Gjest Feit på grændiss Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Liker du f.eks å se på "Life of Brian" og tenke: "Ja der fikk de overtroiske, såkalte kristne DEN! HA!"? Bør blasfemister kjempe for like rettigheter, eller bør blafemister ta igjen for all den urett kristne har gjort opp gjennom tidene mot oss ikke-kristne? Kjør debatt.
Superlammet Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Ja for faen! Hent øksa og høgg dem ned, de kristne kjøterne!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 31. mai 2005 #3 Skrevet 31. mai 2005 Jeg ler av filmer som Life of Brian, men blasfemist...nei.
Gjest TomKrus Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Jeg hadde nok blitt brent på bålet i tidligere tider.
Gjest GreenSky Skrevet 31. mai 2005 #5 Skrevet 31. mai 2005 Men hvem hadde vel ikke det? Jeg mener, de fleste av oss tenker vel blasfemiske tanker, bare at nå er det mer eller mindre lov å tenke dem, det var det ikke før.
Donnie Darko Skrevet 31. mai 2005 #6 Skrevet 31. mai 2005 Ja så absolutt er jeg en blasfemist! Med fullt overlegg.
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2005 #7 Skrevet 2. juni 2005 Jeg faller nok inn i den hittil ukjente kategorien kristenblasfemist, siden jeg i ganske stor grad er preget av min sørlandske oppvekst. Her i kommunen vedtok man for en stund siden a det bare skulle være 1 bedehus pr. innbygger, noe som medførte en helvetes haug med riving. I tillegg er jeg blasfeminist - jeg har utstrakt sans for dem som uten å mene det kødder med kvinnesak og kvinners saker.
sixx Skrevet 2. juni 2005 #8 Skrevet 2. juni 2005 Ja så absolutt er jeg en blasfemist! Med fullt overlegg. Sa kvisten....ehhh...sønnen.
Laina Skrevet 2. juni 2005 #9 Skrevet 2. juni 2005 Nei, ikke i det hele tatt, mener jeg. Jeg har stor respekt for andres religion. sikkert fordi jeg er vokst opp i pinsemenigheten, og vet hva troen betyr for min familie. I tillegg er min stemor katolikk, hvilket er en viktig del av hennes liv. Men jeg kan le av vitser som religiøse mennesker kanskje vil kalle blasfemiske. Kanskje jeg rett og slett er full av dobbeltmoral.
Diktern Skrevet 3. juni 2005 #10 Skrevet 3. juni 2005 tja... noen ganger. har lite til overs for selvhøytidelige religiøse.
Gjest Gjesteri Skrevet 3. juni 2005 #11 Skrevet 3. juni 2005 Kristne er vår tids negre, de kan mobbes og hundses mens eliten toer sine hender.
Gjest TomKrus Skrevet 3. juni 2005 #12 Skrevet 3. juni 2005 Kristne er vår tids negre, de kan mobbes og hundses mens eliten toer sine hender. Gud mener du vel. Det er guden som angripes ved blasfemi. Ikke de kristne.
Fakse Skrevet 3. juni 2005 #13 Skrevet 3. juni 2005 Definisjonen på å være blasfemisk er å være gudsbespottende. Jeg tror ikke det finnes noen gud, og dermed kan man i følge min overbevisning heller ikke spotte noen gud.
Gjest Gjesteri Skrevet 3. juni 2005 #14 Skrevet 3. juni 2005 Gud mener du vel. Det er guden som angripes ved blasfemi. Ikke de kristne. Jeg mener det jeg skrev. Gud er ikke vår tids negre. Jeg kalte ikke vår tids nedlatenhet overfor kristne blasfemisk.
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2005 #15 Skrevet 16. juni 2005 Nei, det er jeg ikke. ler ikke av Life of Brian engang. Synes det er tåpelig!
Donnie Darko Skrevet 16. juni 2005 #16 Skrevet 16. juni 2005 ler ikke av Life of Brian engang. Synes det er tåpelig! HÆ!? Trodde ikke det var mulig å ikke le av den filmen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå