Gå til innhold

Noen som har vært i Vietnam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å reise til Vietnam med mannen min neste høst. Er det noen som har vært der og kan fortelle deres inntrykk? Hvordan er prisnivået? Er det lett å klare seg på engelsk? Hva er det viktigste man må få med seg? Synes det virker som et vakkert land, men vi får nok ikke til mer enn 7 fulle dager der.

Anonymkode: b13a8...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har vært i Vietnam, nærmere bestemt i hovedstaden Hanoi. Dette var jobbreise, men var der såpass lenge at jeg fikk kikket litt rundt. Prisnivået er billig. Du kan spise god mat på restaurant for rundt 30 kr. Hvis noen av dere er vegetarianere også så er det virkelig et paradis med masse utvalg. Engelsknivået er så om så, var ぃっt vanskelig å kommunisere med taxi og Grab-sjåfører, men var OK på en del restauranter. Hvis dere laster ned appen Grab (litt som Uber men populært i Sørøst-Asia) kan dere enkelt komme dere rundt og bestille mat. Du betaler også gjennom appen så dere slipper å bli lurt og svindlet for mer penger enn det du skal betale for den strekningen. 

 

Jeg gjorde lite turistaktige ting, var mer opptatt av å spise (hehe), men anbefaler en tur til gamlekvarteret og Hoan Kiem området i Hanoi hvis dere skal til hovedstaden. Hvis ikke har jeg hørt at Da Nang er fantastisk, tror det blir en jobbreise dit i løpet av neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Vietnam for snart tjue år siden. Fint land, nydelig natur, god mat. Er jo ganske mange amerikanere som reiser dit (vi møtte iallefall en del), så engelsk var sjeldent et problem. Peking og miming funket fint. Siden de er vant med amerikanere som kaster penger rundt seg kan det være litt slitsomt å alltid måtte prute på ting. 

Vi var der en måned og var innom alle de klassiske backpacker-stedene, Saigon, Mekong-deltaet, Na Trang, Hoi An, Hue, Hanoi, Sapa, Halong bay etc. Foreldrene mine var der kanskje fem år etter, og infrastruktur og turismen hadde tatt seg opp på den tiden. 

Prøv å unngå regntiden. 

Anonymkode: faebe...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der for noen år siden, veldig fint og kjempegod mat. Var mest i Hanoi fordi jeg besøkte en vietnamesisk venn av meg, men fikk med meg Halong Bay, det var fantastisk. Veldig billig, men igjen, jeg var hele tiden med lokale venner, så de sørget for at jeg ikke betalte høyere pris fordi jeg var turist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i sommer. Nydelig land, snille folk, fint prisnivå. Du får et helt ålreit dobbeltrom på hotell til 300 kroner natta. Å bevege seg i trafikken krever litt tilvenning, men du kommer inn i det. Med 7 dager til rådighet ville jeg holdt meg i nord. Du må sette av et par dager til Hanoi og Halong Bay. Jeg hadde 2 dager i Hanoi og syntes det var litt lite. Noen snakker ok engelsk, men ikke alle. Man kommer uansett langt med gestikulering og Google translate. Anbefaler å kjøpe turist-simkort når du kommer dit, det koster ikke stort og da kan du dataroame. Det står folk og selger det på flyplassen. God tur!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Vietnam.  Det er nydelig der,  og fantastisk mat! Med bare 7 dager,  ville jeg bare fløyet til Da Nang og feriert i Hoi An. Det synes jeg er den fineste byen i Vietnam.  Den har alt! God mat,  masse fin arkitektur,  nydelig strand og er et sted man både kan slappe av og farte litt rundt.  

Hanoi er også veldig bra,  men veldig hektisk.  Hadde ikke orket 7 dager der.  Har vært der i 4 dager, og da var jeg glad for å dra.  

Halong Bay er ok hvis du har tid,  men med bare 7 dager,  ville jeg ikke prioritert det.  

Opplever vietnamesere som hyggelige og veldig serviceminded,  men selv om de snakker engelsk,  er de svært vanskelig å forstå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sucky-sucky, 5 dollar. Me love you long time. Too long time.

Anonymkode: 1be92...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, The Kitten skrev:

Jævligste stedet jeg har vært.

Seriøst? Jeg digget Vietnam!

Anonymkode: 57edb...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, The Kitten skrev:

Jævligste stedet jeg har vært.

Hvorfor? Og hvor var du?

Anonymkode: fd483...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har vært på tur til Vietnam flere ganger og jeg synes det er veldig spennende. Vi har vært på turer til Hanoi, Saigon, Danang, Nhatrang og Phu Quoc. Hanoi og Saigon er begge storbyer som er ganske hektiske men jeg synes det er kjekt å oppleve - men trafikken kan være litt skremmende til å begynne med 😉 Prisnivået er veldig lavt og en kan spise og drikke for en billig penge. 

Da vi var i Hanoi området, dro vi til Sapa og gikk opp til Vietnams høyeste fjell Fansipan. I sør kan du dra ut til Phu Quoc som er en øy med ganske fine strender. Danang hadde også noen nydelige strender.

Kort oppsummert: et spennende land og besøke men det hadde nok vært best om du har litt mer tid enn en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Vietnam veldig godt. Tror kanskje jeg sammenlignet det litt for mye med Thailand, men det er to helt forskjellige land.

Vi var i Hanoi, Phu Quoc, Hoi An og Ho Chi Minh-byen. Selve byen, Hanoi, er ikke noe særlig utenom turen til Halong Bay, den må du få med deg. Phu Quoc var litt så-som-så. Mye slum. Vi lå på Mango Bay i Phu Quoc, og det var et helt fantastisk sted! Anbefaler et fint hotell på denne øya, ettersom det ikke er så mye å finne på ellers. Hoi An var desidert den flotteste plassen - dit vil jeg tilbake! Så koselig og autentisk. Ho Chi Minh-byen var også verdt et besøk. Minner litt om Bangkok.

Anonymkode: e99e9...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Hanoi, Halong Bay, Hue, Hoi An og Ho Chi Minh City (Saigon). Anbefaler et opphold i Hoi An som er kjent for sine skreddere. Ta med noen bilder av klær dere ønsker dere, og så syr de etter mål. Fantastisk kvalitet for en billig penge! De lager sko også. Anbefaler også båttur med overnatting og grottevandring i Halong Bay. 

Ho Chi Minh City blir for masete for meg. Det er også vanskelig å puste pga all trafikken. Men de har noen fine museumer der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...