Gå til innhold

Aldri invitert


Dalmatian

Anbefalte innlegg

På barneskolen var jeg i noen bursdager og noen få på ungdomsskolen. 

Eneste gang jeg har blitt invitert til fest var til et Halloween relatert selskap.

Ellers har jeg aldri blitt invitert til noe sosialt med jevnaldrende i voksen alder. 

Jeg har ikke hatt venner på snart ti år og føler meg forhatt av min egen generasjon og familien var aldri noe hjelp i lengden.

Endret av Dalmatian
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør du for de tilbake da? Inviterer du? Tar du initiativ til å være sosial? Spør du folk om hvordan de har det? Ser du de? 
 

Jeg tok et par oppgjør nå med venninner som klaget på at de aldri blir invitert og føler seg ensom. Hun som føler seg ensom er helt umulig å ha kontakt med. Jeg prøver og prøver og kan dra igang en samtale og så bare forsvinner hun. Ofte sier hun «vi bare må gjøre det der» og jeg sier «jeg kan på lørdag» og så snakker hun ikke mer om det. En annen venninne klager på at jeg aldri inviterer henne med på noe (jeg er veldig aktiv med mye). Problemet er at jeg har invitert henne med på noe nesten hver eneste helg, men hun kan ikke/orker ikke. Og de gangene jeg ikke inviterer henne er de eneste gangene hun husker/tenker på. Samtidig har hun aldri invitert meg på noe. Jeg sa klart i fra nå at jeg ikke kommer til å invitere henne på noe mer nå før hun også tar initiativ. Jeg sliter meg ut på å prøve å dra igang folk som (egentlig ikke) vil være med på ting.  
 

Problemet deres er egentlig ikke at de vil være med på ting men de ønsker kun å få invitasjon/ha mulighet til å bli med på ting. 

Jeg skal slutte og kaste bort min tid på slikt og heller invitere de som selv inviterer meg. 

Anonymkode: 4526b...8da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dalmatian skrev:

På barneskolen var jeg i noen bursdager og noen få på ungdomsskolen. 

Eneste gang jeg har blitt invitert til fest var til et Halloween relatert selskap.

Ellers har jeg aldri blitt invitert til noe sosialt med jevnaldrende i voksen alder. 

Jeg har ikke hatt venner på snart ti år og føler meg forhatt av min egen generasjon og familien var aldri noe hjelp i lengden.

Jeg elsker slike innlegg. 

Anonymkode: 9d09a...956

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker slike innlegg. 

Anonymkode: 9d09a...956

Den var ufin... TS hadde et tungt øyeblikk og håpet å bli sett og hørt. Noe alle har behov for. Du også. Hvordan hadde du reagert om noen lo av deg når du var nede?

Jeg var kanskje hard i mitt innlegg (tough love) men ikke ufin. Jeg prøvde heller å finne ut hvorfor hen føler seg utenfor. 

Anonymkode: 4526b...8da

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmatian, du virker ganske skarp i kantene i en del av innleggene dine her. Er det mulig at det er noe av årsaken til manglende invitasjoner?

Anonymkode: cabb8...049

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste dere innlegget? Jeg har ikke kontakt med mennesker annet enn familie. I høst har jeg sluttet å se folk i øynene for jeg synes det ikke hjelper. 

Den siste bursdagen jeg feiret med invitasjoner var da jeg var ti, for allerede da begynte jeg å ikke bli invitert til bursdagene til de jentene i klassen min. 

Etter da var jeg bare med familie og feiret ikke bursdagen min. Jeg har aldri hatt fest etter tiårsdagen min. 

Jeg har hatt besøk når folk ville komme på besøk, selv om jeg ikke ville for jeg var redd for at foreldrene mine skulle krangle med hverandre. Noe som skjedde ofte før.

Folk vet ikke at jeg er kvass engang. Ingen kjenner meg nok til å oppleve det.

Endret av Dalmatian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dalmatian skrev:

Leste dere innlegget? Jeg har ikke kontakt med mennesker annet enn familie. I høst har jeg sluttet å se folk i øynene for jeg synes det ikke hjelper. 

Den siste bursdagen jeg feiret med invitasjoner var da jeg var ti, for allerede da begynte jeg å ikke bli invitert til bursdagene til de jentene i klassen min. 

Etter da var jeg bare med familie og feiret ikke bursdagen min. Jeg har aldri hatt fest etter tiårsdagen min. 

Jeg har hatt besøk når folk ville komme på besøk, selv om jeg ikke ville for jeg var redd for at foreldrene mine skulle krangle med hverandre. Noe som skjedde ofte før.

Folk vet ikke at jeg er skarp engang. Ingen kjenner meg nok til å oppleve det.

Men da må du gå ut og bli kjent med folk. Ingen kommer og banker på døra hos deg. Den gjør ikke det hos noen.  Alle er ansvarlig for eget liv og det sosiale. Ønsker du å være sosial så må du selv gå ut og ta initiativ. Ingen ting faller ned i fanget på deg. Sånn er det for absolutt alle. Du valgte å trekke deg vekk i ung alder fremfor å henge på den mølla med sosialt samvær. Det var kanskje det du trengte der og da pga familieproblemer. Men det er ingen som sier at du ikke kan fikse dette selv nå. Ta opp den tråden du mista da. Du må selv ta tak. Ditt liv ditt ansvar. 
 

De råeste menneskene jeg vet om er de som snur om en negativ spiral til en positiv og tar tak. Det er jævlig modig gjort. Mye modigere enn å hoppe i fallskjerm.  Jeg hadde blitt glad på dine vegne om du selv jobbet med dette 💪🏻 

Anonymkode: 4526b...8da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette har jeg gjort for mange år siden da jeg begynte på skolen igjen, men det funket ikke. 

Jeg har snakket med forskjellige folk uten at de vil det og det funker ikke sånn.

Jeg har møtt nye folk, men de er ikke interessert i å beholde kontakt. Jeg blir avvist av alle menn jeg har møtt. 

Jeg er ikke interessert i å gjøre noe for samfunnet mer, med mindre jeg får noe igjen sånn som alle andre. 

Det er jo ikke lov å snakke med folk i dag uten at de kjenner deg. Og de som har kjent meg vil ikke ha noe å gjøre med meg mer.

Deres valg gjorde livet mitt verre. 

Hva mener du jeg skal si takk når jeg vet at slikt ikke fungerer og du virker jo nærmest like bitter som meg i måten du skriver på?

Moren min er nesten like ensom som meg og hun sier at hun trives med det. Da forlanger hun at jeg skal gjøre det samme, selv om hun blir invitert på ting via jobb hele tiden.

Jeg må grave egen grav fordi det er den plassen som er ledig.

Jeg ble tvunget til å droppe ut av skolen to ganger og så leve med konsekvensene hjemme. Noen hadde blitt skadet om jeg ikke gjorde det. Det var enten skade meg selv eller andre og jeg gjorde en tjeneste for samfunnet med de to valgene. 

Endret av Dalmatian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte inviterer du andre da?

Anonymkode: 5ea1b...66c

Til hva da? Faen så dårlig sammenlikning. Du må være jævlig heldig for å kunne leve med deg selv og slik argumentasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dalmatian skrev:

Alt dette har jeg gjort for mange år siden da jeg begynte på skolen igjen, men det funket ikke. 

Jeg har snakket med forskjellige folk uten at de vil det og det funker ikke sånn.

Jeg har møtt nye folk, men de er ikke interessert i å beholde kontakt. Jeg blir avvist av alle menn jeg har møtt. 

Jeg er ikke interessert i å gjøre noe for samfunnet mer, med mindre jeg får noe igjen sånn som alle andre. 

Det er jo ikke lov å snakke med folk i dag uten at de kjenner deg. Og de som har kjent meg vil ikke ha noe å gjøre med meg mer.

Deres valg gjorde livet mitt verre. 

Hva mener du jeg skal si takk når jeg vet at slikt ikke fungerer og du virker jo nærmest like bitter som meg i måten du skriver på?

Moren min er nesten like ensom som meg og hun sier at hun trives med det. Da forlanger hun at jeg skal gjøre det samme, selv om hun blir invitert på ting via jobb hele tiden.

Jeg må grave egen grav fordi det er den plassen som er ledig.

Jeg ble tvunget til å droppe ut av skolen to ganger og så leve med konsekvensene hjemme. Noen hadde blitt skadet om jeg ikke gjorde det. Det var enten skade meg selv eller andre og jeg gjorde en tjeneste for samfunnet med de to valgene. 

Du velger selv om du vil endre livet ditt. Eller ikke. Velger du å ikke endre det så kan du heller ikke klage. 
 

Om du sliter med å finne ut årsaken så oppsøk hjelp. Det er ikke vondt ment. Men det er hjelp å få. Kanskje noen kan se deg mer objektivt enn du selv ser deg og hjelpe deg med å finne din vei. 
 

Men uansett hvordan du vrir og vender på det er du, som alle andre, ansvarlig for ditt eget liv. 

Anonymkode: 4526b...8da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Du velger selv om du vil endre livet ditt. Eller ikke. Velger du å ikke endre det så kan du heller ikke klage. 
Anonymkode: 4526b...8da

Jeg er overhodet ikke ansvarlig for hvordan andre mennesker velger å behandle meg.

Jeg har lov å klage så mye jeg vil for det andre har gjort mot meg. Det handler ikke om endring.

Ikke alle må endres på; noen ting er bare bedre enn andre. Aksepter det.

Aksepter at livet er urettferdig og at jævlige idioter som jukser er de samme som vinner. Løgn og bedrageri er det man kommer langt med. 

Enkelte ting kan ikke endres selv uansett. Jeg har ikke kontroll over andres valg.

Slutt å gi meg skyld der jeg ikke har noe. 

Når jeg skrev om at moren min dyttet meg ut av huset her så fikk jeg beskjed om at moren min hadde en dårlig dag med stress. 

Samtidig skal jeg få lese at å si nei til hunden og holde igjen i selene hans er dyremishandling. Og at å ta og holde katten i nakken er like ille. 

Det er så mye barnehat i dette landet for det er trendy å ikke like barn, være «barnefri» og ligge rundt og ikke bruke kjønnet til det det er skap for.

Ha deg vekk nå! 

 

Endret av Dalmatian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dalmatian skrev:

Til hva da? Faen så dårlig sammenlikning. Du må være jævlig heldig for å kunne leve med deg selv og slik argumentasjon. 

Er du sånn i møte med andre så skjønner jeg at du ikke blir invitert på noe. 
Dessuten, for å bli invitert så må man også legge i en innsats selv - f.eks ved å be andre hjem til deg, eller med på kino, ut og spise, ut på by’n osv. 

Anonymkode: 12a8b...314

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2. Er du sånn i møte med andre så skjønner jeg at du ikke blir invitert på noe. 
1. Dessuten, for å bli invitert så må man også legge i en innsats selv - f.eks ved å be andre hjem til deg, eller med på kino, ut og spise, ut på by’n osv. 

Anonymkode: 12a8b...314

1. Det er ren pur løgn og oppspinn. 

2. De som sier de er utro på kg er jo selvfølgelig IKKE åpen og ærlig om det i person. Man er jo ikke det samme online som i person.

Endret av Dalmatian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dalmatian skrev:

1. Det er ren pur løgn og oppspinn. 

2. De som sier de er utro på kg er jo selvfølgelig åpen og ærlig om det i person. 

Svarene dine henger ikke på greip, og du må nok få proffesjonell hjelp i hvordan være i møte med andre mennesker. 


Skjønner jo på en måte hvorfor du svare som du gjør, for du er ikke vant til å snakke med noen. Så det som kommer ut her er vel dine bitre tanker. 

Håper det en gang løser seg for deg, men ser at det kan bli utfordrende. 

Anonymkode: 12a8b...314

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk som er utro og fysisk disipliner ungene sine til vanvidd trenger ikke hjelp og tilsnakk? Hva er synden min? Kalle folk feit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ut i fra hvordan du ordlegger deg, og hvordan du fremstår TS så hadde jeg ikke tatt i deg med en ildtang, og i hvertfall ikke invitert deg med hjem på et sosialt lag. 

Så kan Du velge se deg i speilet og gjøre en liten selvransakelse og endring i din væremåte , eller bare fortsette slik det er nå. 

Anonymkode: 9d09a...956

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dalmatian skrev:

Jeg er overhodet ikke ansvarlig for hvordan andre mennesker velger å behandle meg.

Jeg har lov å klage så mye jeg vil for det andre har gjort mot meg. Det handler ikke om endring.

Ikke alle må endres på; noen ting er bare bedre enn andre. Aksepter det.

Aksepter at livet er urettferdig og at jævlige idioter som jukser er de samme som vinner. Løgn og bedrageri er det man kommer langt med. 

Enkelte ting kan ikke endres selv uansett. Jeg har ikke kontroll over andres valg.

Slutt å gi meg skyld der jeg ikke har noe. 

Når jeg skrev om at moren min dyttet meg ut av huset her så fikk jeg beskjed om at moren min hadde en dårlig dag med stress. 

Samtidig skal jeg få lese at å si nei til hunden og holde igjen i selene hans er dyremishandling. Og at å ta og holde katten i nakken er like ille. 

Det er så mye barnehat i dette landet for det er trendy å ikke like barn, være «barnefri» og ligge rundt og ikke bruke kjønnet til det det er skap for.

Ha deg vekk nå! 

 

Du er ikke ansvarlig for hvordan andre behandler deg nei. Men du er ansvarlig for hvordan du blir oppfattet av andre. Det er ditt ansvar ene og alene. Hva andre gjør er ikke ditt ansvar. 
 

Men om du tar katta i nakkeskinnet og røkker til hundens bånd, så er du jo ikke noe snill mot dyra. Hvorfor skal du være slem mot dyr når du vet hvordan det er at andre er slemme mot deg? Burde ikke du da i det minste gjort motsatt? Vært snill? 

Anonymkode: 4526b...8da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du er ansvarlig for hvordan du blir oppfattet av andre. Det er ditt ansvar

Men om du tar katta i nakkeskinnet og røkker til hundens bånd, så er du jo ikke noe snill mot dyra. Hvorfor skal du være slem mot dyr når du vet hvordan det er at andre er slemme mot deg? Burde ikke du da i det minste gjort motsatt? Vært snill? 

Anonymkode: 4526b...8da

Katten liker at jeg stryker og tar på henne, inkludert i nakken.

Så når hunden står å sleiker tiss på bakken skal jeg vente til han er ferdig?!??! Å dra i båndet er mishandling? Hva f har skjedd. Alle må jo gjøre det. Alle må si nei til hunden. 

Det er heller ikke mitt ansvar hva andre tenker eller synes om meg. Tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dalmatian skrev:

Katten liker at jeg stryker og tar på henne, inkludert i nakken.

Så når hunden står å sleiker tiss på bakken skal jeg vente til han er ferdig?!??! Å dra i båndet er mishandling? Hva f har skjedd. Alle må jo gjøre det. Alle må si nei til hunden. 

Det er heller ikke mitt ansvar hva andre tenker eller synes om meg. Tull

Jeg skjønte ikke den jeg? Du sa jo over her at du var hardhendt med dyrene. 
 

Hunden din har sikkert møtt en løpsk tispe. Det et helt normalt at de slikker på tisset. De fleste hunder gjør det. Og man kan fint stoppe en hund fra å gjøre urett uten å være fysisk. 
 

Men det er umulig å vite hvordan du behandler dyr. Det blir bare antagelser og det er ingen ting som er mer destruktivt enn det. 

Anonymkode: 4526b...8da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...