AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #1 Skrevet 13. desember 2019 Jeg har fryst ned kraft. Egentlig til bruk i supper osv for oss mennesker. Men kan dette gis hunden også? Det er løk i. Kraften har kokt. Selve løken ble tatt ut, men stoffene er jo trekt ut. Eller bør jeg lage egen kraft kun på bein? Evt gulrot? Anonymkode: c31b5...362
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #2 Skrevet 13. desember 2019 Hunder skal ikke ha løk, så jeg ville ikke brukt den kraften på hunden min. Anonymkode: e9abe...e7c 2
Belima Skrevet 13. desember 2019 #3 Skrevet 13. desember 2019 Er det noen spesiell grunn til at hunden ikke skal ha hundemat? Da jeg hadde hund, så sa vetrinæren at jeg ikke skull gi den menneskemat, men det hendte jo at den fikk litt middagsrester også saus av kraft med bl a løk i.
frekvens Skrevet 13. desember 2019 #4 Skrevet 13. desember 2019 Ikke gi hunden kraft med løk. Null problem å gi hunden menneskemat så lenge du vet hva du gir den. Jeg gjør det! Han får diverse utenom den vanlige kosten slik at jeg vet jeg kan gi han det samme i et knipetak om vi blir værfast eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 Hvis løk var skadelig for hund hadde alle hunder i India vært døde. Anonymkode: 6e5f0...371
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 1 time siden, Belima skrev: Er det noen spesiell grunn til at hunden ikke skal ha hundemat? Da jeg hadde hund, så sa vetrinæren at jeg ikke skull gi den menneskemat, men det hendte jo at den fikk litt middagsrester også saus av kraft med bl a løk i. Løk omdannes til gift Anonymkode: db393...b2a
skruf Skrevet 13. desember 2019 #7 Skrevet 13. desember 2019 Løk er giftig for hunder, ergo skal de ikke ha det. Det stoffet i løk som er giftig, og som kan være potensielt dødelig, for hunder forsvinner heller ikke ved koking. https://hundehelse.no/lok-og-hvitlok/ Så dropp å gi den kraften til hunden 3
Leo Skrevet 13. desember 2019 #8 Skrevet 13. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis løk var skadelig for hund hadde alle hunder i India vært døde. Anonymkode: 6e5f0...371 Hunder skal ikke ha løk! Det er ikke giftig for dem i den forstand at de dør umiddelbart etter å ha spist en liten mengde, men over tid og i store mengder er det potensielt svært skadelig. Når det gjelder hundene i India så vil jeg anta at de får i seg så vidt lite om gangen at de ikke umiddelbart får forgiftningssymptomer. Jeg har også sett forholdsvis mange hunder som rett og slett legger løken til side dersom det er biter i maten de finner/får servert. Kraft uten løk (Og salt!) derimot kan du gjerne servere hunden! 4
Leo Skrevet 13. desember 2019 #9 Skrevet 13. desember 2019 4 minutter siden, skruf skrev: Løk er giftig for hunder, ergo skal de ikke ha det. Det stoffet i løk som er giftig, og som kan være potensielt dødelig, for hunder forsvinner heller ikke ved koking. https://hundehelse.no/lok-og-hvitlok/ Så dropp å gi den kraften til hunden Der kom den samme linken mens jeg skrev! 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #10 Skrevet 13. desember 2019 Hunder skal helller ikke ha salt, så dropp alt av kraft. Anonymkode: b86a1...07f 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #11 Skrevet 13. desember 2019 9 timer siden, Belima skrev: Er det noen spesiell grunn til at hunden ikke skal ha hundemat? Da jeg hadde hund, så sa vetrinæren at jeg ikke skull gi den menneskemat, men det hendte jo at den fikk litt middagsrester også saus av kraft med bl a løk i. Hunden har vært dårlig/hatt ustabil mage. Sannsynligvis spist noe den ikke burde da jeg så at søppelet fløt her om dagen...Har hendt et par ganger før også at han har blitt litt dårlig i magen. Går som regel over etter 1-2 dager. Men jeg har lest at kraft skal gi mye næring. Han har ikke så stor matlyst hvis han er dårlig. Magen er kommet seg nå da Men tenkte jeg kan lage kraft uten løk nå som jeg kan ha liggende i frysen. Han får tørrfor uten korn og med de næringsstoffer han trenger. Ellers får han av og til litt rester av "menneskemat". Men det er kun ren fisk og kylling. Kraften jeg har laget til meg selv er uten salt, men det er jo løk i. Så lager egen til hunden. Liker uansett ikke å ta salt i kraft for vanskelig å vurdere saltmengden i maten. Da er det bedre å drysse salt i det jeg lager litt etter litt for å smake til. Anonymkode: c31b5...362 1
Leo Skrevet 13. desember 2019 #12 Skrevet 13. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunder skal helller ikke ha salt, så dropp alt av kraft. Anonymkode: b86a1...07f Det går helt fint an å koke kraft uten å tilsette salt (Faktisk kan det være en fordel å vente med saltet til man faktisk skal lage den maten som kraften skal brukes i) og slik kraft kan man selvfølgelig gi hunder!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2019 #13 Skrevet 14. desember 2019 Mot dårlig mage gir en heller zoolac og skånefor fra dyrlegen, type i/d fx. Før ga en langkokt ris og fiskeboller eller kokt kyllingfilet. Hvis du synes appetitten er litt dårlig til vanlig og hunden er tynn, kan en jo alltids gi litt godt bløtfor eller vom&hundemat som appetittvekker oppå tørrforet. Evt forsøke om hunden liker et annet for bedre(husk å bytte gradvis) Anonymkode: 699a4...f76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå