AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #1 Del Skrevet 15. desember 2019 Har profil her inne men ønsker å ta denne som anonym Jeg har noen tanker om å velge en partner under din stand om dere skjønner. Kort om meg selv Jeg har en lang utdanning og master i et tungt akademisk fagfelt, og innen dette er jeg også en anerkjent foredragsholder. Er nå i femtiårene, enslig, uten barn og tidligere samboere har vært på mitt nivå sosialt. I tillegg kommer jeg fra en familie der alle medlemmene og partnere har akademisk bakgrunn. Og nå kommer tankene mine. På bygget jeg jobber er det ansatt en byggdrifter/vaktmester som jeg har falt for. Han er en helt vanlig person, men har evnen til å lyse opp rommet han kommer inn i og utstråler en trygghet og stabilitet jeg aldri har sett før. Jeg har funnet ut at han tidligere hadde en høy teknisk stilling innen oljeindustrien, men ble oppsagt i oljekrakket og er nå kjempefornøyd med jobben som vaktmester. Utdanningen er kun videregående med fagbrev, men evnene går langt utover dette.Videre er han svært interesert i i Tysk opera og filosofer, og er ofte i Tyskland på kulturelle reiser. Snill og vennlig og behandler alle med respekt, og er en demper på konflikter og uro. Jeg ba han hjem for å fikse oppvaskmaskinen min, og resten av kvelden var en drøm der vi satt på verandaen og diskuterte europeisk politikk til tonene av Chopin. Og det hender jeg stikker innom verkstedet hans i lunsjen og slår av en prat. Jeg har opplevelsen av at dette setter han også stor pris på Men nå er dette blitt lagt merke til innenfor mine kolleger og familie. Noen har sagt rett ut at dette må jeg ikke gå inn i. Over tid blir forskjellen for stor og som mann vil han føle seg underlegen. Familien min kaller meg på spøk Fru Vaktmester og tar ikke følelsene mine på alvor. De anbefaler å gå for en mann med akademisk bakgrunn, da de ikke veit hvordan de skal omgåes en med lav utdanning. Så, er det noen der ute med høyere utdanning som kan gi meg råd eller har personlige erfaringer innenfor samme situasjon? Anonymkode: 54088...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #2 Del Skrevet 15. desember 2019 Herregud du er 50 år, drit i hva andre syns! Anonymkode: 905da...4b1 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #3 Del Skrevet 15. desember 2019 Dette må være troll? Ingen bryr seg nevnverdig om akademisk bakgrunn? Så lenge folk har fast jobb og inntekt og trives i jobben så er det vel samme om de er kloakktømmer eller professor? Anonymkode: 201c8...d67 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #4 Del Skrevet 15. desember 2019 Uff. Du høres underkuet og lite selvstendig ut. Tydelig at en akademisk utdannelse ikke sier så mye om karakter og intelligens. Anonymkode: a7e7c...745 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #5 Del Skrevet 15. desember 2019 Familien din høres virkelighetsfjern ut om de ikke vet hvordan man omgås folk med fagbrev. Hvis fyren har interesser til felles med deg, jobb og trives med livet sitt, bør familien din ta seg kraftig sammen. Hilsen akademiker som dater mann med fagbrev Anonymkode: 26f96...e6b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #6 Del Skrevet 15. desember 2019 Dette høres ut som en gooood kioskroman! Lykke til med videre skrivearbeid 😄 Anonymkode: 9c720...574 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 15. desember 2019 #7 Del Skrevet 15. desember 2019 Trist at det skal være slik🙁 I tillegg er en vaktmesterstilling nå for tiden ganske avansert. Det går ikke akkurat bare ut på skifte lyspærer. Må kunne temmelig mye. Det heter vel egentlig ikke vaktmester lenger heller, men driftstekniker. Nettop med tanke på hvilken bredde det er er i yrket nå (uten at jeg mener st det var noe galt å være en god gammeldags vaktmester heller) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 15. desember 2019 #8 Del Skrevet 15. desember 2019 Jeg tror drømmemannen skal få kjørt seg her. Over tid? Du er i 50-årene. På tide å slippe fasade-jaget. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 15. desember 2019 #9 Del Skrevet 15. desember 2019 I alle dager. Du er en godt voksen person, og dette skulle aldri ha vært et problem for deg i det hele tatt. Veldig rart å lese om familien din. Stå opp for deg selv! Og slutt å diskuter politikk til Chopin 😄 da skal en lytte og ikke diskutere slike ting.... hm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #10 Del Skrevet 15. desember 2019 For en stusselig familie du har. Og under «din stand»? Snakk om fordømmende menneskesyn. Med mindre du eller familien din rakker ned på han; så vil han aldri kjenne seg underlegen. For det er han jo heller ikke, i andres øyne. Anonymkode: 75bdc...ff1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #11 Del Skrevet 15. desember 2019 Jeg har høy utdanning og en svært god jobb. Mannen min er snekker, og en skikkelig handyman som kan fikse ALT ❤️ Hvorfor i all verden skulle han føle seg underlegen? Jeg ser opp til ham på alle måter, og synes jeg har funnet en skatt. Hvorfor han synes jeg er et kupp er jeg mer usikker på, men heldigvis gjør han det I familien min er vi en blanding av folk med høy utdanning, lav utdanning og ingen utdanning. Vi ble alltid fortalt at alle yrker var viktige, og at vi skulle tenke mer på trivsel enn på lønn siden jobben er en så stor del av livet. For meg er det ikke prestisjefylt å ha høy utdanning. Det var noe jeg måtte gjennom for å få jobbe med det jeg ønsket meg aller mest. Anonymkode: 53211...689 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #12 Del Skrevet 15. desember 2019 Dette høres veldig rart ut. Men hvis du liker han så er det vel bare å prøve seg fram? Du finner fort ut om dere virkelig er en god match eller ikke når dere blir bedre kjent med hverandre. Familien din kan jo ikke bestemme noe sånt for deg. Det blir jo bare helt merkelig! Anonymkode: 947c8...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #13 Del Skrevet 15. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette må være troll? Ingen bryr seg nevnverdig om akademisk bakgrunn? Så lenge folk har fast jobb og inntekt og trives i jobben så er det vel samme om de er kloakktømmer eller professor? Anonymkode: 201c8...d67 De fleste bryr seg ikke, men jeg vet at i enkelte kretser lever noen i en boble og har man lite kontakt med "almuen". Jeg kaller det å ha lite kontakt med virkeligheten Anonymkode: 53211...689 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #14 Del Skrevet 15. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har profil her inne men ønsker å ta denne som anonym Jeg har noen tanker om å velge en partner under din stand om dere skjønner. Kort om meg selv Jeg har en lang utdanning og master i et tungt akademisk fagfelt, og innen dette er jeg også en anerkjent foredragsholder. Er nå i femtiårene, enslig, uten barn og tidligere samboere har vært på mitt nivå sosialt. I tillegg kommer jeg fra en familie der alle medlemmene og partnere har akademisk bakgrunn. Og nå kommer tankene mine. På bygget jeg jobber er det ansatt en byggdrifter/vaktmester som jeg har falt for. Han er en helt vanlig person, men har evnen til å lyse opp rommet han kommer inn i og utstråler en trygghet og stabilitet jeg aldri har sett før. Jeg har funnet ut at han tidligere hadde en høy teknisk stilling innen oljeindustrien, men ble oppsagt i oljekrakket og er nå kjempefornøyd med jobben som vaktmester. Utdanningen er kun videregående med fagbrev, men evnene går langt utover dette.Videre er han svært interesert i i Tysk opera og filosofer, og er ofte i Tyskland på kulturelle reiser. Snill og vennlig og behandler alle med respekt, og er en demper på konflikter og uro. Jeg ba han hjem for å fikse oppvaskmaskinen min, og resten av kvelden var en drøm der vi satt på verandaen og diskuterte europeisk politikk til tonene av Chopin. Og det hender jeg stikker innom verkstedet hans i lunsjen og slår av en prat. Jeg har opplevelsen av at dette setter han også stor pris på Men nå er dette blitt lagt merke til innenfor mine kolleger og familie. Noen har sagt rett ut at dette må jeg ikke gå inn i. Over tid blir forskjellen for stor og som mann vil han føle seg underlegen. Familien min kaller meg på spøk Fru Vaktmester og tar ikke følelsene mine på alvor. De anbefaler å gå for en mann med akademisk bakgrunn, da de ikke veit hvordan de skal omgåes en med lav utdanning. Så, er det noen der ute med høyere utdanning som kan gi meg råd eller har personlige erfaringer innenfor samme situasjon? Anonymkode: 54088...380 Med den bakgrunnen du påstår å ha, så snubler du i startblokkene når du snakker om å "velge partner under din stand". Beklager, men dette blir for dumt. Anonymkode: bae9f...fdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 15. desember 2019 #15 Del Skrevet 15. desember 2019 Dette høres ut som en mann som har null og niks å bevise for verden rundt seg. Det er fordi han finner tryggheten han trenger i livet sitt, i seg selv. En slik kompis/ ektemann/kjæreste/kollega osv... trenger alle i livet sitt. Be familien din om å ta seg en bolle, følg magefølelsen din. Du kommer til å få det supert med han. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #16 Del Skrevet 15. desember 2019 Det her var direkte pinlig å lese. Heldigvis har jeg ikke slike mennesker i min akademiske omgangskrets. Folk med slike holdninger du utviser her, er helt uaktuelt å date eller i det hele tatt ha i livet sitt. Jeg er utdannet sivilingeniør og jeg ville aldri hatt noen problemer med å data noen med lavere utdanning, så lenge de er gode, ærlige mennesker som JOBBER. Anonymkode: 69964...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #17 Del Skrevet 16. desember 2019 Akademisk arroganse.. 🤮🤮 Anonymkode: 33380...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gran3 Skrevet 16. desember 2019 #18 Del Skrevet 16. desember 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Dette høres ut som en gooood kioskroman! Lykke til med videre skrivearbeid 😄 Anonymkode: 9c720...574 Før var det tjenestepiken og storbonden, nå er det vaktmesteren og akademikeren 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 16. desember 2019 #19 Del Skrevet 16. desember 2019 Jeg har full forståelse for problemstillingen din, TS. En partner under ens egen stand kan by på problemer. Du nevner hans interesser for kultur og politikk, og han virker belest og kultivert. Altså en mann som fremstår langt over den stand hans snaue formelle utdannelse skulle tilsi. Det er selvfølgelig også derfor du nevner det. Dere er på samme intellektuelle nivå. Din bekymring er hvordan forholdet vil fremstå utad, samt hvordan han vil takle det akademiske spriket mellom dere. Dette er en mann som tidligere har hatt en høy teknisk stilling i oljebransjen, som nå har funnet seg til rette i en langt lavere stilling som vaktmester. Han synes dermed ikke å ha problemer med dette. Snarere er det du som har holdninger som kan skape problemer mellom dere. Spørsmålet sannferdig formulert er hvordan han vil takle at du ser ned på hans manglende akademiske utdannelse. Kan du være en god kvinne for denne mannen? Eller sett fra en annen vinkel: Han har holdninger som står langt over din stand. Kan din manglende dannelse her være ødeleggende for ham? I dag er han kanskje for god for deg, men så ressurssterk som du er, kan du jobbe med deg selv. Når du har løftet dine holdninger på samme nivå som hans, kan du sannelig også takle hva andre måtte mene. Lykke til! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #20 Del Skrevet 16. desember 2019 5 timer siden, Horten Market skrev: Jeg har full forståelse for problemstillingen din, TS. En partner under ens egen stand kan by på problemer. Du nevner hans interesser for kultur og politikk, og han virker belest og kultivert. Altså en mann som fremstår langt over den stand hans snaue formelle utdannelse skulle tilsi. Det er selvfølgelig også derfor du nevner det. Dere er på samme intellektuelle nivå. Din bekymring er hvordan forholdet vil fremstå utad, samt hvordan han vil takle det akademiske spriket mellom dere. Dette er en mann som tidligere har hatt en høy teknisk stilling i oljebransjen, som nå har funnet seg til rette i en langt lavere stilling som vaktmester. Han synes dermed ikke å ha problemer med dette. Snarere er det du som har holdninger som kan skape problemer mellom dere. Spørsmålet sannferdig formulert er hvordan han vil takle at du ser ned på hans manglende akademiske utdannelse. Kan du være en god kvinne for denne mannen? Eller sett fra en annen vinkel: Han har holdninger som står langt over din stand. Kan din manglende dannelse her være ødeleggende for ham? I dag er han kanskje for god for deg, men så ressurssterk som du er, kan du jobbe med deg selv. Når du har løftet dine holdninger på samme nivå som hans, kan du sannelig også takle hva andre måtte mene. Lykke til! Ts her. Tusen takk for svaret Morten Du har satt deg inn i problemstillingen og funnet essensen i det sosiale spillet som vi alle er en del av. På en intelligent og voksen måte ga du et konkret svar og unnlot å gå til angrep på det personlige plan. Svaret ditt ivaretok både min og vaktmesterens ståsted på en balansert og advekat måte. I tillegg utfordret du mine verdier på en verdig måte og åpnet øynene mine for tanker som er mer til hindring enn progresjon. Jeg gikk inn på denne siden i håp om å finne kvinner som kunne gi meg svar, og den som ga meg et utfyllende svar er en mann. Håper du får en fin jul og et godt nytt år😊 Hilsen Ts. Anonymkode: 54088...380 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå