Gå til innhold

Hard to get - selvmotsigende?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis det er sånn at det skal funke for gutter å spille hard to get - hvordan er det meningen at det skal skje noe fremstøt da? Eller rettere sagt - når kommer fremstøtet, og hvem gjør fremstøtet (han eller henne)?

Anonymkode: b7ab9...e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hard to get funker bare hvis motparten er skikkelig interessert og en smule desperat.

Man blir fort lei og tenker "next!" om man føler at man aldri kommer noen vei og den andre ikke er interessert. Enda verre når damer har det som oftest lettere for å finne en ny en.  

Anonymkode: 25938...64b

• Liker 1
Skrevet

Funker ikke på meg at en mann spiller hard to get. For de som gjør det bevisst svarer ikke på meldinger, er gjerrige på komplimenter og respons, virker uflatterende overlegne og ja, i det hele tatt usjarmerende. 

Jeg mener det er helt misforstått. 

Alle mennesker verdsetter mer det de føler de har fortjent, heller enn noe som faller ned i fanget deres uten at man har lagt ned en innsats. Om du spiller "hard to get" og er vanskelig å nå inn til, så vil den andre bli mer pågående (ei stund), mer pågående enn hun kanskje er komfortabel med selv (og det kan ta usjarmerende former også, som f.eks bedende, "desperat" etc). Og da føler du jo ikke at du har fortjent HENNE. 

Finn heller en måte som er naturlig for deg å oppføre deg på, hvor normal høflighet og folkeskikk er hovedingrediens, men hvor hun samtidig får følelsen av at hun må "fortjene" deg. Vanligvis holder det å bare være deg selv, være ærlig om når det passer/ikke passer å tekste/snakke/møtes. Bare det å si f.eks "takk for meldingen! Jeg har dessverre andre planer på torsdag, men er du ledig fredag?" vil gi en slags psykologisk følelse av at hun "vant" eller "fortjente" deg fordi å møte deg fredag fulgte etter en innsats (vente en ekstra dag). 

Og så må DU ta like mye initiativ. Å bygge en relasjon er en dans for to. 

Anonymkode: 10ba3...c96

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er sånn at det skal funke for gutter å spille hard to get - hvordan er det meningen at det skal skje noe fremstøt da? Eller rettere sagt - når kommer fremstøtet, og hvem gjør fremstøtet (han eller henne)?

Anonymkode: b7ab9...e10

Det er jo teit da... de gangene jeg ber høyt inni meg, please... IKKE GJØR DET. 

Hva skjer da? Alltid en eller annen som tror de er så sjarmerende at du bare MÅ stoppe opp i alt du holder på med... 

jeg har funnet ut egentlig at folk ikke takler ‘positivt’ kroppsspråk. Man må liksom tukle med det. 

vil du at noen skal tukle med iPhonen din, selv om du ikke HEL-GARDERER den? Tenk å måtte stresse med å hele tiden beskytte tingene dine, fordi holdningen er ikke ‘det er flaut å stjele’, men ‘den mobilen er min, du har jo ikke lagt den i en safe...’ 

‘så fin bil du har, jeg visste den var min’ 

lurer på om folk har downs jeg 

Anonymkode: 60042...2d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...