Leo Skrevet 6. september 2002 #1 Skrevet 6. september 2002 Dere som alltid lager mat fra bunnen og sverger til friske råvarer, trenger ikke å lese videre :D Av forskjellig årsaker spiser jeg ofte middag alene, og innrømmer lett at jeg ofte ender opp med en suppe fra pose, slik som i dag. Har i det siste funnet en favoritt som jeg selv synes er så pass vellykket at kanskje andre kan bruke den også: Meksikansk Tomatsuppe fra Guerrero ("World Menus" from the famous Toro) lages uten melk og "sprites opp" med litt ekstra pepper og urter (Tørket basilikum er en fin ting ). Tilsetter findelt kylling-/kalkunpølse og evt. en hakket paprika (Hvis jeg husker å kjøpe i blodsukkertåka...). Når suppen er på/i tallerkenen legger jeg i en spiseskje naturell yougurt (Er liksom den som gjør susen her, føler jeg ). Rundstykker deles i to og varmes i brødristeren. (Går mye fortere der enn i ovnen...). Salat spiste jeg til lunsj Andre som har varianter over samme tema som de kunne tenke seg å dele? Mvh Leo 1
Gjest Janna Skrevet 6. september 2002 #2 Skrevet 6. september 2002 Tomatsuppe med makaroni Kok opp ekstra makaroni og ha i før spising, og ha i litt fløte på slutten av koketiden. Eksepsjonelt nammis :D Ellers er den kjøttsuppa med grønnsaker god, bare man har i litt ekstra kjøttboller og purreløk. Nå ble jeg sulten igjen
Majken Skrevet 6. september 2002 #3 Skrevet 6. september 2002 Hender jeg også putter oppi noen grillpølsebiter i den tomatsuppa med makaroni.
Fakse Skrevet 6. september 2002 #4 Skrevet 6. september 2002 Må jo komme med min egen variant av tomatuppe også, siden det er så mange her fra før Lage vanlig tomatsuppe. Tilsett gjerne makaroni, kjøtt (pølse eller små kjøttboller fra boks) eller eggebåter (nam!). Det som virkelig gjør susen er i midlertid en boks hele hermetiske tomater som kjøres med stavmikser sammen med et par fedd hvitløk og litt chili. Dette kan ordnes mens suppen koker, for det trenger bare å bli varmet helt til slutt sammen med suppen når den er nesten ferdig. Nydelig! En annen variant er bergensk fiskesuppe med fiskeboller i. Jeg pleier å kjøpe de små fløtefiskebollene, men det går også fint med vanlige fiskeboller som man deler i mindre biter. Lettvintmiddag med god samvittighet som følge!
Leo Skrevet 6. september 2002 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2002 Den siste der skal jeg forsøke til uken. Har nemlig av en eller annen grunn et "lager" av "Bergensk Fiksesuppe" :oops: Leo
Ellen Skrevet 6. september 2002 #6 Skrevet 6. september 2002 Synes "Italiensk minestronesuppe" fra Toro er kjempegod, og den frosne fiskesuppa fra Findus (?).
Leo Skrevet 6. september 2002 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2002 "Italiensk Minestrone" i posevariant er slett ikke verst, den. Synes det er ekstra godt m/en halv boks brune salatbønner i (Som nevnt er jeg ofte alene når jeg spiser og ikke minst etterpå :oops: ). Bra at det ikke bare er meg som lager middag på ca. 7 minutter! Mens jeg leste kom jeg på en annen variant som jeg har hatt "sukess" med: Et glass pastasaus (F.eks. Dolmio) varmes. Tilsett frosne brokolli- og blomkålbuketter og la de ligge i sausen i 2 - 3 min (Skjær bort stilkene og del i mindre biter hvis du vil ha det mer delikat). God tid: Brun kjøtt-/karbonadedeig og ha oppi. Dårlig tid: Pølsebiter. (Har du oppi biter av stekt kylling kan du by gjester på dette! F.eks. kollega/venninde rett fra jobben). Hell sausen over kokt pasta. Mvh Leo
Gjest Lea Skrevet 6. september 2002 #8 Skrevet 6. september 2002 Ikke suppe men.. 1 pose Toro Stroganoffgryte 1 pk Røkt kjøttpølse i biter Ris Kok opp gryteblandingen som det står på posen Ha i pølsebitene mot slutten av koketiden. Putt gjerne oppi grønnsaker eller andre kjøttrester og server med ris. Grei og god hverdagsmat. Ellers: Snarkokt makaroni Pølsebiter Revet ost Ketchup Kok makaroni Stek pølsebitene Bland dette på en tallerken Strø over revet ost og sett under grillen i et par minutter til osten smelter. Ketchupflasken brukes etter behov.
