AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #1 Skrevet 14. desember 2019 Jeg har hatt psykiske utfordringer stort sett hele livet, og har lest at det kan gå ut over hukommelse og konsentrasjon. Har tatt mr av hodet pga ulykke for mange år siden, men ingenting galt der. Så da må det være pga angst/depresjon. Det er så slitsomt. Klarer ikke å få med meg det jeg leser, prøver å konsentrere meg, men er som å lese et annet språk, eller at jeg er på en annen «kanal.» I samtaler er det og vanskelig, fordi jeg ofte må tenke litt for å huske, og klarer ikke alltid å henge med helt. Er det noen som har erfaringer med dette, og noe man kan gjøre for å bli bedre? Har prøvd litt meditasjon, men blir så trøtt hele tiden. Anonymkode: fe121...55a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #2 Skrevet 14. desember 2019 Jeg har fått psykiske sykdommer i voksen alder, og det er helt ekstremt hvor mye det går ut over kognitiv funksjon. Før jeg ble syk var jeg intelligent, har lang hard utdannelse osv. Nå klarer jeg ikke å lese en vanlig bok, klarer ikke følge med på TV-programmer og husker ingenting når jeg snakker med folk. Utrolig kjipt! Anonymkode: 7d5b2...aec
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #3 Skrevet 14. desember 2019 kan shizofreni og f.eks bipolar gjøre at man glemmer alt nesten? har en venn som har det og han glemmer alt etter noen minutter og klarer ikke følge med på ting Anonymkode: 9fc0b...829
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå