AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Skrevet 15. desember 2019 Hallo alle sammen ❤️ Jeg sliter litt for tiden, har mye uro på kveldene. På dagtid er jeg opptatt med husarbeid, trening eller om barnet er hjemme fra barnehagen❤️ Kveldene er helt jævlig for meg, jeg sitter og ser realityshow som er det mest tilfredstillende. I det siste har jeg såvidt klart det for jeg får så mye uro, jeg blir overøst med bekymringer, tankespinn og blir helt ødelagt. Jeg fikk vival av legen for en gu for en stund siden (utredning for å bli gravid, angst for berøring der nede) , men har brukt den på kveldene for å slappe av, og det har funket fint, jeg blir avslappa. Jeg er gift, og godt er det at jeg ikke er alene, for jeg husker jo ikke en dritt av hva som foregår på natta, og det er litt ekkelt når man har barn. Så dette må jeg bare slutte med.. Legen har foreslått antidepressiva, men siden vi prøver på baby nr 2, så blir det problematisk. Nå vurderer jeg å avbryte prøvingen og gå på medisiner så jeg orker kveldene. Samtidig er jeg redd for det å være mor og bruke slike medisiner.. Er det egentlig stuerent? Hvilke andre alternativer finnes det til å roe ned om kvelden og bli litt flat og rolig? Weed er ikke barnevennlig akkurat. Jeg har forresten kyssesyke, så jeg orker selvfølgelig ikke trening pga svimmel og svak. Er det noen som har erfaring med aktiviteter som får tankene over på noe annet? Har noen noe som helst råd å komme med annet enn trash tv og vival..? (bare for å ha det klart, jeg fungerer helt fint, er oppegående mor og har alt av ansvar for hus, barn, barnehage, regninger, innkjøp og diverse.. Jeg har det bare litt tøft følelsesmessig for tiden og jeg klarer ikke rømme fra tankene.. Det klarer jeg helt fint på dagen for jeg har ting å gjøre, men på kveldene orker jeg ikke ingenting fysisk, og jeg kunne seff lagt meg til å sove, men da blir jeg alene med tankene for jeg sover dårlig).. Anonymkode: 088a5...d04
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Skrevet 15. desember 2019 Det er idioti å skulle få enda et barn når du nå er avhengig av å dope deg ned for å mestre kveldene. Tenk på at barnet du allerede har og skaff deg hjelp for det du sliter med. Kommunene skal ha lavterskeltilbud for psykisk syke. Gjør det du må for å bli frisk nok til at du mestrer hverdagen uten å ruse deg, så kan du begynne å tenke på barn nr 2.. Anonymkode: fed82...77e 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Skrevet 15. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er idioti å skulle få enda et barn når du nå er avhengig av å dope deg ned for å mestre kveldene. Tenk på at barnet du allerede har og skaff deg hjelp for det du sliter med. Kommunene skal ha lavterskeltilbud for psykisk syke. Gjør det du må for å bli frisk nok til at du mestrer hverdagen uten å ruse deg, så kan du begynne å tenke på barn nr 2.. Anonymkode: fed82...77e Har aldri tenkt på at det er rus, men du har nok helt rett. Jeg må kanskje være ærlig med meg selv, for mye av grunnen til at jeg sliter er at jeg er usikker på ekteskapet. Jeg fungerer bedre alene med dattera mi, har ansvar for egen lykke.. Anonymkode: 088a5...d04
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Skrevet 15. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er idioti å skulle få enda et barn når du nå er avhengig av å dope deg ned for å mestre kveldene. Tenk på at barnet du allerede har og skaff deg hjelp for det du sliter med. Kommunene skal ha lavterskeltilbud for psykisk syke. Gjør det du må for å bli frisk nok til at du mestrer hverdagen uten å ruse deg, så kan du begynne å tenke på barn nr 2.. Anonymkode: fed82...77e Her snakker du om dop og rus? Dette er er oppegående mor som tar ansvar for barn og familien sin, men sliter med angst på kveldene. Synes ikke dette var et greit svar. Anbefaler deg å snakke med legen din om dette, antidep kan være en god hjelp og du trenger de ikke lenger enn at du kommer deg ovenpå igjen. Når du har kyssesyke i tillegg er nok immunforsvaret nede og du er mer mottakelig for andre ting også. Hadde også villet få en henvisning til psykolog som du kan snakke med om tankene dine, og få hjelp til å løse opp i dette. Hadde villet gjort det før du prøver på nr 2 Anonymkode: 0d219...8a7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #5 Skrevet 15. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har aldri tenkt på at det er rus, men du har nok helt rett. Jeg må kanskje være ærlig med meg selv, for mye av grunnen til at jeg sliter er at jeg er usikker på ekteskapet. Jeg fungerer bedre alene med dattera mi, har ansvar for egen lykke.. Anonymkode: 088a5...d04 Er du usikker på ekteskapet bør du ikke få en til hvertfall. Få bukt med dine plager først og fremst, og jobb med forholdet deres. En ny graviditet med psykiske plager og et dårlig forhold er ikke å anbefale. Anonymkode: 0d219...8a7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 Du bør få utredning og behandling slik at du kan mestre tanker og følelser. Anonymkode: db594...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #7 Skrevet 15. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du usikker på ekteskapet bør du ikke få en til hvertfall. Få bukt med dine plager først og fremst, og jobb med forholdet deres. En ny graviditet med psykiske plager og et dårlig forhold er ikke å anbefale. Anonymkode: 0d219...8a7 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her snakker du om dop og rus? Dette er er oppegående mor som tar ansvar for barn og familien sin, men sliter med angst på kveldene. Synes ikke dette var et greit svar. Anbefaler deg å snakke med legen din om dette, antidep kan være en god hjelp og du trenger de ikke lenger enn at du kommer deg ovenpå igjen. Når du har kyssesyke i tillegg er nok immunforsvaret nede og du er mer mottakelig for andre ting også. Hadde også villet få en henvisning til psykolog som du kan snakke med om tankene dine, og få hjelp til å løse opp i dette. Hadde villet gjort det før du prøver på nr 2 Anonymkode: 0d219...8a7 Har innsett det selv at en baby nå ville selvsagt vært velkommen, men det passer svært dårlig. Jeg har det ikke bra, datteren min trenger meg, og jeg er så glad for at jeg kan gi alt fokus på henne. Ekteskapet vårt er jeg usikker på. Mannen min nekter å gi slipp på meg, men møter meg ikke på halvveien. Jeg har familie som stiller opp uten å blunke om vi skulle trenge det, men jeg sliter veldig ved tanken på skilsmisse mtp barnet vårt. Men når man må "ruse seg" for å takle kvelden med mannen så sier det kanskje sitt. Beklager, jeg vil ikke si noe vondt om ham, men han har konstant Pms og er som hun i parterapi som blir krenka av alt.. Kanskje han skulle fått litt av mine medisiner.. Anonymkode: 088a5...d04
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #8 Skrevet 15. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør få utredning og behandling slik at du kan mestre tanker og følelser. Anonymkode: db594...9ec Er utrolig redd for å grave i det ormehullet der.. Jeg er en person som inne aner hva jeg vil innerst inne. Det forandrer seg fra dag til dag. Jeg hadde psykolog for noen år siden, og jeg merket at den ene dagen mente jeg noe og den andre dagen lo jeg av det og tenkte jeg var frisk.. Min eneste metode for å gjøre livet stabilt er å sette meg mål, holde meg opptatt med barn, hus, budsjett, oppgaver og videre mål og planer. Følelser er ikke noe som passer inn i det for da ville det blitt kaos, og det er her det skjærer seg, fordi jeg er ganske så sensitiv.. Derav medisinen.. Anonymkode: 088a5...d04
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #9 Skrevet 15. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er utrolig redd for å grave i det ormehullet der.. Jeg er en person som inne aner hva jeg vil innerst inne. Det forandrer seg fra dag til dag. Jeg hadde psykolog for noen år siden, og jeg merket at den ene dagen mente jeg noe og den andre dagen lo jeg av det og tenkte jeg var frisk.. Min eneste metode for å gjøre livet stabilt er å sette meg mål, holde meg opptatt med barn, hus, budsjett, oppgaver og videre mål og planer. Følelser er ikke noe som passer inn i det for da ville det blitt kaos, og det er her det skjærer seg, fordi jeg er ganske så sensitiv.. Derav medisinen.. Anonymkode: 088a5...d04 Og alt det du skriver her ikkustrrrr nettopp det poeng at du behøver utredning Og behandling. Sånn kan du ikke ha det. Anonymkode: db594...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #10 Skrevet 15. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og alt det du skriver her ikkustrrrr nettopp det poeng at du behøver utredning Og behandling. Sånn kan du ikke ha det. Anonymkode: db594...9ec ^ Illustrerer (ikke ikkustrrrr) Anonymkode: db594...9ec
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #11 Skrevet 15. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og alt det du skriver her ikkustrrrr nettopp det poeng at du behøver utredning Og behandling. Sånn kan du ikke ha det. Anonymkode: db594...9ec Får kanskje bare ta tak og be om en henvisning... Funker psykolog egentlig? Anonymkode: 088a5...d04
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #12 Skrevet 15. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får kanskje bare ta tak og be om en henvisning... Funker psykolog egentlig? Anonymkode: 088a5...d04 Ja, selvfølgelig. Hvis du er ærlig slik at utredningen blir valid. Men du må jo si det som det er, hver gang du er der. Anonymkode: db594...9ec
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #13 Skrevet 15. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig. Hvis du er ærlig slik at utredningen blir valid. Men du må jo si det som det er, hver gang du er der. Anonymkode: db594...9ec Selvsagt.. Takk for tips Anonymkode: 088a5...d04
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #14 Skrevet 15. desember 2019 Tusen takk for alle de hjelpsomme svarene ❤️ dette settes pris på! Anonymkode: 088a5...d04
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #15 Skrevet 16. desember 2019 kan det tenkes at du får angst og depresjoner(blant annet) av forholdet ditt, som ikke høres helt stabilt ut? jeg ble mindre depressiv av å bryte med min mann. jeg hadde ikke følelser for han og ble bare mer og mer depressiv helt til jeg tok tak og flyttet. sier ikke at det er løsningen, bare hvilken effekt det hadde på meg Anonymkode: a74ec...5a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå