Gå til innhold

Blir det arr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Falt og slo meg hardt på asfalt og skrapet opp ansiktet, verst på nesa. Jeg blødde ganske mye og man kan se rosa kjøtt. Jeg har måttet dusje, og har alle gangene bare skrapt opp huden på nytt og skorpen har falt av flere ganger. Jeg ser ingen håp lengre. Jeg er fortsatt ung så har hørt at arrene kan bli rimelig stygge? Er alt håp ute? 

Anonymkode: b6322...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan blir huden skrapt av i dusjen??

Endret av feebee
Skrevet
2 minutter siden, feebee skrev:

Hvordan blir huden skrapt av i dusjen??

Fordi sårene blir våte og skorpen faller av kanskje? 🙄

Anonymkode: 3bece...218

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi sårene blir våte og skorpen faller av kanskje? 🙄

Jeg har også skrapt meg opp i løpet av livet, og fått skorpe på sårene. Har aldri opplevd at det bare skal en dusj til så faller de av med en gang. 

🙄

• Liker 1
Skrevet

SPørsmålet er hvor mye vev som er skadet, og hvor dypt. Snittskader tilheler veldig fint. Skrubbsår har en tendens til å etterlate arr, men det skal ganske omfattende vevsskade til før det blir synlige og skjemmende arr som ikke forsvinner. At skorpene faller av i dusjen fører ikke til arrdannelse.

Hvis det blir et arr - sannsynligvis ikke - så vil det blekne mye, og kanskje forsvinne i løpet av seks måneder til et år. Pass på å ikke eksponere det for sol.

Anonymkode: c6e74...5db

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, feebee skrev:

Jeg har også skrapt meg opp i løpet av livet, og fått skorpe på sårene. Har aldri opplevd at det bare skal en dusj til så faller de av med en gang. 

🙄

Ja men da går det jo ikke an må vite 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...