Gå til innhold

Strikkehjelp - dåpskjole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg holder på å strikke min første dåpskjole. Har aldri strikket noe annet enn en lue før, men nå er dåpskjolen utrolig nok snart ferdig. Har møtt ett problem med halskanten nå. I oppskriften står det 

«plukk opp passe tett med m ink de løse maskene på hjelpetråd. Strikk en pinne fra retten og reguler masketallet  til 69 m»

Har 24 masker på hjelpetråd, rett foran i halsen. Så skal jeg plukke opp masker fra kanten rundt? Hvordan vet jeg hvor mange som er «passe tett»?

Står jo også «reguler masketallet», skal jeg da felle? Skal jeg felle ved å strikke to masker sammen, eller ved å strikke to og løfte den ene over den andre? Men siden jeg skal regulere på første pinne, så kan jeg vel egentlig bare slippe fra meg maskene? Siden det er masker jeg bare har plukket opp fra kanten, ikke «skikkelige» masker? 

Beklager mange spørsmål, men forstår virkelig ingenting av dette..

 

Anonymkode: ab9c4...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du skal plukke opp masker så skal du ha 45 ekstra masker, du har 24 fra før. Hvis det er for mange etter du har plukket opp så feller du ved å strikke to sammen fordelt rundt på halsen. Ikke slipp ned!
Når du feller av på siste pinne så feller du ved å løfte over, men husk at det ikke må bli for stramt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...