Gå til innhold

Hvor mange bruker Tinder for dating?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg drev med dating i et engelskspråkelig land rundt år 2010 - 2015, så hadde nettdating et dårlig rykte. Skulle man få seg noe ordentlig så møter man folk i det virkelige liv. Den største vitsen av dem alle var Tinder, det var siden hvor overfladiske menn og kvinner brukte for å få seg et ligg. Etter 2015 så har jeg blitt gift og flyttet til et land hvor ingen bruker Tinder.

Men når jeg leser på forumer som denne, så virker det som en del tar Tinder seriøst, og det har blitt nesten umulig å møte folk utenfor internett. Er det virkelig sånn nå at hvis menn vil ha en date, så må de swipe ja til 1000 damer, og så plukke ut datene de vil ha fra de få damene som godtar dem?

Anonymkode: 48b24...37f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen av de gammeldagse måtene å treffe folk på som har forsvunnet.  Vil du sjekke på byen eller i kassakø på felleskjøpet,  så er det fortsatt lov. 

Tinder har tildels blitt en arena for alle, uansett hva de er ute etter. Det pga lav terskel, og etterhvert stor brukergruppe. Det er bare å gi utrykk for hva du ser etter tidlig i prosessen, og helst i profilen.  

Anonymkode: 6b447...bd8

• Liker 2
Skrevet

Nordmenn er jo litt forknytt, så er jo vanskelig å bli kjent med nye folk. Etter man er ferdig å studere er jo man ikke på byen hele helgen, og man møter gjerne bare kollegaer og venner på hverdagene...

Greit med en arena der man vet at andre er interessert i å bli kjent. 

Anonymkode: 7bf9a...285

• Liker 2
Skrevet

Jeg traff min samboer på tinder i alle fall :) er to og er halvt år siden nå. :)

Anonymkode: 0de46...0b6

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordmenn er jo litt forknytt, så er jo vanskelig å bli kjent med nye folk. Etter man er ferdig å studere er jo man ikke på byen hele helgen, og man møter gjerne bare kollegaer og venner på hverdagene...

Greit med en arena der man vet at andre er interessert i å bli kjent. 

Da jeg datet så måtte man ikke velge mellom byen og dating.

Jeg ble med i en dessert klubb og ble sammen med en jente der, jeg datet en jente som bodde i samme blokk, en fordi vi hadde felles venner, en fra studiene, og kona møtte jeg igjennom utveksling. Hvis slike arenaer eksisterer fortsatt hvorfor ser jeg svært få prate om det på forumet?

Anonymkode: 48b24...37f

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble gift lenge før tinder ble oppfunnet, men mitt inntrykk er og at nettdating har blitt stuerent og vanlig. Men akkurat tinder er vel i større grad sentrert rundt sex enn andre apper og sider. Det blir vel gjerne sånn når damene velger hvem som får lov å ta kontakt, da blir det et kjøttmarked hvor noen få har alt og de fleste har lite eller ingenting. 

Anonymkode: 18619...290

Skrevet

Vel, er jo mange som møtes på studie, gjennom jobb og fritidsaktiviteter fremdeles. Men for oss som jobber i et lite firma/arbeidsplass med få av motsatt kjønn, er ferdig å studere, og ikke har tid/energi til å prøve en masse nye hobbyer...

Skrevet

Da jeg datet, brukte jeg Tinder som enda en måte å komme i kontakt med folk på. Utvide søket, for å si det slik. Og det var jo greit, for jeg innså at jeg ikke kom til å treffe noen på nabolagspuben. Så datet jeg kvinner fra byen, felles hobbyer, tinder... 

Det har vel aldri vært slik at man bare holder på med en ting, nødvendigvis. At du ekskluderer deg sjøl fra "analoge metoder": byen/ sjekkesteder og "daygame" - "nightgame" fordi du bruker nett... Det er samtidig sant at noen bruker nett/ tinder fordi de ikke klarer å bruke analoge metoder - de har problemer med å søke kontakt med mennesker i virkeligheten. Uten at det betyr at de finner noen overflod på nettet. (I andre enden av skalaen er de som ikke bryr seg om nettet fordi de har nok med det de får andre steder - analog metode).

Skrevet

Mange rare idéer om hva Tinder er, eller ikke er. Som singel bør man absolutt sørge for å være tilgjengelig nok, og helst være på Tinder, hvis man vil ha kjæreste (eller for sex). 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...