Gå til innhold

Maxi Cosi bilstol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på Cabriofix, Pebble plus, og Pebble Pro? Hva anbefales? 

Anonymkode: db602...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eldst, nyere, nyest.

Hadde aldri brukt cabriofix. Pebble plus kom rundt 2017 og pro 2018/2019. Eneste forskjellen på de er at spedbarnsinnlegget er todelt. Slik at du kan beholde hodedelen når barnet er for stort til den andre delen. Ihvertfall den eneste forskjellen jeg vet. Jeg hadde gått for den nyeste, pro 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hadena skrev:

Eldst, nyere, nyest.

Hadde aldri brukt cabriofix. Pebble plus kom rundt 2017 og pro 2018/2019. Eneste forskjellen på de er at spedbarnsinnlegget er todelt. Slik at du kan beholde hodedelen når barnet er for stort til den andre delen. Ihvertfall den eneste forskjellen jeg vet. Jeg hadde gått for den nyeste, pro 🙃

Hvorfor ikke cabriofix? Vi fødte i vår og vi har denne bilstolen

Anonymkode: 6ea9b...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er gammel. Testene er gamle. De nye stolene er mye bedre. Billig er den da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cabriofix er en gammel modelll og det er ikke gjort noe forbedring på den på flere år. Så i forhold til nyere stoler fremstår den som enkel. Den er ikke testet på mange år, så man vet heller ikke hvordan den scorer på tester i forhold til nye og bedre stoler.

Men det er ikke dermed sagt det er en utrygg stol. Den er antageligvis den mest solgte stolen i Norge de siste 10(+ årene bortsett fra de siste 2-3 år) og hadde den vært farlig å bruke hadde det nok blitt opplyst om.

Anonymkode: 6a412...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ser feks på barnas hus at Cabriofix selger for 2499 og pro for 2699. Undrer meg at prisen er så lik den nyeste iom at den er så gammel 😬 Sparer med andre ord ikke så mye der. 

Men hvis jeg har skjønt det er det vel ikke noen forskjell på Pebble plus og pro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cabriofix ble retestet av forbrukerrådet i 2018, og fikk ikke høy nok score denne gang til å være blant de anbefalte stolene. Testene har blitt tøffere og bilstolene bedre de siste 10 årene...

Anonymkode: b1098...eb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cabriofix ble retestet av forbrukerrådet i 2018, og fikk ikke høy nok score denne gang til å være blant de anbefalte stolene. Testene har blitt tøffere og bilstolene bedre de siste 10 årene...

Synd de selges enda da iom at den ikke er anbefalt 😬 Skal i hvertfall unngå den.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd de selges enda da iom at den ikke er anbefalt 😬 Skal i hvertfall unngå den.. 

Veldig mange stoler som selges som enten ikke er testet av forbrukerrådet eller ikke når opp ihht det de krever for å anbefale en bilstol. Alle bilstoler som selges oppfyller vel et eller annet minimumskrav i EU vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Ser feks på barnas hus at Cabriofix selger for 2499 og pro for 2699. Undrer meg at prisen er så lik den nyeste iom at den er så gammel 😬 Sparer med andre ord ikke så mye der. 

Men hvis jeg har skjønt det er det vel ikke noen forskjell på Pebble plus og pro? 

Eneste forskjellen jeg vet om er det med spedbarnsinnlegget som jeg skrev tidligere. Hadde valgt pro 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville IKKE valgt Cabriofix, i alle fall! Og det sier jeg enda vi hadde den til storebror i 2015.

Den er ti år gammel og det har kommet så mange bedre og sikrere babystoler på markedet siden da. Mange av de som er kommet de siste par årene er like rimelige og MYE bedre. Så det er mye penger for en (nå) ikke særlig bra stol.

Anonymkode: 79ebe...96f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...