melis Skrevet 9. september 2002 #9 Skrevet 9. september 2002 Jeg synes den nye "Kremet kyllingsuppe" fra Toro er veldig god! Erstatter litt av melken med matfløte... Mmmm God kveldskos en sen høstkveld 8) 1
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #10 Skrevet 9. september 2002 Jeg strør revet ost over tomatsuppen jeg :-)
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #11 Skrevet 13. november 2022 Leo skrev (På 6.9.2002 den 18.42): Dere som alltid lager mat fra bunnen og sverger til friske råvarer, trenger ikke å lese videre Av forskjellig årsaker spiser jeg ofte middag alene, og innrømmer lett at jeg ofte ender opp med en suppe fra pose, slik som i dag. Har i det siste funnet en favoritt som jeg selv synes er så pass vellykket at kanskje andre kan bruke den også: Meksikansk Tomatsuppe fra Guerrero ("World Menus" from the famous Toro) lages uten melk og "sprites opp" med litt ekstra pepper og urter (Tørket basilikum er en fin ting ). Tilsetter findelt kylling-/kalkunpølse og evt. en hakket paprika (Hvis jeg husker å kjøpe i blodsukkertåka...). Når suppen er på/i tallerkenen legger jeg i en spiseskje naturell yougurt (Er liksom den som gjør susen her, føler jeg ). Rundstykker deles i to og varmes i brødristeren. (Går mye fortere der enn i ovnen...). Salat spiste jeg til lunsj Andre som har varianter over samme tema som de kunne tenke seg å dele? Mvh Leo Meksikansk tomatsuppe fra Toro blir utrolig god med fersk koriander, rømmeklatt, gjerne litt stekt chorizopølse og jalapenos oppi 😍 Anonymkode: d67b0...2bc 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #12 Skrevet 13. november 2022 Nå er det bare å vente på de obligatoriske folka. 😬 Anonymkode: 56474...bae
Fabienne Skrevet 13. november 2022 #13 Skrevet 13. november 2022 Hvordan klarte man å finne en 20 år gammel tråd om posesuppe? 1 3
Nattens rytter Skrevet 13. november 2022 #14 Skrevet 13. november 2022 Fabienne skrev (15 minutter siden): Hvordan klarte man å finne en 20 år gammel tråd om posesuppe? Tja, TS var aktiv i gruppa for éin time sidan.
Fabienne Skrevet 13. november 2022 #15 Skrevet 13. november 2022 Nattens rytter skrev (2 minutter siden): Tja, TS var aktiv i gruppa for éin time sidan. Ja, Leo er her fortsatt hun. Det forklarer ikke hvordan man greier å lete opp em 20 år gammel tråd om posesuppe, og heller ikke hvorfor. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #16 Skrevet 13. november 2022 Fikk mange gode tips her da 😊 Anonymkode: 4accf...21c
Helene Skrevet 13. november 2022 #17 Skrevet 13. november 2022 Jeg er bestevenn med Toro og Knorr. Og tilføyer litt. Har verdens beste oppskrift på tomatsuppe laget fra bunnen av. Fra oppskriftsboka; studentkokeboka. Oppskriften er litt stor, så fryser ned halvparten. Billig middag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå