Gå til innhold

Akademiker og vaktmester.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snobberiet ditt er påfallende, du burde gå noen runder med deg selv og håpe han aldri finner ut hvordan du er, da forlater han deg. 

Anonymkode: 78373...fce

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, det var, for noen få år siden, en trend blant hipstere og andre kulturelitefolk å bli tømrer, snekker o.lign som en motvekt til et meningsløst liv i elfenbeinstårnet. For hvor viktig er det egentlig det du og dine akademiker-venner gjør? Ikke alle akademikere har meningsfylte jobber som faktisk bidrar til andres liv. Det gjør en vaktmesters jobb.

Anonymkode: 2585d...fc0

Hva om man er vaktmester på et institutt med akademikere som ikke har "meningsfylte jobber" da? Har vaktmesteren fortsatt en meningsfull jobb? 

Skrevet

For å si det kort: Jeg har aldri møtt en person som omtaler seg som intellektuell og faktisk oppfattes slik.

Anonymkode: fbe58...ea9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, HalldirV2 said:

Hva om man er vaktmester på et institutt med akademikere som ikke har "meningsfylte jobber" da? Har vaktmesteren fortsatt en meningsfull jobb? 

hehe. Kinkig. 

Anonymkode: 2585d...fc0

Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

.

Endret av middagshøyden
Skrevet

Hei TS. Først og fremst vil jeg få nevne for deg at jeg ikke har høyere utdanning, men kan vel si at jeg har ei ganske bra utdanning på det som handler om livet i seg selv. Du får selv velge om du orker å lese svaret til en som ikke har høyere utdanning. Nå er du advart, bare så jeg ikke kaster bort tiden din. 😉

Når du skriver her på KG kan du forvente svar der folk mener at du sitter på din høye hest med akademisk bakgrunn hvor du ser ned på andre med lavere utdanning osv. Jeg mener overhodet ikke det, heller tvert imot. 

For meg er det tydelig at du liker denne vaktmesteren veldig godt, men samtidig tenker du mye på hva familien din mener. 
Han virker samtidig å være en ganske reflektert mann som du beskriver det så godt. Det er ikke alle og enhver som er interessert i Tysk opera, filosofer og kulturelle reiser. Allerede der tenker jeg at han er en seriøs og bra mann.

Du ba han hjem for å fikse oppvaskmaskinen din, og resten av kvelden var en drøm. Har du opplevd dette med noen andre? 
Du stikker innom verkstedet hans i lunsjen. Med andre ord, du er ikke redd for å bli sett med en med lavere utdanning og akkurat det tenker jeg er bra. Spørsmålet er, bryr du deg om hva andre mener? 

Noen har sagt rett ut at dette må du ikke gå inn i. Hvem har rett til å fortelle deg noe slikt? Hvis du skulle følge dette ''rådet'', så kan det hende at du faktisk mister den mannen som kanskje var ment for deg. Det kan jo være at denne vaktmesteren er nettopp den du skal tilbringe livet med? Fra mitt ståsted så synes jeg du skal bare hoppe i det. Hva har du å tape? 🙂

Nå skal jeg skrive kort om min erfaring, hvis du er interessert i å lese? 
Jeg har ikke høy utdanning, men anser meg selv som en meget oppegående person. Jeg har stort sett jobbet hele livet og har blitt forfremmet 3 ganger. Jeg tjener veldig godt og har til og med klart å kjøpe meg inn i det firmaet jeg jobber i, så du kan trygt si at jeg sitter godt i det.

jeg er ikke interessert i slike ting som Tysk opera og filosofer, men er interessert i slike ting som kosthold, trening, fjellturer og reiser. Begynte å date ei dame som har doktorgrad i økonomi og ledelse. Dama er meget reflektert, men er samtidig utrolig livlig av seg. Hun er jo langt mer utdannet enn meg, men det er det jo ingen som legger merke til når vi er på kafè, ut på tur eller når vi er på shopping. Vi ser ut som et helt vanlig par som bare er ekstremt lykkelige sammen. 

Uansett hva du velger å gjøre, så stol på deg selv. Ikke la andre fortelle deg hva du skal gjøre. 

Mvh Mann 29 🙂

Anonymkode: 6bed4...101

• Liker 1
Skrevet

Oi... her var det mange som ikke har levd inntil et klasseskille før, eller har familie som har denne erfaringen.
Vi ser på filmer om prinser som finner seg en "dødelig", Filmstjerner som finner yogatrenere, 50 åringen som finner en 25 åring og vi himler med øya fordi det er uhørt at de finner noen under sin "stand". Men ingen tenker over at prisen, filmstjernen, 50 åringen eller doktoren har sine tanker og frykt ang å introdusere ferskt blod hjemme. Litt dobbeltmoral...

Ts, se hvor det går med vaktmesteren og si heller til deg selv at vi alltid angrer på det vi IKKE gjorde mer enn det vi gjorde. De vil nok evt mobbe litt, men det går seg nok til med en gang han tar dem i indersvingen og kan prate om ting de liker.

Lykke til TS.

Anonymkode: 63fef...73e

• Liker 2
  • 5 uker senere...
Skrevet

Veldig nysgjerrig på hvordan det går, TS.

Forstår veldig godt hva du mener. Har hatt venner som har slitt med dette hele livet. Med at deres akademiske og/eller borgerlige bakgrunn har vært med å bestemme hva de kan gi seg utpå med. Veldig trist! Håper du har det fint med vaktmesteren. Er helt sikker på at du også vil lære noe av ham.

Anonymkode: 0b059...89d

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Spør du meg legger folk for stor vekt på utdanning. Jeg som har en akademisk bakgrunn har ikke noe interesse for opera, og er ikke spesielt interessert i filosofi heller. Denne vaktmesteren er et godt eksempel på at man kan finne en med lignende interesserer på tross av ulik bakgrunn. Hvis han er oppegående ellers burde du gå for han spør du meg. Hadde du ikke hatt noe til felles med han, og du ikke kunne snakket med han om ting du interesserer deg for, eksempelvis europeisk politikk, så hadde dere nok ikke vært en god match. Da hadde det ikke gitt mening å gi en sjanse.

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...