Gå til innhold

Finner ingen attraktive

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det ble slutt med eksen for fire måneder siden, og det siste året var det turbulent. Problemet er bare at etter han så har jeg blitt ekstremt kresen. Han var utrolig kjekk og hadde hele pakka. I tillegg til at vi hadde det veldig gøy sammen og hadde en helt vill kjemi fra første møte. Jeg vet at hadde jeg prøvd så hadde jeg fått han tilbake for følelsene var gjensidige. Problemet er bare det at han til tider var virkelighetsfjern og hadde noen  trekk som ikke hører hjemme i en nær relasjon (ikke voldelig), så det er ikke noe jeg ønsker å gå tilbake til.

Jeg har datet litt så vidt det er, men prøver å ta ting rolig. Problemet er bare det at ingen kan måle seg med eksen. Jeg finner ingen attraktive. Mest er det utseendemessig. Eksen var så kjekk at det er sjelden jeg i det hele tatt ser noen som er i nærheten. Også er det det med kjemi. Jeg har aldri hatt en så bra kjemi med et menneske verken før eller siden. Ikke når det kommer til familie, ikke venner og ikke kjærlighetsrelasjoner.

Det er ikke så veldig aktuelt for meg å nedgradere kun for å få meg ny kjæreste fort, men samtidig tenker jeg at jeg kommer aldri til å finne noen om jeg skal ha slike høye krav. Er det noen som har opplevd det samme og faktisk møtt noen som er bedre enn eksen både i kjemi og tiltrekning i ettertid? Og hvor i all verden finner man det?

Anonymkode: 72220...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har gått 4 måneder. Hva forventer du?

• Liker 4
Skrevet

Etter 4 mnd, så vil jo ingen være like bra som din ex.

Har en ex som det du forteller om, en helt vill kjemi, aldri opplevd lignende før eller etter. Og det er nå 7,5 år siden det ble slutt. Og det tok meg over 4 år før jeg fikk meg kjæreste. Var en jeg forelsket meg i, men kjemien var ikke den samme. Men håpet jo at den kanskje ville bli det på sikt. Men det ble det ikke, og etter 1,5 år ble det slutt. Har vært singel siden da, siden det har foregått veldig mye privat. Men jeg har vel gitt opp det å finne en som min ex. Men jeg vil jo få en kjæreste jeg forelsker meg i, får følelser for, og har det bra med. Men jeg må jo ikke ha den samme kjemien. 

Anonymkode: a691b...432

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble slutt med eksen for fire måneder siden, og det siste året var det turbulent. Problemet er bare at etter han så har jeg blitt ekstremt kresen. Han var utrolig kjekk og hadde hele pakka. I tillegg til at vi hadde det veldig gøy sammen og hadde en helt vill kjemi fra første møte. Jeg vet at hadde jeg prøvd så hadde jeg fått han tilbake for følelsene var gjensidige. Problemet er bare det at han til tider var virkelighetsfjern og hadde noen  trekk som ikke hører hjemme i en nær relasjon (ikke voldelig), så det er ikke noe jeg ønsker å gå tilbake til.

Jeg har datet litt så vidt det er, men prøver å ta ting rolig. Problemet er bare det at ingen kan måle seg med eksen. Jeg finner ingen attraktive. Mest er det utseendemessig. Eksen var så kjekk at det er sjelden jeg i det hele tatt ser noen som er i nærheten. Også er det det med kjemi. Jeg har aldri hatt en så bra kjemi med et menneske verken før eller siden. Ikke når det kommer til familie, ikke venner og ikke kjærlighetsrelasjoner.

Det er ikke så veldig aktuelt for meg å nedgradere kun for å få meg ny kjæreste fort, men samtidig tenker jeg at jeg kommer aldri til å finne noen om jeg skal ha slike høye krav. Er det noen som har opplevd det samme og faktisk møtt noen som er bedre enn eksen både i kjemi og tiltrekning i ettertid? Og hvor i all verden finner man det?

Anonymkode: 72220...951

Hvis han vil ha deg tilbake som du sier, hvorfor ikke bli sammen med han da? Jeg skjønner ingenting, når du sier ingen kan måle seg med han og du sammenligner alle med han. Hvis du vil gå videre og ha noen andre, så må du ta det valget eller gå tilbake til han. Du virker bare umoden og det virker som om du briefer her og vil ha oppmerksomhet. Sånne folk er slitsomme

Anonymkode: dfe34...c0c

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han vil ha deg tilbake som du sier, hvorfor ikke bli sammen med han da? Jeg skjønner ingenting, når du sier ingen kan måle seg med han og du sammenligner alle med han. Hvis du vil gå videre og ha noen andre, så må du ta det valget eller gå tilbake til han. Du virker bare umoden og det virker som om du briefer her og vil ha oppmerksomhet. Sånne folk er slitsomme

Anonymkode: dfe34...c0c

Hun sammenligner noen positive trekk ved ham med trekk fremmede har. Hun gikk fra ham pga negative trekk han også har. Hva er vanskelig å forstå med det? 

Anonymkode: 0636e...92c

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har opplevd det. Funnet noen som var bedre enn eksen på mange måter samtidig som kjemien er vanvittig sterk. 

Men...husk at du er halve den kjemien. Hvis du tenker så mye på eksen blir du ikke åpen for å finne andre. Og da virker de kjedelige. 

Anonymkode: 0636e...92c

• Liker 3
Skrevet

Tipper du ikke har kommet helt over det, det kan ta lengre tid enn man kanskje vil innrømme ovenfor seg selv. Og da er det ingen som når opp, hverken utseendemessig, med tanke på kjemi, personlighetsmessig etc. Og det handler ikke bare om objektivt attraktive trekk, men at man har vansker for å få øynene opp for noen andre så lenge man ikke er helt ferdig med tidligere forhold, og alt vil føles som om man "nedgraderer" uansett. Ville ikke stresset med dating nå dersom bare alt føles feil likevel, ingen skam i å ta en timeout og ta den tiden man trenger. 

Anonymkode: 7b9d8...39b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...