Gå til innhold

Kropp i sparemodus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, har et spørsmål angående det å gå ned i vekt og det sparemoduset som kroppen kommer i om man spiser for lite. Så jeg har gått ned 4kg på 1-2 måneder og spiser generelt lite  og trener mye! (magen rumler mye hahqhq). Jeg er nå nesten fornøyd med vekta å trenger bare å gå av 2-3 kg til slik at jeg veier 55kg. Et problem jeg har fått er at jeg går ekstremt raskt opp i vekt, og tror at kroppen min et i sparemodus. For 4 dager siden «sprakk» jeg for første gang på veldig lenge, noe som resulterte i at jeg gikk fra 56kg til 58, noe som jeg syns er skummelt. Vet at vekt varierer etter hvor mye man drikker, spiser og vært på do men har merket at etter jeg har spist og har veid meg så veier jeg det samme som 5 timer etter middag, noe sim får meg til å undre om jeg i det hele tatt forbrenner noe. I tillegg kan jeg gå lenge uten å spise der jeg ikke kjenner sult på noen måte. 

Så viss vekten etter middag ikke endrer seg noe, og jeg ikke føler med sulten er jeg da i sparemodus og forbrenner lite? Og om jeg et i sparemodus hvordan kommer jeg meg ut av det, helst ved å ikke gå opp i vekt? Trener mye så forbrenningen burde være høy? Vil ikke det skal være slik at jeg må fortsette med mitt kosthold som jeg har nå og at jeg ikke skal kunne kose meg i helgene uten å gå opp 2kg :(

og jeg er lei av diett osv og skal få sunt forhold til mat, men ønsker bare ikke å gå opp i vekt av det. Syns kroppen min er fin nokk som den er nå, og vil ikke at den skal endre seg! 

Anonymkode: 14b86...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen din er ikke i sparemodus. To kg vektoppgang kommer av vannvekt, matvekt og litt reell vektoppgang, men én enkelt sprekk utgjør ikke så mye med mindre du har spist sånn 7000 kcal for mye. Som da utgjør ca ett kg. 

Anonymkode: f0003...3ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...