Olifant Skrevet 30. mai 2005 #1 Skrevet 30. mai 2005 Hei. Til min store glede har jeg nettopp oppdaget at har nok bonuspoeng til at vi kan dra på bryllupsreise! Har bonuspoeng så vi kommer oss til feks Bangkok eller Singapore. Regner med å tilbringe ca. 3 uker i området. Vil gjerne kombinere byliv, strandliv og gjerne noen utfklukter hvor man kan få med seg litt kultur og historie. Noen som har noe å anbefale?
Gjest janove Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Hei. Til min store glede har jeg nettopp oppdaget at har nok bonuspoeng til at vi kan dra på bryllupsreise! Har bonuspoeng så vi kommer oss til feks Bangkok eller Singapore. Regner med å tilbringe ca. 3 uker i området. Vil gjerne kombinere byliv, strandliv og gjerne noen utfklukter hvor man kan få med seg litt kultur og historie. Noen som har noe å anbefale? Valg av reisemål er jo "smak og behag" som alt annet men personlig vil jeg anbefale noen dager i Singapore etterfulgt av et par-tre herlige uker på Bali Har tattt denne "ruten" tre ganger, og synes det er en flott kombinasjon som gir både avslapping og spennende opplevelser. Bilder og litt tips om Singapore/Bali kan du se på hjemmesiden min www.janovebrenden.no Wikstrøm Reiser har forøvrig meget gode Hotellpriser på Bali, og de skal faktisk være lavere enn de man finner på bookingsider på Internett. Sjekk denne linken: http://www.wreiser.no/tilbud/Bali_Mar05.htm Ønsker dere en behagelig reise! Vennlig hilsen, Jan Ove
Tvilling76 Skrevet 31. mai 2005 #3 Skrevet 31. mai 2005 Asia er den største verdensdelen, så dere har mer enn nok å ta av. :-) Fra Bangkok har dere i tillegg mange muligheter. Selv tok vi fly fra Bangkok til Koh Samui og nøt 2 herlige uker der på vår bryllupsreise. Vi var siste del av august 2003. Da var det forøvrig regntid på den andre siden av Thailand... Ved Phuket... Se forøvrig: www.kohsamui.com God tur! Gled dere!
Gjest gjesten Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Valg av reisemål er jo "smak og behag" som alt annet men personlig vil jeg anbefale noen dager i Singapore etterfulgt av et par-tre herlige uker på Bali Har tattt denne "ruten" tre ganger, og synes det er en flott kombinasjon som gir både avslapping og spennende opplevelser. Bilder og litt tips om Singapore/Bali kan du se på hjemmesiden min www.janovebrenden.no Wikstrøm Reiser har forøvrig meget gode Hotellpriser på Bali, og de skal faktisk være lavere enn de man finner på bookingsider på Internett. Sjekk denne linken: http://www.wreiser.no/tilbud/Bali_Mar05.htm Ønsker dere en behagelig reise! Vennlig hilsen, Jan Ove og fra Bali tar dere båten over til Lombok, som er en liten øy 1 1/2 times båttur fra Bali. Skal dere på bryllupsreise og ønsker litt fred og ro for dere selv så er Cuta beach på Lombok kjent for det, men husk DER ER DET STILLE.... Ønsker dere litt mer liv reis til Sengiggi på Lombok og ta en dagstur ut til Gilliøyene, helt fantastisk. En biltur rundt øya er heller ikke å forakte. Da får du virkelig se det fattslige livet på Lombok. Må bare huske å stikke innom "waterfall" og apeskogen på veien.. folk vet veien når du spør.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2005 #5 Skrevet 2. juni 2005 Bruk Bangkok som utgangspunkt og istedetfor å dra til Koh Samet (som i gode, gamle dager var mitt paradis, men som nå er helt Gran Canaria...) ville jeg dratt til f.ex Koh Chang eller Koh Samet. Nyyyydelige øyer, og ligger bare ca 3t med buss fra Bangkok. Utenfor Bangkok ligger Kanchanaburi, en deilig liten by med masse historie og fine muligheter for opplevelser i og rundt. Fantastiske vannfall i 7 etasjer ( svært romantisk...), båtturer på elva og sykke/moped/jeepturer til Burma/Myanmargrensen. GARENTERT en litt annerledes bryllupsferie. Det beste er vel at dere får oppleve mye uten å kaste bort for mye tid på reising.
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2005 #6 Skrevet 2. juni 2005 Glemte å si at været på Koh Samet og Koh Chang er sol, sol og atter sol i september. Var der i 10 uker en gang fra medio september og det regnet kun den dagen jeg dro...
Olifant Skrevet 5. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2005 Takk for svar alle sammen! Glemte å si at været på Koh Samet og Koh Chang er sol' date=' sol og atter sol i september. Var der i 10 uker en gang fra medio september og det regnet kun den dagen jeg dro...[/quote'] :-) Koh Samet er definitivt i tankene mine. Var der en uke i 95 og det var jo bare helt fantastisk! Skal sjekke opp de andre tipsene her også, så får vi se hva det blir til. Hvis vi får til å være borte i tre uker så rekker vi jo over flere steder. Flere tips mottas med takk!
Nellie Cortado Skrevet 6. juni 2005 #8 Skrevet 6. juni 2005 Vi reiser også på bryllupsreise til Asia. Vi har valgt å ta tre dager i Kuala Lumpur først for å shoppe. Deretter reiser vi til Koh Samui for å slappe av i ti dager. Gleder meg som en unge!!!
Gjest Babsan25 Skrevet 8. juni 2005 #9 Skrevet 8. juni 2005 Jeg kan anbefale Tiomon Island på det sterkeste. Hvis man flyr inn til Singapore kan man ta båt opp til Tiomon Island derfra. Det er en utrolig nydelig øy og har blitt satt på lister over verdens 10 vakreste øyer. Det er heller ikke langt til Kuala Lumpur (5timer fra fastlandet) Dermed får man med seg 2 storbyer og 1 vakker øy med herlige mennesker og masse dog mat!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå