlig? Jeg ble sykemeldt en dag når jeg opererte i fjor. Men hvordan er det med andre ting? Jeg begynte å lete etter ny jobb i sommer. Har bare generell studiekompetanse, så da er det bare butikkjobber. Men håper det snart kommer noe som kan passe, eller at jeg kan kontakte noen som vet om en jobb. Eller at jeg finner noe som jeg kan studere. Er lei av å jobbe med noe som jeg hater, og det er så mange slitsomme kunder. Vi er så få ansatte på jobben, så hvis noen er syke...ja, da er det jo krise. Anonymkode: 5d826...a17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå