AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Sikkert ikke nok av menskoppinnlegg fra før, men.... 🙄😁 Da har jeg tenkt at jeg skal prøve en slik menskopp. Problemet er at jeg ikke blir klok på de ulike typene og størrelsene. Noen steder står det at man skal ha str 2, dersom man er over 30 og har født barn. Andre steder står det at man skal ha str 2 uavhengig av om man har født barn, så lenge man er over 30. Jeg er da over 30, og har ikke født barn. Noen som er har vært i lignende situasjon, og vil dele erfaring angående valg av str? 😅 Og er det noe type merke som er tipp topp tommel opp, eller er det hipps om happ? Takk! 😊 Anonymkode: 15284...d45
Teyla Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Det med alder og fødsler er veldig misvisende, desverre! Størrelsen handler i første omgang om hvor høy eller lav livmorshalstapp du har, og hvor mye du blør. Har du lav cervix, må du ha en liten kopp. Men blør du mye må du ha en vid kopp. Fødsel/ikke fødsel har liten betydning, da mange faktisk blir trangere etter fødsel. Kan være lurt å søke litt rundt på nett og finne guider for å måle cervix. Tror Meluna har en grei forklaring.. Ellers er det faktisk vanlig å måtte teste litt ut før man finner den perfekte koppen 😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #3 Skrevet 12. desember 2019 Kjøp er par og prøv deg frem er mitt forslag:)) Anonymkode: 65be2...721 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #4 Skrevet 12. desember 2019 Du kan kjøpe begge størrelser, jeg har begge av Fleurcup, liker de veldig godt. Jeg kjøpte først Ladycup, men den kjente jeg kanten på. Ringen på den er hard, og så skråer den en del mot tuppen, mens Fleurcup er mer klokkeformet slik at den fordeler presset mer. Men dette finner man gjerne ikke ut før man kjøper en. Fleurcup er også en av de billigste der ute, finnes på Tøybleia. Anonymkode: 49eb4...593 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #5 Skrevet 13. desember 2019 Kjøp den minste først. Hilsen ei som hørte på anbefalingene og bare måtte kaste str 2. Anonymkode: 31188...41a 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #6 Skrevet 13. desember 2019 12 timer siden, Teyla skrev: Det med alder og fødsler er veldig misvisende, desverre! Størrelsen handler i første omgang om hvor høy eller lav livmorshalstapp du har, og hvor mye du blør. Har du lav cervix, må du ha en liten kopp. Men blør du mye må du ha en vid kopp. Fødsel/ikke fødsel har liten betydning, da mange faktisk blir trangere etter fødsel. Kan være lurt å søke litt rundt på nett og finne guider for å måle cervix. Tror Meluna har en grei forklaring.. Ellers er det faktisk vanlig å måtte teste litt ut før man finner den perfekte koppen 😊 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp er par og prøv deg frem er mitt forslag:)) Anonymkode: 65be2...721 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan kjøpe begge størrelser, jeg har begge av Fleurcup, liker de veldig godt. Jeg kjøpte først Ladycup, men den kjente jeg kanten på. Ringen på den er hard, og så skråer den en del mot tuppen, mens Fleurcup er mer klokkeformet slik at den fordeler presset mer. Men dette finner man gjerne ikke ut før man kjøper en. Fleurcup er også en av de billigste der ute, finnes på Tøybleia. Anonymkode: 49eb4...593 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp den minste først. Hilsen ei som hørte på anbefalingene og bare måtte kaste str 2. Anonymkode: 31188...41a Tusen takk for alle tips og svar 😊 Regnet nesten med at det ikke var en klar fasit, det ville jo vært for enkelt 😅 Dessverre tillater ikke økonomien innkjøp av flere akkurat nå, så får bare begynne med en og prøve. Anonymkode: 15284...d45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå