Gå til innhold

Resept hos legevakta?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt ganske akutt syk på dag nummer 2, har tatt Paracet, Ibux, hostesaft og noe pastiller apoteket mente skulle funke. Ikke blitt noe bedre, sovet 1 time natta som var og kjøpte noe får halsen klokka 9 idag. Ikke blitt bedre, begynner og få veldig vondt i brystkassa også, og er helt ute av stand til og ta vare på jentungen på 2år. Har hodepine, øynene er helt ødelagt føles ut som alt dirrer hele tiden, hodepine, tett nese og hoste konstant. Så lurer på om jeg skal ta en tlf eller møte opp på legevakta og prøve og få en hostesaft eller smertestillende som funker. Er det ok? Eller blir det for svakt av meg? 

Anonymkode: 0b95f...470

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du ta kontakt med legevakta når du er syk. Hva tror du ellers de er der for?

Anonymkode: 05f8c...b84

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du ta kontakt med legevakta når du er syk. Hva tror du ellers de er der for?

Jeg kvier meg for sånt dessverre, tenker det er for barn, akutte skader og ulykker 😫

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kvier meg for sånt dessverre, tenker det er for barn, akutte skader og ulykker 😫

Slutt å tenk slik da?

Skrevet

Men du får ikke noe mer fra de, med mindre du har betennelse/syk av bakterier. Eneste som funker er hvile og tida til hjelp.

Skrevet
2 minutter siden, wahaj skrev:

Men du får ikke noe mer fra de, med mindre du har betennelse/syk av bakterier. Eneste som funker er hvile og tida til hjelp.

Resept belagt hostesaft? De på apoteket funket jo ikke for en øre. 

Skrevet

Hvis du hoster opp gørr ville jeg unngått hostesaft. Hosten er der av en grunn, og det er å få det opp og ut. Sterkere smertestillende ville jeg også unngått. Heller makset dosen på ibux og Paracet, tatt meg en varm dusj og drukket noe varmt. 

Anonymkode: cb5e5...8c2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du hoster opp gørr ville jeg unngått hostesaft. Hosten er der av en grunn, og det er å få det opp og ut. Sterkere smertestillende ville jeg også unngått. Heller makset dosen på ibux og Paracet, tatt meg en varm dusj og drukket noe varmt. 

Ikke slim 😫 hoster til jeg ikke får puste eller spyr. Kommer bittelitt slim i ny og ne. Men det er så lite at jeg lurte på om det gikk Ann og ha slim og tørrhoste på en gang nesten. Har mer eller mindre makset dosen allerede 😳 er snakk om en skje med hostesaft til og en pille til så kan jeg ikke ta mer 😖

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Solvipect comp løser opp slim. Vet ikke om legevakta skriver det ut, men ts kan fornye resepten hos legen eller få akutt time i morgen? Ring legevakta og spør. 

Anonymkode: 64f90...74f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ta heller kontakt med fastlegen din.

Anonymkode: c429e...fde

Skrevet

Kontakt legevakta og få cosylan (hostesaft Med morfin) den kan du ta så lenge du ikke har mye ekspektorat

Anonymkode: fdf66...614

Skrevet

Prøv bronkyl om du tror det er seigt slim du ikke får opp. Drikk mye vann.

har du feber?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt legevakta og få cosylan (hostesaft Med morfin) den kan du ta så lenge du ikke har mye ekspektorat

Anonymkode: fdf66...614

Cosylan får du på apoteket uten resept. Morfin trenger en ikke.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjør du ikke. Cosylan er reseptbelagt. 

Anonymkode: 37323...3a3

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cosylan er reseptbelagt. Noskapin (mot tørrhoste) og Solvipect (mot slimhoste) år man derimot uten resept. 

TS det høre ut som du har fått den forkjølelse med hostegreien som går nå, det må rettt og slett bare gå over av seg selv. Trenger du noe fra apoteket er fastlegen mer rette plassen enn legevakten. 

Anonymkode: 58551...19d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...