Gå til innhold

Helt knust


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en uke siden ble min 18 år gamle katt påkjørt. Vi fant henne i veikanten. Nå er jeg helt knust. 

Vi fikk henne når jeg var 5 år, og hun har gitt meg så utrolig mye. "Det er bare en katt" er det nok mange som tenker, men hun var så mye mer. Hun hadde en stor personlighet, og så mye kjærlighet i seg. For meg så var hun helt spesiell. 

Når jeg var 12år begynte jeg å spille gitar, og etterhvert begynte hun å legge seg ved siden av meg for å høre på. Det gjorde hun helt til hun gikk bort. Jeg husker gjensynsgleden når jeg kom hjem i fra militæret. Jeg la meg på sofaen, og hun hoppet opp og la seg på brystet mitt med en gang. Det er så mange minner. Hun trøstet meg de gangene jeg hadde det vondt, og hun var en stor del av familien. 

Nå har det gått en uke, jeg har grått i flere timer, og har prøvd å holdt meg selv opptatt for å tenke på noe annet. Nå sitter jeg her, med en liten pelsdott i hånda, og skulle ønske hun lå i fanget mitt. 

Helt ærlig, så vet jeg ikke hva jeg vil med dette innlegget. Det er vell kanskje for å skrive ned hva jeg sitter å tenker og føler på. Jeg håper bare at hun ikke lidde der hun lå, og at jeg aldri får vite hvem som kjørte på henne. Hun var gammel, men hun fortjente ikke å dø på denne måten. 

Hun er nå gravlagt i hagen, og jeg har tenkt å kjøpe en liten minnesten til henne.Til min søte lille baby, jeg håper du er på et bedre sted. Takk for alt. Hvil i fred❤️

 

-Mann, 23 år

Anonymkode: 4f2c6...3ae

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg veldig godt. En katt er mer enn ett kjæledyr, det er ett familiemedlem❤ hun har det bra i kattehimmelen, og påkjørsler er en  smertefri vei å gå. Siden dere fant henne i veikanten er det nærliggende å tro at hun døde momentant og ikke hadde smerter. En mager trøst som allikevel er verdt noe. Jeg har selv katt og begynner av og til å gråte  når jeg tenker på at katten dør før meg, den er bare 4 år. 

Minn henne på den måten som er fin og riktig for deg, og som brukeren over meg skriver "det blir bedre med tiden". Det blir virkelig det. Det er greit å sørge, det er greit å gråte og det er greit å bli forbanne på hver jævla bil i hele verden etter dette. Bare du klarer å gå videre om en stund  når følelsen av sorg ikke er så overveldende lenger, så kommer det til å bli bedre. Stor klem fra en katteeier til en annen ❤❤❤

Anonymkode: c3607...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer ❤

Skjønner deg veldig godt. Det er vondt å miste ett kjæledyr, for mange er de en del av familien. Og det er vondt å miste dem, spesielt når det skjer så brått og uventet. Personlig har jeg har sørget like mye over dyr som mennesker. Det er 1 år siden jeg mistet katten vår som nesten var like gammel som din pus, og jeg kjenner fortsatt på savnet, men det blir lettere hver dag. Jeg har nå en ny katt, ikke som erstatning for den som gikk bort, men for å hjelpe med sorgen og for at jeg viste at jeg kunne gi en katt som trengte det ett godt hjem og masse kjærlighet. Var kanskje min måte å hedre monsemannen vår på.

Sender deg en god klem ❤

Anonymkode: 175f0...791

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kondolerer så mye ts. 💔 bare en katt skal du i alle fall ikke høre på. De som sier slikt, aner ikke sorgen man kan føle etter å ha mistet sin kjære venn. Sitt kjære familiemedlem.. Jeg mistet min hund etter 12 år (hunden ble født hos meg) i sommer, og en bit av mitt hjerte vil for alltid være revet vekk.. og jeg beklager ts, men det vil aldri komme en dag hvor du syns det her er ok.... 💔 men det kommer en dag hvor du plutselig tenker på en annen ting når du våkner om morgenen.. før du tenker på det igjen, selvsagt... så kommer det en dag hvor du plutselig ikke tenker på det før langt ut på dagen. Så en dag hvor du tenker på katten, å smiler, over alle de rare tingene katten gjorde. Du vet, den irriterende greia når katten sprang i bena dine for å få mat, når du hadde dårlig tid. Eller absolutt skulle ligge på din ende av sofaen. Eller når katten sto klar bak døra for å angripe beina dine, når du gikk ut av soverommet i halvsøvne.  En dag klarer du å tenke over disse tingene, å smile. ❤ jeg er fremdeles utrolig trist over tapet av hunden min, men nå kan jeg plutselig le litt for meg selv over alle de rare tingene hunden gjorde. Og nå kan jeg være takknemlig for den tiden jeg fikk med hunden, ikke bare lei meg for at den tiden er over. 

Jeg er helt sikker på at pus har hatt et fint liv hos deg, innlegget ditt vitner om mye omsorg og omtanke, og det skal du ta med deg i hjertet ditt ❤

Anonymkode: f242c...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...