AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Dette er en diagnose aktuell for familien min for tiden. Kjenner du den? Jeg har googla og googla, men kan tenke meg noen nære historier. Kommer tilbake med spørsmål seinere. Anonymkode: 47d3d...102
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #2 Skrevet 16. desember 2019 Jeg (kvinne 30) har Tourettes syndrom. Har også familie med diagnosen. Er det noe spesielt du lurer på? Anonymkode: faec9...f82
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #3 Skrevet 16. desember 2019 Ja, som om det er nødvendig med bup, for en ungdom, eller ikke. Det øker konfliktnivået i skilsmissefamilien. Anonymkode: 47d3d...102
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #4 Skrevet 16. desember 2019 Jeg er 26 å hsr diagnosen. Ingen i min familie har diagnosen som noen vet av. Jeg er den eneste. Fikk diagnosen da jeg var 23 år, men har hatt Tourettes siden jegvar barn, bare at ingen har tatt tak i det. Har også tilleggsdiagnoser som rest ADHD, tvangslidelse og angst. ADHD er jeg ikke plaget med. Meld deginn i Tourettes gruppe på Facebook, mye du kan spørre om der. Anonymkode: 9de1a...dc0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #5 Skrevet 16. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, som om det er nødvendig med bup, for en ungdom, eller ikke. Det øker konfliktnivået i skilsmissefamilien. Anonymkode: 47d3d...102 Hvis dette er noe ungdommen /dere som familie opplever utfordrende kan det absolutt være fornuftig å be om hjelp. Bare vær bevisst på at det ofte er lite kunnskap om TS blant mange helsepersonell (både leger og psykologer). Hvis dere bor i Oslo, har angst og tvangspoliklinikken på Gaustad god kompetanse på Tourettes. Ellers vil jeg anbefale som den over her, å melde seg inn i Tourettes grupper på facebook eller ta kontakt med Tourettes foreningen, der er det også mange med god erfaring og råd. Anonymkode: faec9...f82
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #6 Skrevet 16. desember 2019 Jeg har en sønn med tourettes, og det ser ikke ut til å gå utover hans livskvalitet. Han er selvsikker og har mange venner. Det får meg til å tenke at det ikke er noen big deal, men det varierer nok fra person til person. Anonymkode: ab01a...c66
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #7 Skrevet 16. desember 2019 For meg som har hatt det hele livet, ble det værre å værre hvor eldre jeg ble! Det sies at mange blor bedre når de blir eldre å voksne. Ikke i mitt tilfelle. Man kan lære å takle det bedre. Anonymkode: 9de1a...dc0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn med tourettes, og det ser ikke ut til å gå utover hans livskvalitet. Han er selvsikker og har mange venner. Det får meg til å tenke at det ikke er noen big deal, men det varierer nok fra person til person. Anonymkode: ab01a...c66 Har han tilleggsdiagnoser, eller er han blant de 10 prosentene som "bare" har tourettes? Anonymkode: 47d3d...102
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg som har hatt det hele livet, ble det værre å værre hvor eldre jeg ble! Det sies at mange blor bedre når de blir eldre å voksne. Ikke i mitt tilfelle. Man kan lære å takle det bedre. Anonymkode: 9de1a...dc0 Er det tics som blir verre? I min familie har vi skjønt lenge at det er noe, og tourettes var nevnt for flere år siden. Nå er det utredning. At det er arvelig har vi også skjønt, så det er selvransakelse på gang, mulig det blir uttredelse på far selv også... Anonymkode: 47d3d...102
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå