Gå til innhold

Ta barn ut av skole en dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 14.12.2019 den 23.58, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg skrevet at man skal drite i bestemor? 

Anonymkode: 21462...833

Hvor skreve han at du sa det?? Les igjen😂😂😂, folk as.

Anonymkode: 0e49e...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt ut barna torsdag og fredag etter nyttår nå slik at barna kan være lengre hos pappaen sin i ferien. Gikk helt fint. 

Anonymkode: 00e45...76e

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Og hva skal skje hvis det bare gis beskjed? Får barnet varsel om oppsigelse fra skolen?

Anonymkode: 478cd...db0

Det har jeg da ikke sagt?! 

-Hvis det "bare" gis beskjed... Hva mener du med den setningen? Man skal søke før et fravær man selv vet at skal komme. En melding i boka, den innvilges av kontaktlærer hvis det er snakk om opp til tre dager. Opp mot to uker (om jeg husker riktig) kan rektor innvilge, men skal det søkes om mer enn to uker må det legges fram for skolesjefen. 

Skrevet
På 14.12.2019 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta med 6-åring og 2-åring på besøk til bestemor på andre siden av landet over nyttår. Vi har ikke vært der siden i sommer da tur ble kansellert pga sykdom. Når vi først tar turen vil jeg gjerne at vi har mer enn lørdagen sammen, så jeg vurderer å dra fredag morgen eller torsdag rett etter skoletid - altså må 6-åringen ha fri. Går på skole i Oslo.

(Reise en fredag etter skolen er veldig hektisk med veldig mye folk på toget og OSL og særlig krevende med 2-åringen (er da fremme hos bestemor i 20-tiden).)

Er uerfaren med skole men vet at dette har vært et tema de senere år. Bør jeg derfor spørre lærer om fri? Er lærer forpliktet til å si nei? Vet at noen venner ikke melder fra på forhånd, men bare gjør det (vet ikke om de melder at de er «syke» eller ikke noe), da skolen ikke har noen sanksjonsmuligheter likevel. 

(Vi følger opp skolearbeid og har ikke hatt fravær siden 6-åringen begynte på skolen i august. Andre barn i klassen har fått fri for tilsvarende besøk, men da til annet land.)

Anonymkode: 40868...62a

Vet om noen som reiser titt og ofte på ferier.Både rett før ferien og etter ferien. Vekke 1-2uker.. 3ganger i året.Så ser ikke problemet.

Anonymkode: 17088...311

Skrevet

Jeg er også lærer og hadde aldri nektet deg et slikt fravær. Hos oss skriver foreldrene melding via portalen vi bruker, gjelder både sykdom og annet fravær. Trenger heller ikke å si fra mange dager i forveien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...