Gå til innhold

Utfordrende klesstil på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det med kleskoder på jobb? Jeg jobber på kontor med en del klientkontakt med folk alle land og religioner, og lar dette og sunn fornuft styre klesvalget mitt. Men har en ung og veltrent kollega som stadig kommer utfordrende kledd i magetopper, blondesingletter, lårkorte skjørt, treningstights uten noe langt over som dekker rumpa, osv. Jeg syns dette er upassende for signalet vi sender til kunder og klienter som ofte møter oss i en vanskelig situasjon. Er jeg bare gammel og surmaget som ikke skjønner meg på de unges klesstil? Hva er vanlig bortover? 

Anonymkode: 9c0e9...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rimelig spesielt med magetopp på jobb hvis man ikke er stripper eller jobber i lignende bransjer. 

Hilsen sur gammel megge. 

Anonymkode: d5cb0...666

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får man tilsnakk for sneakers på jobb 😂

Dette bør da ledelsen eller HR ansvarlig ta opp på en skånsom måte. Man kan ikke være individualist tvers gjennom i jobbsammenheng. 

Anonymkode: 59536...499

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel kropp til det😍😍? Men dere burte kanskje ikke henge dere på trenden...😅

Anonymkode: 8aec4...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at man kler seg "anstendig" uansett type jobb. Jobber som Mystery Shopper, og ett av spørsmålene er alltid om  den ansatte har  rent og pent antrekk. Hadde den ansatte sett ut slik du beskriver din kollega, hadde dette neppe fått høyt poengtall av meg.

Anonymkode: af90f...2a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sminke? Er egentlig rart sminke er tillat også hvis man skal begynne. Og ja jeg er seriøs. Se hva evolusjonære biologer og psykologer sier om det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En i bygningen (vi er mange bedrifter i samme bygning) går konsekvent i trang topp (hun har enten heftig push up, G-cup eller begge deler), skjørt på størrelse med et middels belte, og høye hæler. Rak i ryggen og selvsikker fremtoning.

Jeg er litt glad jeg ikke jobber sammen med henne, jeg hadde aldri fått konsentrert meg om å gjøre noe som helst. 😂

Anonymkode: 96298...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ntrane skrev:

Hva med sminke? Er egentlig rart sminke er tillat også hvis man skal begynne. Og ja jeg er seriøs. Se hva evolusjonære biologer og psykologer sier om det.

Hvs sier de da?

Anonymkode: f4c7a...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvs sier de da?

Anonymkode: f4c7a...3cc

Vel hva tror du da hvis du tenker hva sminke egentlig er for noe.

De sier at sminke er det samme som å blafre med sine fjær lik en påfugl. Enten for å fremme sosial o.l eller tiltrekke motsatt kjønn for reproduksjon. Sånn essensielt.

Mao, sminke har ingenting å gjøre på en arbeidsplass, ei utfordrende klær.

Selv i mitt arbeid går jeg profesjonelt fordi jeg vil at fokuset skal være på hva produkt jeg leverer, ikke meg som person. Dvs jgeg går slik som mennene går på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ntrane skrev:

Vel hva tror du da hvis du tenker hva sminke egentlig er for noe.

De sier at sminke er det samme som å blafre med sine fjær lik en påfugl. Enten for å fremme sosial o.l eller tiltrekke motsatt kjønn for reproduksjon. Sånn essensielt.

Mao, sminke har ingenting å gjøre på en arbeidsplass, ei utfordrende klær.

Selv i mitt arbeid går jeg profesjonelt fordi jeg vil at fokuset skal være på hva produkt jeg leverer, ikke meg som person. Dvs jgeg går slik som mennene går på kontoret.

Akkurat det synes jeg er trist: at kvinner må kle seg som menn for å bli tatt seriøst. 

Anonymkode: c55d8...f5e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bar mage på jobb er pinlig. Skulle ønske at jeg som mann kunne gå med shorts, spesielt sommeren 2018.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år, og jeg synes heller ikke at de klærne hører hjemme i jobbsammenheng.

Anonymkode: b2fe3...684

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør jo være opp til ledelsen/HR å påpeke/sette retningslinjer for. I vår bedrift har vi iallefall retningslinjer og jeg vet at folk har fått beskjed om å justere kleskoden (her var det snakk om litt for «relaxed» sommerkledning som ikke helt egnet seg).

Anonymkode: 94093...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat det synes jeg er trist: at kvinner må kle seg som menn for å bli tatt seriøst. 

Anonymkode: c55d8...f5e

Artig desperat vinkling. Med å kle seg som en «mann» så mener jeg i kvinneklær ekvivalent til hva mennene går med. Rett og slett fokusert og profesjonelt.

Hva hadde det blitt sagt hvis menn skulle gått med utfordrende klærog sminke? 

Uansett upassende å dra inn sex i arbeidslivet. Slitsomt og ekkelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ntrane skrev:

Artig desperat vinkling. Med å kle seg som en «mann» så mener jeg i kvinneklær ekvivalent til hva mennene går med. Rett og slett fokusert og profesjonelt.

Hva hadde det blitt sagt hvis menn skulle gått med utfordrende klærog sminke? 

Uansett upassende å dra inn sex i arbeidslivet. Slitsomt og ekkelt.

Sex? Hvis en kvinne går i skjørt og bluse så tenker folk på sex? Seriøst?

Anonymkode: c55d8...f5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sex? Hvis en kvinne går i skjørt og bluse så tenker folk på sex? Seriøst?

Anonymkode: c55d8...f5e

Hei!

Det er dine ord, ikke mine.

Ha en fin kveld videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vel kropp til det😍😍? Men dere burte kanskje ikke henge dere på trenden...😅

Anonymkode: 8aec4...3a1

Kroppstype har ingenting å si. Treningstights på jobb??  WTF!!

Hva jobber dere som?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ntrane skrev:

Hva med sminke? Er egentlig rart sminke er tillat også hvis man skal begynne. Og ja jeg er seriøs. Se hva evolusjonære biologer og psykologer sier om det.

Sminke er stygt på kvinner etter evolusjonbiologisk perspektiv. Evolusjon-psykologi på den annen side.

Kvinner som meg får ikke jobb uten sminke. Jeg får ikke jobb uansett. 

Det er menn som skal uttrykke skjønnhet for kvinner etter evolusjonen, ikke kvinner. Kvinner skal ta vare på barn og svake og sånt. 

Endret av Dalmatian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminke i moderate mengder må vere positivt, i alle fall er det vanligvis slik at litt sminke gjer kvinner vakrare. Men for mykje er berre glorete, og passar ikkje på  vanlige arbeidsplassar. 

Klede er litt i samme bane. Det er fint å kle seg feminint, men der vert gjerne for mykje av og til... eller for lite:) Dersom det fins ein personalsjef, burde vedkommende ta ein prat med tilsette som ikkje forstår at kleskoden på jobb er litt annleis enn på ein tur på byen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv på kontor med klientkontakt, og har aldri opplevd at en kollega, uansett kropp, har gått slik kledd. Det er ikke normalt med magetopp, treningstights eller lårkort kontorjobb. Man kler seg anstendig. Vet også at en av mine tidligere sjefer unngikk å ansette en som kom på intervju i singlet, fordi det var upassende.

Anonymkode: 0f8ad...e57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...