Gå til innhold

Else Kåss Furuseth


PippiLa

Anbefalte innlegg

Flere som synes det var ordentlig trist at hun har bestemt seg for å ikke prøve å få barn?:(

Synes familien kunne vært mer støttende til feks Danmark. Faren og bestemoren kommer jo ikke til å leve evig og likevel støtter de henne ikke i å prøve å få seg en egen familie.

Hvis du tilfeldigvis skulle lese dette, Else: så gønn på (som hun fostermoren sa)! Det er bare tull der fattern sier om å skape seg sin egen skjebne. Det er nesten ingen som får det de ønsker seg uten å jobbe for det! Og i det sekundet du kjenner at det sparker, så

vil du aldri føle deg ensom lengre. Og du vil kjenne på en tilhørighet som ikke ligner på

noe du har kjent før. Livet er for kort til å gå glipp av alt det fine som er med barn, bare fordi familien din er tullete og ikke støtter deg. Brett opp ermene og fight for fremtiden din! For den er faktisk din. Ikke fattern sin, bestemor eller lillebolla sin. De har sine egne liv, og det har alle andre også. Er derfor man føler seg veldig ensom uten egen familien, fordi folk har nok med sitt og det vil aldri bli bra nok å være «vennen». Kjør Else!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at fattern kom med et veldig godt poeng; å få barn mer eller mindre kun for å ikke føle seg ensom er nok ikke det rette.. husker ikke ordrett, men det ER en veldig stor oppgave å gi et barn. Veldig fint at hun føler hun har et rikt liv selv uten egne barn! 🤗

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror de fleste som får barn har andre intensjoner enn å «fylle på seg selv og egen lykke»?:p Neppe. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns personlig det er flott at det finnes mennesker som klarer å legge egoismen til side og ta valget om å ikke få barn. Ser jo her inne på forumet hvordan noen barn blir eksponert i hytt og vær. Folk med barn elsker å si at det er egoistisk å IKKE få barn. Men spør du dem hvorfor de fikk barn, starter svaret ofte med "fordi JEG ville.." 

Else kan bli en fantastisk fostermor, skulle hun ønske det. Står respekt av mennesker som velger å hjelpe barn som trenger det, istedet for å få barn i en allerede overbefolket verden. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barberblad
10 timer siden, PippiLa skrev:

Flere som synes det var ordentlig trist at hun har bestemt seg for å ikke prøve å få barn?:(

Nei. Jeg synes hun skal få velge for seg selv uten at fremmede som deg skal komme og si at det er feil av henne.

Og familien hennes synes jeg har gitt henne fine perspektiver og vært støttende og lyttende. Hun har gjort et valg, samtidig kan hun jo også endre mening senere om så skulle være. Det er jo lov.

TIl syvende sist er det hennes og kun hennes valg. Støtt heller henne i det hun velger som rett for seg selv. Hun har mange barn rundt seg og et utrolig nettverk av både venner og familie.

Å få barn er ikke synonomy med  å aldri være ensom. Det er ikke gitt at barnet vil være der ved ens side gjennom livet i tykt og tynt. Det er mange foreldre som av diverse grunner faktisk ikke har noe kontakt med sine voksne barn. Det er utrolig mye som kan skje.


Jeg synes hun er en modig og tøff og utrolig flott person på alle mulige måter og respekterer fullt ut hennes valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ønske hun gikk for barn. Jeg krysser fingre for at hun møter drømmeprinsen (over brokkolien eller tinder) nå og at de får barn. Jeg tror et barn ville få en fantastisk god mor i Else, og etter samtalen med Frode Thuen synes jeg det kom veldig godt frem at ønsket om barn er mye mer enn bare en impulsiv tanke fra Elses side. 

Jeg gråt meg gjennom halve siste episode. Så koselig at hun hadde samlet alle, og veldig fint å se at hun som dro til Danmark var gravid. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er supert om hun kjenner at det er dette hun vil. Det er ikke slik at livet er ufullstendig uten barn, det er mange som ikke har barn som lever et rikt liv, og mange som har barn som ikke gjør det. En venninne av meg ble alenemor fordi hun ønsket barn enten hun hadde mann eller ei, og hun angret faktisk. Hun ble sur og bitter etterpå og rett og slett ikke noe hyggelig å være rundt, det ble visst ikke slik som hun trodde å være mor.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sol70 skrev:

Syns det er supert om hun kjenner at det er dette hun vil. Det er ikke slik at livet er ufullstendig uten barn, det er mange som ikke har barn som lever et rikt liv, og mange som har barn som ikke gjør det. En venninne av meg ble alenemor fordi hun ønsket barn enten hun hadde mann eller ei, og hun angret faktisk. Hun ble sur og bitter etterpå og rett og slett ikke noe hyggelig å være rundt, det ble visst ikke slik som hun trodde å være mor.

Bedre å angre på at man ikke har fått barn, enn å angre når man har fått... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Haddde det ikke vært koselig om Else Kåss fikk et eget sjekkkprogram på TV? Hun er søt og morsom, og snakker ofte om at hun kunne tenke seg eg kjæreste. Det sier hun på Tv, radio, podcaster osv. Hun har vært alene uviss av hvilken grunn.

Men i et slikt type Tv- prgram f.eks med 10 menn hadde hun blitt kjent med dem enten hun vil elller ikke? Er ikke der litt av greia da? 

Ja til sånne program der folk har et helt vanlig utseende, da tenker jeg også på mannfolka.De fleste  av ser helt normale ur.

Jeg tipper det kryr av dype og morsomme som har lyst til å bli nærmare kjen med henne. 
Hva tror dere? Ver snill å ikke blande for mye inn andre slike program i denne tråden 

Endret av Jotun
  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (6 minutter siden):

Er ikke hun lesbisk?

Tror hun er bifil? Mener i alle fall å ha lest en plass at hun nå kunne tenke seg mann og barn, lurer på om det var i forbindelse med et program jeg leste det. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Centimeteren skrev (7 minutter siden):

Er ikke hun lesbisk?

Tror hun er bi? 

Uansett ville vel TS sitt sjekkeprogramkonsept være like aktuelt uavhengig av legning. Men jeg synes vel slike programmer bør komme på initiativ fra hovedpersonen.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp hvis hun er bifil. Da må produksjonen ta inn ulike kjønn. Stilig. Det er ikke hun som bestemmer, hun må blinspurt av en kanal som vil satste på det. Dette er eb pressgruppa på Kg elller SO me for den saks skyld. Garantert mange seere i alle fall, og noe helt nytt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God ide! Det tror jeg kunne blitt et veldig fint og ikke minst morsomt program 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bifil, men har foretrukket menn de seneste årene. På "Kåss til kvelds" sa jo faktisk Linni Meister at hun hadde blitt spurt av TV-produksjonen hun selv var med i, "Linni søker drømmeprinsen", om hvem hun syns hadde passet til neste sesong, og da svarte hun Else.

Jeg syns Else hadde fortjent å finne kjærligheten. Virker som om hun ønsker noen å dele livet sitt med, men samtidig ikke har helt troen på at hun skal finne noen? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke pappa nyss fått seg kjærest, kunne han glatt vært med. Han har alltid digget og hatt hjerte for Else! Vil tippe det er flere av dem.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også likt er sånt program. :) Else om barn var en kjempefin serie. Tror mange menn liker Else, men hun ser det kanskje ikke helt selv.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...